SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky
PODĽA IGORA KUHNA Z BRATISLAVSKEJ HOTELOVEJ ASOCIÁCIE MÁ BRATISLAVA SLABÚ PROPAGÁCIU

TURIZMUS: Bratislava sa vraj stáva lacnou destináciou

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný ...

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný manažér Bratislavskej hotelovej asociácie Igor Kuhn, slabá návštevnosť a imidž lacnej značky so sebou prinášajú aj nízke tržby z turizmu pre hlavné mesto. Podľa neho je to dôsledok toho, že štátne orgány venujú cestovnému ruchu v Bratislavskom kraji nízku pozornosť a slabo ho propagujú, respektíve vôbec. O nedostatočnej propagácii hovoril aj predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimír Bajan a marketingová riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Alžbeta Melicharová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Kuhna sa v prvom rade musí zmeniť celkový pohľad na turizmus. "Chýba systematická legislatíva pre cestovný ruch, treba vytvoriť organizačnú štruktúru a primeranú propagáciu, ktorá sa presadí," konštatoval. Rovnako sú však podľa neho dôležité aj finančné prostriedky na zabezpečenie propagácie a rozvoja cestovného ruchu v Bratislave a v BSK. "Práve Bratislava je tvorcom imidžu Slovenska v zahraničí a barometrom jeho vývoja. Je to mesto s najväčším ekonomickým prínosom a najdôležitejšou destináciou cestovného ruchu na Slovensku, viac ako jedna tretina zahraničných prenocovaní je práve tu. Preto by sme sa mali sústrediť aj na Bratislavu, inak sa to odrazí aj na príjmoch v celoslovenskom meradle," myslí si Kuhn.

Marketingom a štátnou propagáciou cestovného ruchu doma aj v zahraničí sa zaoberá príspevková organizácia SACR, ktorú zriadilo Ministerstvo hospodárstva SR. Ako Melicharová ďalej uviedla, SACR vynecháva z propagácie Bratislavský kraj, tým aj hlavné mesto, letisko, medzinárodnú vlakovú dopravu a mnohé iné. "Z fondov Európskej únie (EÚ) sme dostali dotáciu takmer 855 miliónov korún, no tieto peniaze sú určené na rozvoj, marketing a propagáciu ostatných územných celkov," dodala. Hlavným cieľom projektu Systémového individuálneho projektu (SIP) je vytvoriť sedem regionálnych rozvojových centier v každom kraji, okrem bratislavského, a riadiace centrum na SACR. Pomoc bude zameraná na budovanie a vytváranie organizačnej štruktúry cestovného ruchu, profesionalizáciu a skvalitnenie personálnych zdrojov a teda aj skvalitnenie poskytovaných služieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako Kuhn povedal, SACR nielenže nemá dostatok finančných zdrojov na to, aby konkurovala v Európe iným krajinám, ale keďže pracuje takmer výlučne so zdrojmi EÚ, Bratislavu nepodporuje. Dokument ministerstva hospodárstav Regionalizácia cestovného ruchu v SR z roka 2004 zaraďuje bratislavský región do najnižšej štvrtej skupiny podpory z 21 regiónov Slovenska a to i napriek tomu, že ho vyhodnocuje ako kraj s najvyšším potenciálom. "My samozrejme oceňujeme snahu ministerstva rozvíjať všetky regióny, ktoré majú k tomu predpoklady, no za rozhodujúci faktor podpory považujeme skôr potenciál destinácie ako mieru nezamestnanosti," myslí si Kuhn.

Rovnaké stanovisko k riešeniu problému zaujal aj predseda BSK. Bajan tvrdí, že chcú pomôcť utvoriť podmienky na rozvoj cestovného ruchu v kraji, inak je turizmus nielen v tomto regióne, ale na celom Slovensku vážne ohrozený. "Bratislava je jedným z typických prvkov turizmu, preto musíme nájsť riešenie, ako zatraktívniť podmienky turizmu," konštatoval Bajan. Predseda kraja apeluje na rezort hospodárstva a na SACR, aby sa k Bratislavskému kraju pristupovalo rovnoprávne a aby sa preň vyčlenili peniaze na rozvoj cestovného ruchu a propagáciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Láka ťa svet? Študuj v Nitre, je ako Rím na 7 pahorkoch
  2. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  3. Ročný magister v data science v Prahe odštartuje tvoju kariéru!
  4. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  5. Mysli na svoju budúcnosť!
  6. Nové číslo Historickej revue
  7. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  8. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  1. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  2. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 18 832
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 16 211
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 068
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 9 335
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 9 108
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 8 237
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 489
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 206
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 639
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu