Japonsko sa stáva novou turistickou veľmocou

Tokio 20. februára (TASR) - Japonsko navštívilo vlani 8,34 milióna turistov, čo bolo o 14 % viac než v roku 2006. Tržby z cestovného ruchu dosiahli vlani ...

Tokio 20. februára (TASR) - Japonsko navštívilo vlani 8,34 milióna turistov, čo bolo o 14 % viac než v roku 2006. Tržby z cestovného ruchu dosiahli vlani 232 miliárd USD, v prepočte 5,2 bilióna SKK. Do roku 2010 by mali vzrásť na 278 miliárd USD.

Japonsko sa stalo pre cudzincov z cenového hľadiska príťažlivejšie aj preto, lebo jen voči euru, austrálskemu doláru a niektorým ázijským menám oslabil. Priemerná noc v hoteli stojí v Japonsku 55 až 90 USD, čo je pre mnohých turistov veľmi prijateľná cena.

Hoci americký dolár stratil voči jenu, vlani prišlo do Japonska približne toľko Američanov ako predvlani, takmer 816 000. Počet Francúzov dosiahol 137 000, čo bol medziročný vzostup 17 %.

Juhokórejčanov prišlo vlani do Japonska 2,6 milióna a Japoncov cestovalo na juh Kórejského polostrova 2,2 milióna. Po prvýkrát bolo Kórejčanov v Japonsku viac než Japoncov v Kórei.

Japonci však neukazujú záujemcom len pamätihodnosti krajiny, ale vedia, že turistika je vždy spojená aj s nákupmi. Tokijské obchodné domy teraz zamestnávajú predavačov, ktorí hovoria aj po kórejsky, mnohé nápisy sú nielen v angličtine, ale aj vo francúzštine. Japonské supermarkety očakávajú, že keď domáci zákazníci znižujú výdavky, ich výsledky zlepšia návštevníci zo zahraničia. Najmä z krajín z východnej Ázie prídu často kupujúci, ktorí chcú európsky tovar. Je to pre nich lacnejšie než cestovať za ním do Európy.

Informovala o tom agentúra AP.

(1 USD = 22,416 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 774
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 602
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 966
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 575
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 841
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 788
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 342
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 403
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 338
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 941