SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Majiteľov CK vlani príjemne prekvapili predaje zájazdov v predstihu

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), ...

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), a to už v zimných mesiacoch, príjemne prekvapil. Povedal to viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Pavol Komora.

Jedným z dôvodov tohto vývoja podľa jeho skúseností bolo, že cestovky začali podstatne skôr ako v predchádzajúcich rokoch ponúkať svoje zájazdy. V minulosti bolo bežné, že prichádzali s katalógmi zájazdov až v polovičke januára počas výstavy cestovného ruchu Slovakiatour v Bratislave. "Postupne sa termín posúval dozadu a v tomto roku bolo neobvyklé, aby CK nevydala svoj katalóg už na prelome novembra a decembra," povedal Komora.

Skryť Vypnúť reklamu

O to skôr začali CK inzerovať a vytvorila sa tak na predaj pozitívnejšia atmosféra. Navyše, zľavy na first moment v mnohých prípadoch, najmä čo sa týka júlových a augustových termínov, predstihli zľavy, za ktoré sa predávali letné dovolenky v roku 2007.

Aj z tohto titulu podľa jeho slov hlásili potom CK v období first momentov rast predajov približne o 30 percent. "Na záver tohto roka sa očakáva zvýšenie tohto typu predajov zhruba o 10 až 15 percent, čo svedčí o polarizácii, zvýrazňovaní rozdielov predaja pobytov v zahraničí. "Kým v minulosti CK skôr spravili predaje na poslednú chvíľu (last minute), dnes sa posilňuje skupina, ktorá kupuje dovolenky v predstihu," konštatoval.

Viceprezident pripomenul, že vlani bol apríl najslabší z aprílov a to vyplýva z obrovskej polarizácie ľudí, ktorí si kupujú zájazdové akcie first moment, a ľudí, ktorí vyčkávajú na predaje na poslednú chvíľu. Medzi záujemcami, ktorí čakajú na last momenty, sú tí, ktorým ide iba o cenu zájazdu, ktorú musia zaplatiť," potvrdil. Až 50 % týchto klientov tvoria ľudia, ktorí si nedokážu, napr. z dôvodu pracovného zaťaženia - podnikatelia, naplánovať dovolenku vo veľkom časovom predstihu. "Pozitívne SACKA vníma i to, že títo ľudia nečakajú na to, aká bude cena zájazdu, ale prídu do CK a chcú si v priebehu jedného týždňa destináciu obstarať a sú ochotní investovať iks desaťtisíc korún," upozornil na prax Komora.

Skryť Vypnúť reklamu

Klientov CK, ktorí čakajú na najnižšiu cenu, v roku 2008 v porovnaní s rokom 2007 nepribúda, "skôr si myslím, že tá skupina zostáva rovnaká", dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 239
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 823
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 015
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 268
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 832
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 771
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 367
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 350
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 235
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu