PODĽA IGORA KUHNA Z BRATISLAVSKEJ HOTELOVEJ ASOCIÁCIE MÁ BRATISLAVA SLABÚ PROPAGÁCIU

TURIZMUS: Bratislava sa vraj stáva lacnou destináciou

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný ...

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný manažér Bratislavskej hotelovej asociácie Igor Kuhn, slabá návštevnosť a imidž lacnej značky so sebou prinášajú aj nízke tržby z turizmu pre hlavné mesto. Podľa neho je to dôsledok toho, že štátne orgány venujú cestovnému ruchu v Bratislavskom kraji nízku pozornosť a slabo ho propagujú, respektíve vôbec. O nedostatočnej propagácii hovoril aj predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimír Bajan a marketingová riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Alžbeta Melicharová.

Podľa Kuhna sa v prvom rade musí zmeniť celkový pohľad na turizmus. "Chýba systematická legislatíva pre cestovný ruch, treba vytvoriť organizačnú štruktúru a primeranú propagáciu, ktorá sa presadí," konštatoval. Rovnako sú však podľa neho dôležité aj finančné prostriedky na zabezpečenie propagácie a rozvoja cestovného ruchu v Bratislave a v BSK. "Práve Bratislava je tvorcom imidžu Slovenska v zahraničí a barometrom jeho vývoja. Je to mesto s najväčším ekonomickým prínosom a najdôležitejšou destináciou cestovného ruchu na Slovensku, viac ako jedna tretina zahraničných prenocovaní je práve tu. Preto by sme sa mali sústrediť aj na Bratislavu, inak sa to odrazí aj na príjmoch v celoslovenskom meradle," myslí si Kuhn.

Marketingom a štátnou propagáciou cestovného ruchu doma aj v zahraničí sa zaoberá príspevková organizácia SACR, ktorú zriadilo Ministerstvo hospodárstva SR. Ako Melicharová ďalej uviedla, SACR vynecháva z propagácie Bratislavský kraj, tým aj hlavné mesto, letisko, medzinárodnú vlakovú dopravu a mnohé iné. "Z fondov Európskej únie (EÚ) sme dostali dotáciu takmer 855 miliónov korún, no tieto peniaze sú určené na rozvoj, marketing a propagáciu ostatných územných celkov," dodala. Hlavným cieľom projektu Systémového individuálneho projektu (SIP) je vytvoriť sedem regionálnych rozvojových centier v každom kraji, okrem bratislavského, a riadiace centrum na SACR. Pomoc bude zameraná na budovanie a vytváranie organizačnej štruktúry cestovného ruchu, profesionalizáciu a skvalitnenie personálnych zdrojov a teda aj skvalitnenie poskytovaných služieb.

Ako Kuhn povedal, SACR nielenže nemá dostatok finančných zdrojov na to, aby konkurovala v Európe iným krajinám, ale keďže pracuje takmer výlučne so zdrojmi EÚ, Bratislavu nepodporuje. Dokument ministerstva hospodárstav Regionalizácia cestovného ruchu v SR z roka 2004 zaraďuje bratislavský región do najnižšej štvrtej skupiny podpory z 21 regiónov Slovenska a to i napriek tomu, že ho vyhodnocuje ako kraj s najvyšším potenciálom. "My samozrejme oceňujeme snahu ministerstva rozvíjať všetky regióny, ktoré majú k tomu predpoklady, no za rozhodujúci faktor podpory považujeme skôr potenciál destinácie ako mieru nezamestnanosti," myslí si Kuhn.

Rovnaké stanovisko k riešeniu problému zaujal aj predseda BSK. Bajan tvrdí, že chcú pomôcť utvoriť podmienky na rozvoj cestovného ruchu v kraji, inak je turizmus nielen v tomto regióne, ale na celom Slovensku vážne ohrozený. "Bratislava je jedným z typických prvkov turizmu, preto musíme nájsť riešenie, ako zatraktívniť podmienky turizmu," konštatoval Bajan. Predseda kraja apeluje na rezort hospodárstva a na SACR, aby sa k Bratislavskému kraju pristupovalo rovnoprávne a aby sa preň vyčlenili peniaze na rozvoj cestovného ruchu a propagáciu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889