Plte na Váhu okrem Slovákov lákajú hlavne Čechov a Poliakov

Žilina 9. apríla (ČTK) - Previezť aspoň šesť tisícok turistov podobne ako vlani plánujú v tohtoročnej sezóne pltníci na Váhu. Od začiatku apríla do konca októbra je pripravená desiatka pltí, jedno plavidlo ...

-------------------- K spravodajstvu: AUDIO --------------------

Žilina 9. apríla (ČTK) - Previezť aspoň šesť tisícok turistov podobne ako vlani plánujú v tohtoročnej sezóne pltníci na Váhu. Od začiatku apríla do konca októbra je pripravená desiatka pltí, jedno plavidlo má kapacitu dvanásť miest. Približne sedemkilometrová plavba v okolí Strečna neďaleko Žiliny okrem domácich záujemcov tradične láka predovšetkým odvážlivcov z Česka a Poľska. ČTK to povedala Martina Prístachová z Prvej pltníckej a raftingovej spoločnosti.

"Splav trvá 50 až 70 minút. Závisí to od výšky vody. Keď je vyššia voda, je rýchlejší splav," dodala Prístachová. Atrakciou plavby je napríklad hrad v Strečne alebo skaly Margita a Besná. Turisti dostanú počas plavby aj výklad o histórii pltníctva alebo tunajšieho regiónu. Okrem slovenskej je pripravená aj anglická, nemecká či francúzska verzia.

"Splavujeme deti od troch rokov. Deti do 15 rokov dostávajú plávacie vesty automaticky, dospelí na požiadanie. Chodia aj dôchodcovia, návštevníci z okolitých kúpeľov. Mali sme aj 90-ročných záujemcov," spresnila Prístachová.

Plť kormidluje dvojica pltníkov. Minimálne jeden z nich musí mať skúšky na Štátnej plavebnej správe. Podľa Prístachovej svoje remeslo ovládajú na jednotku, vďaka čomu sa im zatiaľ vo Váhu "nevykúpal" žiadny z pasažierov.

V uplynulých týždňoch sa objavili informácie, že pltníkom na Váhu hrozí zánik. Jeden z nemeckých investorov totiž neďaleko Strečna plánuje postaviť vodnú elektráreň. "Rozpráva sa niečo o tom (...). Zatiaľ ale nie je isté, či to bude alebo nebude," upozornila Prístachová.

Začiatky pltníctva na najdlhšej slovenskej rieke údajne siahajú až do 11. storočia. Plte časom patrili k najvýznamnejším prostriedkom nákladnej i osobnej dopravy. Na prelome 19. a 20. storočia ich však začala nahrádzať lacnejšia železničná doprava. Tridsiate roky minulého storočia sú označované za zánik pltníctva na Váhu. Plte sa na tejto rieke začali znovu plaviť pred deviatimi rokmi, odkedy slúžia ako atrakcia pre turistov. Návštevníci Slovenska sa na podobných plavidlách môžu zviezť i na Dunajci či Orave.

ima prl fab

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 312
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 043
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 762
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 418
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 186
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 124
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 037
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 999
  10. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 984