LETNÁ SEZÓNA BOLA ÚSPEŠNEJŠIA AKO MINULOROČNÁ, TVRDIA CESTOVKY

Lacná dovolenka nestačí

Počet tých, čo uprednostnia hoci aj drahšiu, ale luxusnejšiu dovolenku, rástol aj toto leto.

Dovolenkári sú z roka na rok náročnejší, o výbere zájazdu už nerozhoduje cena, ale ponuka služieb.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ –SITA/AP)

BRATISLAVA. Hoci oficiálne čísla hodnotiace uplynulú letnú sezónu sa len spracúvajú, oslovené cestovné kancelárie ju už teraz hodnotia v porovnaní s minulým rokom kladne. Väčšina z nich predala tento rok viac zájazdov, a to aj napriek tomu, že dovolenkári sú stále náročnejší. „Stúpa dopyt po kvalitnejších 4 – 5–hviezdičkových hoteloch,“ povedal obchodný riaditeľ cestovnej kancelárie Hydrotour Juraj Sliacky.

Ochota viac platiť

Medzi najvyhľadávanejšie destinácie tohto leta patrilo podľa cestovných kancelárií pri autobusových zájazdoch tradične Chorvátsko, pri leteckých zájazdoch sa najlepšie predávali Egypt, Turecko a Grécko.

„Ľudia očakávajú vyššiu kvalitu a sú za ňu ochotní aj zaplatiť,“ hovorí Tomáš Hatala z cestovnej kancelárie Limba. Tá sa špecializuje na predaj individuálnych zájazdov cez internet.

Podobne to vidí aj riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Galová. Podľa nej sa zmenili aj nároky turistov cestujúcich do Chorvátska. To bolo tradične cieľom tých, ktorí hľadali skôr lacné apartmánové ubytovanie, kde si mohli variť sami.

Podľa obchodného riaditeľa online cestovnej kancelárie Travel.sk Antona Brandysa náročnosť slovenských turistov podporuje aj rast ponuky. „Ponuka kvalitných hotelov je vyššia, preto sa k nim klienti aj ľahšie dostanú,“ povedal.

Náročnosť však stúpla aj zahraničným turistom, ktorí dovolenkujú na Slovensku. „Hoci all inclusive pobyty nie sú u nás rozšírené, náročnosť na služby stúpa,“ povedal Hatala.

Predalo sa viac

„Nárast predaja bol asi 16-percentný,“ zhodnotila úspešnosť letného predaja Saturu Galová. Letná sezóna bola dobrá aj pre konkurenčnú cestovnú kanceláriu Hydrotour.

Tá predala asi o sedem percent viac zájazdov ako minulý rok.

Sezóna priala hlavne online predajcom. Niektorým z nich stúpol predaj oproti minulému letu aj o polovicu. „Predávame dovolenky cez internet a tam sa stále zaznamenáva rast,“ povedal Brandys. S tým súhlasí aj Hatala: „Pri Bulharsku sme predali o tridsaťkrát viac pobytov, ako pred rokom.“ Podľa Hatalu výrazne rástli hlavne prímorské destinácie, predaj dovoleniek na Slovensku im stúpol o 15 percent.

Klientov neodradilo ani zdraženie pobytov pre palivové príplatky. Tie zaviedli aerolinky pre rekordné ceny ropy. „Tak ako ľudia kupovali benzín do áut, tak nemali výhrady proti palivovému príplatku,“ povedal Sliacky. Ten sa však netýkal zájazdov kúpených v predstihu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 502
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 640
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 447
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 839
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 557
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 841
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 757
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 128
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 218
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 009