Lanovka na Hrebienok má nové vozne

Hrebienok 6. novembra (TASR) - Dva nové vagóny pozemnej lanovky na Hrebienok dnes ukladali na koľajnice v polovici takmer dvojkilometrovej trate s prevýšením 247 metrov.

Na prepravu takmer 20-tonových kolosov použila špedičná firma špeciálnu technológiu a bez problémov prešla aj náročné úseky dlhej cesty z Bernu, kde vagóny vo štvrtok naložili. V pondelok ich dopravili do Bratislavy, odkiaľ pokračovali do Vysokých Tatier. "Obávali sme sa hlavne počasia. Ak by bol sneh prišiel skôr a bolo by ho viac, mohol by skomplikovať dopravu v strmom úseku zo Starého Smokovca až k časti trate, kde sa vozne pozemnej lanovky križujú," priblížil "cestovanie" vozňov na kolesách kamiónov projektový manažér Tatranských lanových dráh (TLD) Vladislav Benka.

Spresnil, že nové vozne prepravia naraz 160 osôb, budú premávať dvojnásobnou rýchlosťou ako doteraz, teda asi 36 km za hodinu, majú presklenú strechu, sú komfortnejšie a elegantnejšie. Zástupca výrobcu zdôraznil, že predovšetkým zodpovedajú všetkým európskym normám z hľadiska bezpečnosti prevádzky. Kabíny sú vyrobené z moderných materiálov. Kým doterajšie vozne, ktoré slúžili na trati 37 rokov a poslednú jazdu absolvovali v polovici septembra, mali kapacitu 100 až 120 cestujúcich a trať absolvovali za 7 minút, nové pojmú 160 ľudí a prepravu stihnú za 4 minúty.

Na otázku TASR, v akom štádiu je po dnešku rekonštrukcia pozemnej lanovky, projektový manažér TLD odpovedal, že zhruba v polovici. "Kvôli letnej sezóne sme začali až 17. septembra. Nová lanovka začne slúžiť cestujúcim 23. decembra, ale technické jazdy sa rozbehnú skôr. Nové vozne sú v porovnaní s predchádzajúcimi širšie, preto sme upravovali aj nástupištia."

Ukladanie vozňov na koľajnice prilákalo na polcestu medzi Starým Smokovcom a Hrebienkom množstvo ľudí, predovšetkým novinárov, ktorí snímali a fotografovali precíznu prácu tých, ktorí v mrazivom a veternom počasí novotou svietiace červené kabíny upevňovali do popruhov a pomocou žeriavu pomaly presúvali nad trať. Nasledovalo opatrné naloženie najprv zadnej a potom aj prednej časti na koľajnice, kde k ním pripoja ťažné laná.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 805
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 712
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 398
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 024
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 961
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 933
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 723
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 333
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 290
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 868