SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Ako reklamovať neúplne poskytnuté služby

Od 25. augusta do 1. septembra sme boli ubytovaní v trojhviezdičkovom hoteli Boboty v Terchovej. Z množstva ubytovania ponúkaného v regióne sme si hotel vybrali hlavne preto, že ponúkal hosťom v cene ubytovania aj bazén na plávanie. Počas nášho pobytu bol

bazén odstavený. Pri platení sme žiadali o finančné zohľadnenie toho, že sme túto doplnkovú službu nemohli využívať, ale nepochodili sme. Máme v tomto prípade nárok na zľavu?

Objednali sme si dvojlôžkovú izbu bez balkóna. Izba, ktorú nám hotel poskytol, bola veľmi malá, čo som sa snažila hneď pri príchode riešiť, ale hotel bol plne obsadený, a tak sme väčšiu izbu dostať nemohli. Podľa rozmerov bola izba vhodná skôr ako jednoposteľová. Pre dve osoby v nej bola iba jedna čalúnená stolička, druhá by sa tam už nezmestila. Premerali sme izbu, mala necelých 11 štvorcových metrov. Po návrate domov a nahliadnutí do vyhlášky a klasifikácie hotelových izieb sme zistili, že do obytnej plochy sa počíta aj predsieň. Jej rozmer odhadujem na dva štvorcové metre. Predsieň s izbou nedosiahli spolu 16 štvorcových metrov ako pre 2-posteľovú izbu uvádza klasifikácia. Máme nárok na vrátenie časti peňazí aj za to, že sme boli ubytovaní v izbe, ktorej rozmery nezodpovedali klasifikácii?

Skryť Vypnúť reklamu

Pri objednávaní ubytovania v júli nám ponúkli 10-percentnú zľavu za objednávku cez internet. Na internetovej stránke hotela bol v tom čase ponúkaný aj bonus 7 za 6 dní. Telefonicky som si overovala, či je možné využiť bonus 7 za 6, v našom prípade bol výhodnejší ako 10-percentná zľava. Pracovníčka hotela mi povedala, že je možné využiť zľavu 7 za 6. Upozornila ma, že nárok mám len na jednu zľavu, s čím som súhlasila. Pri platení mi bonus 7 za 6 odmietli poskytnúť s odôvodnením, že mailovým potvrdením ponuky na ubytovanie bola potvrdená aj zľava 10 percent, a preto ju nemôžem zmeniť na zľavu 7 za 6. Bol postup správny?M. R., Bratislava

Čitateľka si ubytovanie pre týždňový dovolenkový pobyt vyberala pre parametre a služby, ktoré na internetovej stránke hotel ponúkal.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď nefungoval bazén, mal jej prevádzkovateľ hotela hneď poskytnúť zľavu za to, že služba nefunguje v takom rozsahu, v akom ju hotel v internetovej ponuke inzeroval, alebo jej mal ponúknuť náhradnú službu. V tomto prípade má nárok na poskytnutie zľavy.

Na finančné odškodnenie má, podľa môjho názoru, čitateľka nárok aj v prípade ubytovania v hotelovej izbe, ktorá veľkosťou, ani svojím vybavením nespĺňala požiadavky uvedené v záväznej vyhláške Ministerstva hospodárstva SR. Hotel totiž čitateľke neposkytol tú kvalitu služieb, ktoré si objednala. Keď je spotrebiteľovi poskytnutá nižšia kvalita služieb, než s ním bola dohodnutá, podľa Občianskeho zákonníka má právo na zľavu z ceny.

Nesúhlas s poskytnutím 10-percentnej zľavy namiesto bonusu 7 za 6 dní mala čitateľka prejaviť ešte pred nástupom na dovolenku, hneď po prijatí mailového potvrdenia svojej objednávky, kde bola táto zľava uvedená. Zároveň mala žiadať iný bonus.

Skryť Vypnúť reklamu

Jana Drgoncová Informačné a spotrebiteľské centrum Infospot, Bratislava

Vyjadrenie Jany Drgoncovej dopĺňa predstaviteľka ďalšej spotrebiteľskej organizácie.


Spotrebiteľke odporúčam bez­odkladne doporučene poslať písomnú reklamáciu na vedenie hotela a v nej presne vymenovať konkrétne nedostatky a vyčísliť náhradu škody.

Ak dostane od vedenia hotela zamietavú odpoveď, mala by si spraviť jej kópiu a podať ju ako prílohu k podnetu, ktorý zašle na príslušný inšpektorát SOI (podľa miesta svojho trvalého bydliska).

V podnete adresovanom inšpekcii by sa mala odvolať na § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Zbierky zákonov, ten si všíma nekalé obchodné praktiky.

Margita Palušová Spotrebiteľská informačná agentúra, Žilina

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  2. Mecom ide na zelenú
  3. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  4. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 654
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 008
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 240
  4. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 213
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 507
  6. Cukrovkári a covid-19 2 616
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 526
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 356
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 117
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 959
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Tatranský ľadový dóm - katedrála sv. Jakuba v Santiagu de Compostela.
  2. Vladimír Benčík: Arménsko - navštívime 7-tisíc rokov staré rytiny na Uchtasare, už ich neuvidíte
  3. Michal Kassaj: Okolo Neusiedler See na Favoritoch
  4. Martin Majzlan: Kok Boru – Najtvrdší kolektívny šport na svete
  5. Tereza Krajčová: Holandsko: Krajina kakaa a všadeprítomných bicyklov (Amsterdam – Zaanse Schans – Den Haag – Rotterdam)
  6. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  7. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  8. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 773
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 787
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 229
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 215
  5. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 3 990
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 3 744
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 641
  8. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 513
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu