SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
PODĽA IGORA KUHNA Z BRATISLAVSKEJ HOTELOVEJ ASOCIÁCIE MÁ BRATISLAVA SLABÚ PROPAGÁCIU

TURIZMUS: Bratislava sa vraj stáva lacnou destináciou

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný ...

BRATISLAVA 21. septembra (SITA) - Bratislava sa stáva "lacnou destináciou", ktorú navštevujú prevažne turisti z ekonomicky slabších krajín Európy. Ako na piatkovej tlačovej besede ďalej uviedol výkonný manažér Bratislavskej hotelovej asociácie Igor Kuhn, slabá návštevnosť a imidž lacnej značky so sebou prinášajú aj nízke tržby z turizmu pre hlavné mesto. Podľa neho je to dôsledok toho, že štátne orgány venujú cestovnému ruchu v Bratislavskom kraji nízku pozornosť a slabo ho propagujú, respektíve vôbec. O nedostatočnej propagácii hovoril aj predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Vladimír Bajan a marketingová riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Alžbeta Melicharová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Kuhna sa v prvom rade musí zmeniť celkový pohľad na turizmus. "Chýba systematická legislatíva pre cestovný ruch, treba vytvoriť organizačnú štruktúru a primeranú propagáciu, ktorá sa presadí," konštatoval. Rovnako sú však podľa neho dôležité aj finančné prostriedky na zabezpečenie propagácie a rozvoja cestovného ruchu v Bratislave a v BSK. "Práve Bratislava je tvorcom imidžu Slovenska v zahraničí a barometrom jeho vývoja. Je to mesto s najväčším ekonomickým prínosom a najdôležitejšou destináciou cestovného ruchu na Slovensku, viac ako jedna tretina zahraničných prenocovaní je práve tu. Preto by sme sa mali sústrediť aj na Bratislavu, inak sa to odrazí aj na príjmoch v celoslovenskom meradle," myslí si Kuhn.

Marketingom a štátnou propagáciou cestovného ruchu doma aj v zahraničí sa zaoberá príspevková organizácia SACR, ktorú zriadilo Ministerstvo hospodárstva SR. Ako Melicharová ďalej uviedla, SACR vynecháva z propagácie Bratislavský kraj, tým aj hlavné mesto, letisko, medzinárodnú vlakovú dopravu a mnohé iné. "Z fondov Európskej únie (EÚ) sme dostali dotáciu takmer 855 miliónov korún, no tieto peniaze sú určené na rozvoj, marketing a propagáciu ostatných územných celkov," dodala. Hlavným cieľom projektu Systémového individuálneho projektu (SIP) je vytvoriť sedem regionálnych rozvojových centier v každom kraji, okrem bratislavského, a riadiace centrum na SACR. Pomoc bude zameraná na budovanie a vytváranie organizačnej štruktúry cestovného ruchu, profesionalizáciu a skvalitnenie personálnych zdrojov a teda aj skvalitnenie poskytovaných služieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako Kuhn povedal, SACR nielenže nemá dostatok finančných zdrojov na to, aby konkurovala v Európe iným krajinám, ale keďže pracuje takmer výlučne so zdrojmi EÚ, Bratislavu nepodporuje. Dokument ministerstva hospodárstav Regionalizácia cestovného ruchu v SR z roka 2004 zaraďuje bratislavský región do najnižšej štvrtej skupiny podpory z 21 regiónov Slovenska a to i napriek tomu, že ho vyhodnocuje ako kraj s najvyšším potenciálom. "My samozrejme oceňujeme snahu ministerstva rozvíjať všetky regióny, ktoré majú k tomu predpoklady, no za rozhodujúci faktor podpory považujeme skôr potenciál destinácie ako mieru nezamestnanosti," myslí si Kuhn.

Rovnaké stanovisko k riešeniu problému zaujal aj predseda BSK. Bajan tvrdí, že chcú pomôcť utvoriť podmienky na rozvoj cestovného ruchu v kraji, inak je turizmus nielen v tomto regióne, ale na celom Slovensku vážne ohrozený. "Bratislava je jedným z typických prvkov turizmu, preto musíme nájsť riešenie, ako zatraktívniť podmienky turizmu," konštatoval Bajan. Predseda kraja apeluje na rezort hospodárstva a na SACR, aby sa k Bratislavskému kraju pristupovalo rovnoprávne a aby sa preň vyčlenili peniaze na rozvoj cestovného ruchu a propagáciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu