SME
Nedeľa, 5. február, 2023 | Meniny má Agáta

Pri meškaní batožiny sa na letisku netreba báť požiadať o odškodnenie

Bratislava 4. augusta (TASR) - Meškanie batožiny je neustálym strašiakom mnohých cestujúcich. Aj keď je riziko jej straty väčšie pri letoch s prestupom, ...

Bratislava 4. augusta (TASR) - Meškanie batožiny je neustálym strašiakom mnohých cestujúcich. Aj keď je riziko jej straty väčšie pri letoch s prestupom, na priamych linkách sa to môže stať tiež. Klienti by sa v takom prípade nemali báť požiadať leteckú spoločnosť o odškodnenie.

"Hlavnou príčinou omeškania alebo straty batožiny je predovšetkým zlyhanie ľudského faktora," povedala pre TASR Ivana Kreičová, marketingová riaditeľka Pelikan.sk. Problém nastáva ak z batožiny niečo trčí alebo sa o niečo zachytí, zasekne sa na páse, či jednoducho vypadne z vozíka. "Potom sa ľahko môže stať, že pracovníci ju dajú na nesprávny vozík alebo odložia bokom," upozornila.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte častejšie nastávajú problémy pri prestupe cestujúcich z jedného lietadla do druhého. Batožinu vymieňajú pracovníci letiska ručne a z niekoľkých lietadiel zároveň v časovej tiesni. V dôsledku toho vznikajú chyby, ktoré klientom komplikujú cestovanie.

Hneď ako klient zistí, že jeho batožina neprišla, je nutné ísť na oddelenie strát a nálezov a informovať o tom danú leteckú spoločnosť. Tá musí spraviť riadny zápis, kde sa batožina identifikuje podľa základných charakteristických znakov ako farba, veľkosť a typ. Na toto oddelenie je potrebné ísť aj v prípade, že batožina bola poškodená. O zázname si treba zobrať potvrdenie.

Nárok na odškodné ma cestujúci vždy. Letecké spoločnosti sa však často spoliehajú na to, že si klient o náhradu nebude nárokovať. "Výška odškodného sa líši u každej leteckej spoločnosti. Záleží na tom, či majú cestujúci v cieľovej destinácii trvalý pobyt alebo nie. Pokiaľ nie, dostanú tzv. balíček prvej pomoci s hygienickými potrebami a základným oblečením," informoval TASR obchodný riaditeľ spoločnosti Asiana Jozef Trejbala.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem balíčka zvyknú letecké spoločnosti dať klientovi aj finančnú hotovosť približne 100 eur (3012 Sk), pokiaľ cestoval v ekonomickej triede, alebo 200 eur (6025 Sk) v prípade business triedy.

Batožinu letecká spoločnosť prinesie cestujúcemu vždy priamo na miesto pobytu. "V prípade, že si klient dovtedy potrebuje nutne niečo kúpiť, mal by si odložiť pokladničné bloky," upozorňuje Trejbala. Tie totiž potom možno použiť pri vyjednávaní výšky odškodného. Pokiaľ sa batožina nenájde do 21 dní, klient má nárok na odškodnenie v hodnote približne 1200 eur (36.151 Sk).

Aj pri poškodení batožiny sa treba pokúsiť podľa možnosti čo najtvrdšie vyjednávať s leteckou spoločnosťou. Za batožinu ručí, ako to upravuje Varšavská dohoda. Táto určuje aj maximálnu hodnotu, ktorou môže letecká spoločnosť zákazníka odškodniť. Táto hodnota je 20 USD (396 Sk) na jeden kilogram batožiny. Aj toto však záleží od konkrétnej leteckej spoločnosti a od prístupu klienta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 13 232
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 091
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 087
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 912
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 804
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 382
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  2. Ladislav Kucharik: India 3 dôležitý hrob a pevnosť
  3. Soňa Kallová: Pri pobreží Indického oceánu, Keňa
  4. Lubo Repka: Helikoptérou na El Mirador v Guatemale
  5. Lubo Repka: Tikal - najslávnejšie mesto Mayov v Guatemale
  6. Martin Majzlan: NP Serengeti – Nekonečné pláne, divoká zver a drkotajúce zuby
  7. Miroslav Galovič: Zimný Londýn. Part 02 - Uličné pojazdné veterány (s bonusom od Harryho Pottera) a dva moderné kúsky.
  8. Peter Chovanec: Hory a jurty Kirgizska
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 10 992
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 464
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 060
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 668
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 494
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 138
  7. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 764
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 627
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu