Ako reklamovať neúplne poskytnuté služby

Od 25. augusta do 1. septembra sme boli ubytovaní v trojhviezdičkovom hoteli Boboty v Terchovej. Z množstva ubytovania ponúkaného v regióne sme si hotel vybrali hlavne preto, že ponúkal hosťom v cene ubytovania aj bazén na plávanie. Počas nášho pobytu bol

bazén odstavený. Pri platení sme žiadali o finančné zohľadnenie toho, že sme túto doplnkovú službu nemohli využívať, ale nepochodili sme. Máme v tomto prípade nárok na zľavu?

Objednali sme si dvojlôžkovú izbu bez balkóna. Izba, ktorú nám hotel poskytol, bola veľmi malá, čo som sa snažila hneď pri príchode riešiť, ale hotel bol plne obsadený, a tak sme väčšiu izbu dostať nemohli. Podľa rozmerov bola izba vhodná skôr ako jednoposteľová. Pre dve osoby v nej bola iba jedna čalúnená stolička, druhá by sa tam už nezmestila. Premerali sme izbu, mala necelých 11 štvorcových metrov. Po návrate domov a nahliadnutí do vyhlášky a klasifikácie hotelových izieb sme zistili, že do obytnej plochy sa počíta aj predsieň. Jej rozmer odhadujem na dva štvorcové metre. Predsieň s izbou nedosiahli spolu 16 štvorcových metrov ako pre 2-posteľovú izbu uvádza klasifikácia. Máme nárok na vrátenie časti peňazí aj za to, že sme boli ubytovaní v izbe, ktorej rozmery nezodpovedali klasifikácii?

Pri objednávaní ubytovania v júli nám ponúkli 10-percentnú zľavu za objednávku cez internet. Na internetovej stránke hotela bol v tom čase ponúkaný aj bonus 7 za 6 dní. Telefonicky som si overovala, či je možné využiť bonus 7 za 6, v našom prípade bol výhodnejší ako 10-percentná zľava. Pracovníčka hotela mi povedala, že je možné využiť zľavu 7 za 6. Upozornila ma, že nárok mám len na jednu zľavu, s čím som súhlasila. Pri platení mi bonus 7 za 6 odmietli poskytnúť s odôvodnením, že mailovým potvrdením ponuky na ubytovanie bola potvrdená aj zľava 10 percent, a preto ju nemôžem zmeniť na zľavu 7 za 6. Bol postup správny?M. R., Bratislava

Čitateľka si ubytovanie pre týždňový dovolenkový pobyt vyberala pre parametre a služby, ktoré na internetovej stránke hotel ponúkal.

Keď nefungoval bazén, mal jej prevádzkovateľ hotela hneď poskytnúť zľavu za to, že služba nefunguje v takom rozsahu, v akom ju hotel v internetovej ponuke inzeroval, alebo jej mal ponúknuť náhradnú službu. V tomto prípade má nárok na poskytnutie zľavy.

Na finančné odškodnenie má, podľa môjho názoru, čitateľka nárok aj v prípade ubytovania v hotelovej izbe, ktorá veľkosťou, ani svojím vybavením nespĺňala požiadavky uvedené v záväznej vyhláške Ministerstva hospodárstva SR. Hotel totiž čitateľke neposkytol tú kvalitu služieb, ktoré si objednala. Keď je spotrebiteľovi poskytnutá nižšia kvalita služieb, než s ním bola dohodnutá, podľa Občianskeho zákonníka má právo na zľavu z ceny.

Nesúhlas s poskytnutím 10-percentnej zľavy namiesto bonusu 7 za 6 dní mala čitateľka prejaviť ešte pred nástupom na dovolenku, hneď po prijatí mailového potvrdenia svojej objednávky, kde bola táto zľava uvedená. Zároveň mala žiadať iný bonus.

Jana Drgoncová Informačné a spotrebiteľské centrum Infospot, Bratislava

Vyjadrenie Jany Drgoncovej dopĺňa predstaviteľka ďalšej spotrebiteľskej organizácie.


Spotrebiteľke odporúčam bez­odkladne doporučene poslať písomnú reklamáciu na vedenie hotela a v nej presne vymenovať konkrétne nedostatky a vyčísliť náhradu škody.

Ak dostane od vedenia hotela zamietavú odpoveď, mala by si spraviť jej kópiu a podať ju ako prílohu k podnetu, ktorý zašle na príslušný inšpektorát SOI (podľa miesta svojho trvalého bydliska).

V podnete adresovanom inšpekcii by sa mala odvolať na § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Zbierky zákonov, ten si všíma nekalé obchodné praktiky.

Margita Palušová Spotrebiteľská informačná agentúra, Žilina

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 15 771
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 038
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 706
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 040
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 675
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 154
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 503
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 065
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 588
  10. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 563