SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Asi 90 percent cestovných kancelárií nemá vlastný produkt na lyžovanie

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Asi 90 percent cestovných kancelárií na Slovensku nemá vlastný produkt na lyžovanie, uviedol viceprezident pre domáci turizmus Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Róbert Kohlmann.

Hlavným dôvodom tejto skutočnosti je správanie sa zákazníkov počas zimnej sezóny. Spravidla vyhľadávajú pobyt s komplexnými službami. Tie im zaručí väčšina cestoviek s celoročnou ponukou, pre ktoré je lyžovačka iba doplnkový produkt.

Upozornil, že príprava katalógu na letnú sezónu je podľa neho pre každú CK náročná a z hľadiska vynaložených nákladov a záujmu spotrebiteľov sa jej nevyplatí zvlášť zostavovať katalóg na zimu. "Zo špecializácie na lyžovačku by žiadna CK na Slovensku nedokázala vyžiť," dodal. Ak teda klient osloví hociktorú cestovku s požiadavkou na pobyt či zájazd v lyžiarskom stredisku na Slovensku, v Rakúsku alebo vo Francúzsku, buď klientovi dokáže vyhovieť sama, alebo produkt za úhradu preberie z inej CK.

Skryť Vypnúť reklamu

Na Slovensku je v evidencii takmer 250 lyžiarskych stredísk. Z nich je iba tretina (81) zaradená do kategórií. Ide o podnikateľské subjekty, ktoré sa prihlásili do projektu kategorizácie lyžiarskych stredísk. Garantom projektu je firma Sitour a záujmové združenie prevádzkovateľov vlekov a lanoviek - Lavex. "Správne by teda areál, ktorý úspešne absolvoval projekt, mal mať vyznačený počet udelených hviezdičiek s upozornením, že areál bol hodnotený podľa združenia Lavex," poznamenal Kohlmann.

Ak sa areál rozhodne prvý raz uchádzať o niektorú z kategórií, alebo si už kategorizované stredisko trúfa poskočiť vyššie, musí o to požiadať garanta projektu.

Podľa konateľa firmy Ladislava Jurdíka sa napr. v roku 2006 do projektu zapojilo 75 areálov. Na základe presne definovaných kritérií sa im pridelili hviezdičky, päť až jedna. Ich počet je obrazom vybavenosti a kvality služieb, napr. päť hviezdičiek získalo na roky 2006 až 2009 šesť top areálov.

Skryť Vypnúť reklamu

Snahou prevádzkovateľa je svoj areál modernizovať, prísť s atrakciou osvedčenou v zahraničí. Investuje do techniky a technológií, lyžiarska verejnosť je náročná na dráhy, vleky, občerstvenie a sprievodný program. Ak majiteľ realizoval investíciu, ktorá návštevníkom strediska zabezpečí vyššiu a pestrejšiu kvalitu vybavenia, prihlási sa o preradenie do lepšej kategórie. Vlani, dodal Jurdík, požiadalo napr. o dodatočnú kategorizáciu päť stredísk, čím portfólio kategorizovaných prvý raz prevýšilo hranicu 80.

Garanti projektu pri ostatnej kategorizácii (roky 2006 - 2009) vychádzali z predchádzajúcej (roky 2003 - 2006). Hodnotilo sa technologické vybavenie strediska, a to parametre osobných horských dopravných zariadení, dĺžka zjazdoviek a ich obťažnosť. Každé zároveň vyplnilo dotazník o údajoch, ktoré sa týkali aj služieb. Nový dotazník mal oproti predchádzajúcemu kolónku o homologizácii tratí FIS a nadmorskej výške. Pri technickom zasnežovaní sa neuvádza percento zasnežovaných tratí, ale počet kilometrov z celkovej dĺžky tratí v lyžiarskom areáli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 564
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 314
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 979
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 6 694
  5. Po Slovensku na motorke 6 639
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 419
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 327
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 5 027
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 537
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 502
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu