SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Linky neruší len SkyEurope

Ryanair odkazuje stredoeurópskej konkurencii, že na kontinente je miesto maximálne pre štyri aerolinky.

Letecké spoločnosti rušia niektoré linky pre drahý benzín. SkyEurope napríklad v zime nebude lietať do írskeho Dublinu a Corku.Letecké spoločnosti rušia niektoré linky pre drahý benzín. SkyEurope napríklad v zime nebude lietať do írskeho Dublinu a Corku. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Tohtoročná zima má medzi aerolinkami rozpútať boj o prežitie. Spoločnosti už teraz rušia niektoré linky či zvyšujú palivové príplatky.

Naposledy ohlásil zmenu SkyEurope, ktorý na zimu neotvorí svoje linky do Írska. Tí, ktorí tam pracujú, sa do Dublinu dostanú bez prestupu, len ak si kúpia letenku od Ryanairu. Svetová jednotka medzi nízkotarifnými aerolinkami je zároveň najväčším konkurentom SkyEurope v súťaži o cestujúcich zo Slovenska.

SkyEurope tvrdí, že dôležitým dôvodom pre stop írskym destináciám je letecký benzín. Ten je problémom najmä pri dlh­ších trasách, akými sú aj lety zo Slovenska do Írska. Palivo pri nich tvorí pomerovo väčšiu časť nákladov ako pri kratších letoch. „Palivo tvorí takmer štvrtinu nákladov, jeho rastúce ceny sa prejavujú najmä na dlhých letoch, medzi ktoré patria aj tie do Corku a Dublinu,“ vysvetľuje hovorca SkyEurope Tomáš Kika.

SkryťVypnúť reklamu

Slováci sa budú vracať z Írska

Drahší kerosín však nie je jediný dôvod zrušenia letov do Corku a Dublinu. „V Írsku je badateľná recesia. Vidíme, že mnohí pracujúci sa vracajú naspäť. Preto očakávame, že cestujúcich, ktorí by chceli v zime využiť spojenie, bude tento rok menej,“ povedal Kika.

Ingrid Šemnická, ktorá pracuje tridsať kilometrov od Dublinu, v meste Naas, hovorí, že má podobnú skúsenosť. „Keď sme pred dvoma rokmi prišli, nebol problém nájsť si v Írsku prácu aj s nulovou angličtinou, dnes je to úplne inak,“ hovorí Ingrid. Dodáva, že po novom si niektorí záujemcovia ani s priemernou angličtinou nemôžu v Írsku prácu nájsť ani po roku. Zmeny na trhu leteniek sa jej však nepáčia, pretože si už nebude môcť vyberať. „Nerada by som cestovala okľukou cez Budapešť,“ povedala. SkyEurope sa kritike bráni vysvetlením, že nie je jediná firma, ktorá musí rušiť menej rentabilné linky.

SkryťVypnúť reklamu

Ryanair napríklad zrušil základňu vo Valencii a v zime nebude lietať do Budapešti.

Lietajú pomalšie

Drahšie palivá a šetrnejší spotrebitelia, ktorých vystrašili reči o globálnej kríze, ešte viac zostrujú konkurenčný boj aeroliniek. Na zákazníkov a lojalitu zamestnancov v ňom firmy útočia aj ponižovaním konkurencie. Ryanair, ktorý sa nevie zmieriť so silou SkyEurope v strednej Európe, napríklad hovorí o predpoklade, že pri terajších cenách palív zostanú v Európe len štyri letecké spoločnosti. SkyEurope medzi ne nepočíta, túto zimu svojmu konkurentovi Ryanair predpovedá nešťastný koniec.

Hovorca pôvodom slovenskej firmy na to reaguje bonmotom o zime, ktorá len ukáže, ktoré aerolínie sú naozaj nízkonákladové. „Práve nízke náklady budú kľúčové na prečkanie takého náročného obdobia, ako je táto zima,“ hovorí Kika. V čom je podľa neho sila SkyEurope? Napríklad vedia byť lacnejší, lebo lietajú pomalšie a plynulejšie. Majú iba jeden typ lietadla a tým aj nižšie náklady na tréning.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  1. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  2. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  3. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  7. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  8. Ďalší ekologický krok BILLA
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 410
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 231
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 380
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 6 846
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 781
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 3 431
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 721
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  3. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  4. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 8 847
  2. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 676
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 597
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 088
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 724
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 243
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 092
  8. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 2 809
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu