Lanovka na Hrebienok má nové vozne

Hrebienok 6. novembra (TASR) - Dva nové vagóny pozemnej lanovky na Hrebienok dnes ukladali na koľajnice v polovici takmer dvojkilometrovej trate s prevýšením 247 metrov.

Na prepravu takmer 20-tonových kolosov použila špedičná firma špeciálnu technológiu a bez problémov prešla aj náročné úseky dlhej cesty z Bernu, kde vagóny vo štvrtok naložili. V pondelok ich dopravili do Bratislavy, odkiaľ pokračovali do Vysokých Tatier. "Obávali sme sa hlavne počasia. Ak by bol sneh prišiel skôr a bolo by ho viac, mohol by skomplikovať dopravu v strmom úseku zo Starého Smokovca až k časti trate, kde sa vozne pozemnej lanovky križujú," priblížil "cestovanie" vozňov na kolesách kamiónov projektový manažér Tatranských lanových dráh (TLD) Vladislav Benka.

Spresnil, že nové vozne prepravia naraz 160 osôb, budú premávať dvojnásobnou rýchlosťou ako doteraz, teda asi 36 km za hodinu, majú presklenú strechu, sú komfortnejšie a elegantnejšie. Zástupca výrobcu zdôraznil, že predovšetkým zodpovedajú všetkým európskym normám z hľadiska bezpečnosti prevádzky. Kabíny sú vyrobené z moderných materiálov. Kým doterajšie vozne, ktoré slúžili na trati 37 rokov a poslednú jazdu absolvovali v polovici septembra, mali kapacitu 100 až 120 cestujúcich a trať absolvovali za 7 minút, nové pojmú 160 ľudí a prepravu stihnú za 4 minúty.

Na otázku TASR, v akom štádiu je po dnešku rekonštrukcia pozemnej lanovky, projektový manažér TLD odpovedal, že zhruba v polovici. "Kvôli letnej sezóne sme začali až 17. septembra. Nová lanovka začne slúžiť cestujúcim 23. decembra, ale technické jazdy sa rozbehnú skôr. Nové vozne sú v porovnaní s predchádzajúcimi širšie, preto sme upravovali aj nástupištia."

Ukladanie vozňov na koľajnice prilákalo na polcestu medzi Starým Smokovcom a Hrebienkom množstvo ľudí, predovšetkým novinárov, ktorí snímali a fotografovali precíznu prácu tých, ktorí v mrazivom a veternom počasí novotou svietiace červené kabíny upevňovali do popruhov a pomocou žeriavu pomaly presúvali nad trať. Nasledovalo opatrné naloženie najprv zadnej a potom aj prednej časti na koľajnice, kde k ním pripoja ťažné laná.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711