SME

Popradská železničná stanica má nové podchody a nástupištia

Poprad 26. septembra (TASR) - Vyššiu kultúru cestovania a hlavne bezpečnosť cestujúcich dosiahli na popradskej železničnej stanici, kde dnes uviedli do ...

Poprad 26. septembra (TASR) - Vyššiu kultúru cestovania a hlavne bezpečnosť cestujúcich dosiahli na popradskej železničnej stanici, kde dnes uviedli do prevádzky nové podchody a nástupištia.

Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dalibor Zelený konštatoval, že investícia si vyžiadala 858 miliónov Sk, pričom 75 % tvorili prostriedky zo štrukturálneho fondu Európskej únie a 25 % zo štátneho rozpočtu. "Sme radi, že stavba bola dokončená včas a hlavne, že neprekročila rozpočet." Za najdôležitejší prínos rekonštrukcie, na ktorú nadviažu ďalšie dve etapy, označil kultúru cestovania, bezpečnosť železničnej prevádzky a technické vybavenie tohto dôležitého dopravného uzla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dodávateľ stavby Združenie Poprad-Tatry začalo práce v apríli minulého roka. Cieľom rekonštrukcie bolo optimalizovať konfiguráciu koľajiska a modernizovať nástupištia s mimoúrovňovou komunikáciou pre peších, s napojením na prestupovú halu TEŽ a výpravnú budovu. Práve táto časť prác patrila k najzložitejším. Podchod pre cestujúcich je dlhý 47,5 metra. Vertikálny pohyb umožňujú osobné výťahy.

Rýchlosť na prvej a druhej koľaji sa zvýšila na 100 km/h, na ostatných na 40 až 60 km/h. Vzrástla bezpečnosť a spoľahlivosť železničnej prevádzky a tiež kapacita stanice na 2 000 cestujúcich za hodinu. Pri realizácii projektu ŽSR pamätali aj na telesne hendikepovaných cestujúcich.

Stavebné práce zahŕňali aj sanáciu železničného spodku v objeme vyše 13 000 kubických metrov, obnovu zvršku v dĺžke takmer 12 900 m a obnovu 32 výhybiek. Pribudlo nové elektronické staničné zabezpečovacie zariadenie, oznamovacie zariadenie, kamerový a rádiový systém a ďalšie. Komplexnou rekonštrukciou prešlo trakčné vedenie i rozvody. Práce prebiehali bez obmedzenia prevádzky na železničnej stanici, ktorou prejde za hodinu v priemere 1 500 cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná stanica Poprad-Tatry je súčasťou medzinárodného tranzitného koridoru č. V: Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou - štátna hranica s Ukrajinou. Mimoúrovňovo je na ňu napojená Tatranská elektrická železnica (TEŽ). Stanica patrí z hľadiska osobnej dopravy k najvýznamnejším na Slovensku a je vstupnou bránou do Vysokých Tatier.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 416
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 720
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 027
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 744
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 557
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 058
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 222
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu