Japonsko sa stáva novou turistickou veľmocou

Tokio 20. februára (TASR) - Japonsko navštívilo vlani 8,34 milióna turistov, čo bolo o 14 % viac než v roku 2006. Tržby z cestovného ruchu dosiahli vlani ...

Tokio 20. februára (TASR) - Japonsko navštívilo vlani 8,34 milióna turistov, čo bolo o 14 % viac než v roku 2006. Tržby z cestovného ruchu dosiahli vlani 232 miliárd USD, v prepočte 5,2 bilióna SKK. Do roku 2010 by mali vzrásť na 278 miliárd USD.

Japonsko sa stalo pre cudzincov z cenového hľadiska príťažlivejšie aj preto, lebo jen voči euru, austrálskemu doláru a niektorým ázijským menám oslabil. Priemerná noc v hoteli stojí v Japonsku 55 až 90 USD, čo je pre mnohých turistov veľmi prijateľná cena.

Hoci americký dolár stratil voči jenu, vlani prišlo do Japonska približne toľko Američanov ako predvlani, takmer 816 000. Počet Francúzov dosiahol 137 000, čo bol medziročný vzostup 17 %.

Juhokórejčanov prišlo vlani do Japonska 2,6 milióna a Japoncov cestovalo na juh Kórejského polostrova 2,2 milióna. Po prvýkrát bolo Kórejčanov v Japonsku viac než Japoncov v Kórei.

Japonci však neukazujú záujemcom len pamätihodnosti krajiny, ale vedia, že turistika je vždy spojená aj s nákupmi. Tokijské obchodné domy teraz zamestnávajú predavačov, ktorí hovoria aj po kórejsky, mnohé nápisy sú nielen v angličtine, ale aj vo francúzštine. Japonské supermarkety očakávajú, že keď domáci zákazníci znižujú výdavky, ich výsledky zlepšia návštevníci zo zahraničia. Najmä z krajín z východnej Ázie prídu často kupujúci, ktorí chcú európsky tovar. Je to pre nich lacnejšie než cestovať za ním do Európy.

Informovala o tom agentúra AP.

(1 USD = 22,416 SKK)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 957
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 105
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 760
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 912
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 894
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 355
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 165
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 920
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 594
  10. Splnený sen 593