Asi 90 percent cestovných kancelárií nemá vlastný produkt na lyžovanie

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci turizmus Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Róbert Kohlmann.

Hlavným dôvodom tejto skutočnosti je správanie sa zákazníkov počas zimnej sezóny. Spravidla vyhľadávajú pobyt s komplexnými službami. Tie im zaručí väčšina cestoviek s celoročnou ponukou, pre ktoré je lyžovačka iba doplnkový produkt.

Upozornil, že príprava katalógu na letnú sezónu je podľa neho pre každú CK náročná a z hľadiska vynaložených nákladov a záujmu spotrebiteľov sa jej nevyplatí zvlášť zostavovať katalóg na zimu. "Zo špecializácie na lyžovačku by žiadna CK na Slovensku nedokázala vyžiť," dodal. Ak teda klient osloví hociktorú cestovku s požiadavkou na pobyt či zájazd v lyžiarskom stredisku na Slovensku, v Rakúsku alebo vo Francúzsku, buď klientovi dokáže vyhovieť sama, alebo produkt za úhradu preberie z inej CK.

Na Slovensku je v evidencii takmer 250 lyžiarskych stredísk. Z nich je iba tretina (81) zaradená do kategórií. Ide o podnikateľské subjekty, ktoré sa prihlásili do projektu kategorizácie lyžiarskych stredísk. Garantom projektu je firma Sitour a záujmové združenie prevádzkovateľov vlekov a lanoviek - Lavex. "Správne by teda areál, ktorý úspešne absolvoval projekt, mal mať vyznačený počet udelených hviezdičiek s upozornením, že areál bol hodnotený podľa združenia Lavex," poznamenal Kohlmann.

Ak sa areál rozhodne prvý raz uchádzať o niektorú z kategórií, alebo si už kategorizované stredisko trúfa poskočiť vyššie, musí o to požiadať garanta projektu.

Podľa konateľa firmy Ladislava Jurdíka sa napr. v roku 2006 do projektu zapojilo 75 areálov. Na základe presne definovaných kritérií sa im pridelili hviezdičky, päť až jedna. Ich počet je obrazom vybavenosti a kvality služieb, napr. päť hviezdičiek získalo na roky 2006 až 2009 šesť top areálov.

Snahou prevádzkovateľa je svoj areál modernizovať, prísť s atrakciou osvedčenou v zahraničí. Investuje do techniky a technológií, lyžiarska verejnosť je náročná na dráhy, vleky, občerstvenie a sprievodný program. Ak majiteľ realizoval investíciu, ktorá návštevníkom strediska zabezpečí vyššiu a pestrejšiu kvalitu vybavenia, prihlási sa o preradenie do lepšej kategórie. Vlani, dodal Jurdík, požiadalo napr. o dodatočnú kategorizáciu päť stredísk, čím portfólio kategorizovaných prvý raz prevýšilo hranicu 80.

Garanti projektu pri ostatnej kategorizácii (roky 2006 - 2009) vychádzali z predchádzajúcej (roky 2003 - 2006). Hodnotilo sa technologické vybavenie strediska, a to parametre osobných horských dopravných zariadení, dĺžka zjazdoviek a ich obťažnosť. Každé zároveň vyplnilo dotazník o údajoch, ktoré sa týkali aj služieb. Nový dotazník mal oproti predchádzajúcemu kolónku o homologizácii tratí FIS a nadmorskej výške. Pri technickom zasnežovaní sa neuvádza percento zasnežovaných tratí, ale počet kilometrov z celkovej dĺžky tratí v lyžiarskom areáli.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  2. Vysoká hra o súdne trovy
  3. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  4. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  5. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  6. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Ako na refinancovanie hypotéky
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 11 595
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 9 491
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 968
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 546
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 724
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 474
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 144
  8. Splnený sen 1 707
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 704
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 460