Asi 90 percent cestovných kancelárií nemá vlastný produkt na lyžovanie

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci turizmus Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Róbert Kohlmann.

Hlavným dôvodom tejto skutočnosti je správanie sa zákazníkov počas zimnej sezóny. Spravidla vyhľadávajú pobyt s komplexnými službami. Tie im zaručí väčšina cestoviek s celoročnou ponukou, pre ktoré je lyžovačka iba doplnkový produkt.

Upozornil, že príprava katalógu na letnú sezónu je podľa neho pre každú CK náročná a z hľadiska vynaložených nákladov a záujmu spotrebiteľov sa jej nevyplatí zvlášť zostavovať katalóg na zimu. "Zo špecializácie na lyžovačku by žiadna CK na Slovensku nedokázala vyžiť," dodal. Ak teda klient osloví hociktorú cestovku s požiadavkou na pobyt či zájazd v lyžiarskom stredisku na Slovensku, v Rakúsku alebo vo Francúzsku, buď klientovi dokáže vyhovieť sama, alebo produkt za úhradu preberie z inej CK.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku je v evidencii takmer 250 lyžiarskych stredísk. Z nich je iba tretina (81) zaradená do kategórií. Ide o podnikateľské subjekty, ktoré sa prihlásili do projektu kategorizácie lyžiarskych stredísk. Garantom projektu je firma Sitour a záujmové združenie prevádzkovateľov vlekov a lanoviek - Lavex. "Správne by teda areál, ktorý úspešne absolvoval projekt, mal mať vyznačený počet udelených hviezdičiek s upozornením, že areál bol hodnotený podľa združenia Lavex," poznamenal Kohlmann.

Ak sa areál rozhodne prvý raz uchádzať o niektorú z kategórií, alebo si už kategorizované stredisko trúfa poskočiť vyššie, musí o to požiadať garanta projektu.

Podľa konateľa firmy Ladislava Jurdíka sa napr. v roku 2006 do projektu zapojilo 75 areálov. Na základe presne definovaných kritérií sa im pridelili hviezdičky, päť až jedna. Ich počet je obrazom vybavenosti a kvality služieb, napr. päť hviezdičiek získalo na roky 2006 až 2009 šesť top areálov.

Snahou prevádzkovateľa je svoj areál modernizovať, prísť s atrakciou osvedčenou v zahraničí. Investuje do techniky a technológií, lyžiarska verejnosť je náročná na dráhy, vleky, občerstvenie a sprievodný program. Ak majiteľ realizoval investíciu, ktorá návštevníkom strediska zabezpečí vyššiu a pestrejšiu kvalitu vybavenia, prihlási sa o preradenie do lepšej kategórie. Vlani, dodal Jurdík, požiadalo napr. o dodatočnú kategorizáciu päť stredísk, čím portfólio kategorizovaných prvý raz prevýšilo hranicu 80.

Garanti projektu pri ostatnej kategorizácii (roky 2006 - 2009) vychádzali z predchádzajúcej (roky 2003 - 2006). Hodnotilo sa technologické vybavenie strediska, a to parametre osobných horských dopravných zariadení, dĺžka zjazdoviek a ich obťažnosť. Každé zároveň vyplnilo dotazník o údajoch, ktoré sa týkali aj služieb. Nový dotazník mal oproti predchádzajúcemu kolónku o homologizácii tratí FIS a nadmorskej výške. Pri technickom zasnežovaní sa neuvádza percento zasnežovaných tratí, ale počet kilometrov z celkovej dĺžky tratí v lyžiarskom areáli.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 887
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 18 819
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 289
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 908
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 082
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 5 654
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 562
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 020
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 484
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 132