SME

Linky neruší len SkyEurope

Ryanair odkazuje stredoeurópskej konkurencii, že na kontinente je miesto maximálne pre štyri aerolinky.

Letecké spoločnosti rušia niektoré linky pre drahý benzín. SkyEurope napríklad v zime nebude lietať do írskeho Dublinu a Corku.Letecké spoločnosti rušia niektoré linky pre drahý benzín. SkyEurope napríklad v zime nebude lietať do írskeho Dublinu a Corku. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Tohtoročná zima má medzi aerolinkami rozpútať boj o prežitie. Spoločnosti už teraz rušia niektoré linky či zvyšujú palivové príplatky.

Naposledy ohlásil zmenu SkyEurope, ktorý na zimu neotvorí svoje linky do Írska. Tí, ktorí tam pracujú, sa do Dublinu dostanú bez prestupu, len ak si kúpia letenku od Ryanairu. Svetová jednotka medzi nízkotarifnými aerolinkami je zároveň najväčším konkurentom SkyEurope v súťaži o cestujúcich zo Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkyEurope tvrdí, že dôležitým dôvodom pre stop írskym destináciám je letecký benzín. Ten je problémom najmä pri dlh­ších trasách, akými sú aj lety zo Slovenska do Írska. Palivo pri nich tvorí pomerovo väčšiu časť nákladov ako pri kratších letoch. „Palivo tvorí takmer štvrtinu nákladov, jeho rastúce ceny sa prejavujú najmä na dlhých letoch, medzi ktoré patria aj tie do Corku a Dublinu,“ vysvetľuje hovorca SkyEurope Tomáš Kika.

SkryťVypnúť reklamu

Slováci sa budú vracať z Írska

Drahší kerosín však nie je jediný dôvod zrušenia letov do Corku a Dublinu. „V Írsku je badateľná recesia. Vidíme, že mnohí pracujúci sa vracajú naspäť. Preto očakávame, že cestujúcich, ktorí by chceli v zime využiť spojenie, bude tento rok menej,“ povedal Kika.

Ingrid Šemnická, ktorá pracuje tridsať kilometrov od Dublinu, v meste Naas, hovorí, že má podobnú skúsenosť. „Keď sme pred dvoma rokmi prišli, nebol problém nájsť si v Írsku prácu aj s nulovou angličtinou, dnes je to úplne inak,“ hovorí Ingrid. Dodáva, že po novom si niektorí záujemcovia ani s priemernou angličtinou nemôžu v Írsku prácu nájsť ani po roku. Zmeny na trhu leteniek sa jej však nepáčia, pretože si už nebude môcť vyberať. „Nerada by som cestovala okľukou cez Budapešť,“ povedala. SkyEurope sa kritike bráni vysvetlením, že nie je jediná firma, ktorá musí rušiť menej rentabilné linky.

SkryťVypnúť reklamu

Ryanair napríklad zrušil základňu vo Valencii a v zime nebude lietať do Budapešti.

Lietajú pomalšie

Drahšie palivá a šetrnejší spotrebitelia, ktorých vystrašili reči o globálnej kríze, ešte viac zostrujú konkurenčný boj aeroliniek. Na zákazníkov a lojalitu zamestnancov v ňom firmy útočia aj ponižovaním konkurencie. Ryanair, ktorý sa nevie zmieriť so silou SkyEurope v strednej Európe, napríklad hovorí o predpoklade, že pri terajších cenách palív zostanú v Európe len štyri letecké spoločnosti. SkyEurope medzi ne nepočíta, túto zimu svojmu konkurentovi Ryanair predpovedá nešťastný koniec.

Hovorca pôvodom slovenskej firmy na to reaguje bonmotom o zime, ktorá len ukáže, ktoré aerolínie sú naozaj nízkonákladové. „Práve nízke náklady budú kľúčové na prečkanie takého náročného obdobia, ako je táto zima,“ hovorí Kika. V čom je podľa neho sila SkyEurope? Napríklad vedia byť lacnejší, lebo lietajú pomalšie a plynulejšie. Majú iba jeden typ lietadla a tým aj nižšie náklady na tréning.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 326
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 554
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 575
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 257
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 878
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 794
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 328
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 358
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 225
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 505
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 885
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 216
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 440
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 810
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu