SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Brzdou rozvoja golfovej turistiky v SR sú nevysporiadané pozemky

Bratislava 7. októbra (TASR) - Brzdou rozvoja golfovej turistiky, ktorá je na Slovensku veľmi vyhľadávanou aktivitou na voľný čas, je predovšetkým nevysporiadané ...

Bratislava 7. októbra (TASR) - Brzdou rozvoja golfovej turistiky, ktorá je na Slovensku veľmi vyhľadávanou aktivitou na voľný čas, je predovšetkým nevysporiadané vlastníctvo pozemkov. Golfová turistika je pritom top levelom v aktívnom turistickom ruchu a jej stredísk bude pribúdať. Zhodujú sa na tom prevádzkovatelia golfových ihrísk i tí, ktorí sa pred 2 či 3 rokmi rozhodli svoje produktové portfólio v oblasti cestovného ruchu (CR) rozšíriť o golf.

Problém nevysporiadaných vlastníckych vzťahov platí aj v regióne Tatry, ktoré sú kolískou slovenského golfu a tomuto rekreačnému športu sa v nich darí. Záujem pustiť sa do výstavby nových golfových areálov však avizujú ďalší súkromní podnikatelia. "Ako však takýto projekt, o ktorý stojíme, realizovať v Demänovskej Doline, keď pozemok s rozlohou dva štvorcové metre má 108 vlastníkov?" kladie si otázku majiteľ cestovnej kancelárie Liptour Bohuslav Palovič. "Každý potenciálny investor s plánom na vybudovanie nielen golfového ihriska pri takejto rozdrobenosti vlastníctva pozemkov odtiaľ odíde, keď za zmluvy s urbárom nebude lobovať štát a samospráva," podčiarkol. "Sceľovanie parciel je jedným z najzávažnejších problémov pre incomingovú turistiku, v rámci ktorej sa dovážajú turisti zo zahraničia aj do regiónu Liptov. Tento problém treba okamžite riešiť," vyzval Palovič, ktorý sa incomingu venuje 17 rokov a na uvedenú tému diskutoval aj vo štvrtok na konferencii Hospitality & Tourism Summit 2007 v Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

Región Tatry sa podľa neho vyznačuje prírodným a historickým potenciálom a geotermálnymi zdrojmi, čo možno využiť ako doplnkovú službu pre klientov ubytovacích zariadení. Doprava v Tatrách je vyhovujúca, malo by sa však "zobudiť" letisko v Poprade, aby sa zvýšila návštevnosť. Hitom sú aquaparky. "Nemáme more, ale nahrádzajú ho termálne vody a tie by sa mali viac využívať. Všetko, čo máme, by sme mali oprášiť, zabaliť, predať a budovať image značky Tatry s účasťou zainteresovaných v regióne. Samospráva, miestni podnikatelia, vlastníci pozemkov a školstvo sa musia spojiť, to pohne turizmom. Samospráva by mala byť stmeľovacím prvkom aj pri vzniku avizovaných profesijných regionálnych združení a komôr cestovného ruchu," podčiarkol Palovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľom uvedených aktivít a opatrení v regióne s účasťou štátu je, aby sa zvyšovali devízové príjmy z turizmu. V roku 2006 medziročne vzrástli devízové príjmy SR z CR o 20 % na 45 miliárd Sk a ubytovacie zariadenia CR registrovali 3,5 milióna hostí, z nich 1,6 milióna bolo z cudziny a v SR nocovali aspoň 1 noc.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 332
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 550
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 051
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 829
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 772
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 375
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 364
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 249
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 100
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu