Asi 90 percent cestovných kancelárií nemá vlastný produkt na lyžovanie

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci turizmus Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Róbert Kohlmann.

Hlavným dôvodom tejto skutočnosti je správanie sa zákazníkov počas zimnej sezóny. Spravidla vyhľadávajú pobyt s komplexnými službami. Tie im zaručí väčšina cestoviek s celoročnou ponukou, pre ktoré je lyžovačka iba doplnkový produkt.

Upozornil, že príprava katalógu na letnú sezónu je podľa neho pre každú CK náročná a z hľadiska vynaložených nákladov a záujmu spotrebiteľov sa jej nevyplatí zvlášť zostavovať katalóg na zimu. "Zo špecializácie na lyžovačku by žiadna CK na Slovensku nedokázala vyžiť," dodal. Ak teda klient osloví hociktorú cestovku s požiadavkou na pobyt či zájazd v lyžiarskom stredisku na Slovensku, v Rakúsku alebo vo Francúzsku, buď klientovi dokáže vyhovieť sama, alebo produkt za úhradu preberie z inej CK.

Na Slovensku je v evidencii takmer 250 lyžiarskych stredísk. Z nich je iba tretina (81) zaradená do kategórií. Ide o podnikateľské subjekty, ktoré sa prihlásili do projektu kategorizácie lyžiarskych stredísk. Garantom projektu je firma Sitour a záujmové združenie prevádzkovateľov vlekov a lanoviek - Lavex. "Správne by teda areál, ktorý úspešne absolvoval projekt, mal mať vyznačený počet udelených hviezdičiek s upozornením, že areál bol hodnotený podľa združenia Lavex," poznamenal Kohlmann.

Ak sa areál rozhodne prvý raz uchádzať o niektorú z kategórií, alebo si už kategorizované stredisko trúfa poskočiť vyššie, musí o to požiadať garanta projektu.

Podľa konateľa firmy Ladislava Jurdíka sa napr. v roku 2006 do projektu zapojilo 75 areálov. Na základe presne definovaných kritérií sa im pridelili hviezdičky, päť až jedna. Ich počet je obrazom vybavenosti a kvality služieb, napr. päť hviezdičiek získalo na roky 2006 až 2009 šesť top areálov.

Snahou prevádzkovateľa je svoj areál modernizovať, prísť s atrakciou osvedčenou v zahraničí. Investuje do techniky a technológií, lyžiarska verejnosť je náročná na dráhy, vleky, občerstvenie a sprievodný program. Ak majiteľ realizoval investíciu, ktorá návštevníkom strediska zabezpečí vyššiu a pestrejšiu kvalitu vybavenia, prihlási sa o preradenie do lepšej kategórie. Vlani, dodal Jurdík, požiadalo napr. o dodatočnú kategorizáciu päť stredísk, čím portfólio kategorizovaných prvý raz prevýšilo hranicu 80.

Garanti projektu pri ostatnej kategorizácii (roky 2006 - 2009) vychádzali z predchádzajúcej (roky 2003 - 2006). Hodnotilo sa technologické vybavenie strediska, a to parametre osobných horských dopravných zariadení, dĺžka zjazdoviek a ich obťažnosť. Každé zároveň vyplnilo dotazník o údajoch, ktoré sa týkali aj služieb. Nový dotazník mal oproti predchádzajúcemu kolónku o homologizácii tratí FIS a nadmorskej výške. Pri technickom zasnežovaní sa neuvádza percento zasnežovaných tratí, ale počet kilometrov z celkovej dĺžky tratí v lyžiarskom areáli.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 041
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 481
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 089
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 550
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 382
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 401
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 383
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 346
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 009