PODĽA IGORA KUHNA Z BRATISLAVSKEJ HOTELOVEJ ASOCIÁCIE MÁ BRATISLAVA SLABÚ PROPAGÁCIU

TURIZMUS: Bratislava sa vraj stáva lacnou destináciou

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný ...

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný manažér Bratislavskej hotelovej asociácie Igor Kuhn, slabá návštevnosť a imidž lacnej značky so sebou prinášajú aj nízke tržby z turizmu pre hlavné mesto. Podľa neho je to dôsledok toho, že štátne orgány venujú cestovnému ruchu v Bratislavskom kraji nízku pozornosť a slabo ho propagujú, respektíve vôbec. O nedostatočnej propagácii hovoril aj predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimír Bajan a marketingová riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Alžbeta Melicharová.

Podľa Kuhna sa v prvom rade musí zmeniť celkový pohľad na turizmus. "Chýba systematická legislatíva pre cestovný ruch, treba vytvoriť organizačnú štruktúru a primeranú propagáciu, ktorá sa presadí," konštatoval. Rovnako sú však podľa neho dôležité aj finančné prostriedky na zabezpečenie propagácie a rozvoja cestovného ruchu v Bratislave a v BSK. "Práve Bratislava je tvorcom imidžu Slovenska v zahraničí a barometrom jeho vývoja. Je to mesto s najväčším ekonomickým prínosom a najdôležitejšou destináciou cestovného ruchu na Slovensku, viac ako jedna tretina zahraničných prenocovaní je práve tu. Preto by sme sa mali sústrediť aj na Bratislavu, inak sa to odrazí aj na príjmoch v celoslovenskom meradle," myslí si Kuhn.

Marketingom a štátnou propagáciou cestovného ruchu doma aj v zahraničí sa zaoberá príspevková organizácia SACR, ktorú zriadilo Ministerstvo hospodárstva SR. Ako Melicharová ďalej uviedla, SACR vynecháva z propagácie Bratislavský kraj, tým aj hlavné mesto, letisko, medzinárodnú vlakovú dopravu a mnohé iné. "Z fondov Európskej únie (EÚ) sme dostali dotáciu takmer 855 miliónov korún, no tieto peniaze sú určené na rozvoj, marketing a propagáciu ostatných územných celkov," dodala. Hlavným cieľom projektu Systémového individuálneho projektu (SIP) je vytvoriť sedem regionálnych rozvojových centier v každom kraji, okrem bratislavského, a riadiace centrum na SACR. Pomoc bude zameraná na budovanie a vytváranie organizačnej štruktúry cestovného ruchu, profesionalizáciu a skvalitnenie personálnych zdrojov a teda aj skvalitnenie poskytovaných služieb.

Ako Kuhn povedal, SACR nielenže nemá dostatok finančných zdrojov na to, aby konkurovala v Európe iným krajinám, ale keďže pracuje takmer výlučne so zdrojmi EÚ, Bratislavu nepodporuje. Dokument ministerstva hospodárstav Regionalizácia cestovného ruchu v SR z roka 2004 zaraďuje bratislavský región do najnižšej štvrtej skupiny podpory z 21 regiónov Slovenska a to i napriek tomu, že ho vyhodnocuje ako kraj s najvyšším potenciálom. "My samozrejme oceňujeme snahu ministerstva rozvíjať všetky regióny, ktoré majú k tomu predpoklady, no za rozhodujúci faktor podpory považujeme skôr potenciál destinácie ako mieru nezamestnanosti," myslí si Kuhn.

Rovnaké stanovisko k riešeniu problému zaujal aj predseda BSK. Bajan tvrdí, že chcú pomôcť utvoriť podmienky na rozvoj cestovného ruchu v kraji, inak je turizmus nielen v tomto regióne, ale na celom Slovensku vážne ohrozený. "Bratislava je jedným z typických prvkov turizmu, preto musíme nájsť riešenie, ako zatraktívniť podmienky turizmu," konštatoval Bajan. Predseda kraja apeluje na rezort hospodárstva a na SACR, aby sa k Bratislavskému kraju pristupovalo rovnoprávne a aby sa preň vyčlenili peniaze na rozvoj cestovného ruchu a propagáciu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 797
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 225
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 259
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 188
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 412
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 357
  7. Kam do tepla v januári? 2 287
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 993
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 920
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 180