SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ako reklamovať neúplne poskytnuté služby

Od 25. augusta do 1. septembra sme boli ubytovaní v trojhviezdičkovom hoteli Boboty v Terchovej. Z množstva ubytovania ponúkaného v regióne sme si hotel vybrali hlavne preto, že ponúkal hosťom v cene ubytovania aj bazén na plávanie. Počas nášho pobytu bol

bazén odstavený. Pri platení sme žiadali o finančné zohľadnenie toho, že sme túto doplnkovú službu nemohli využívať, ale nepochodili sme. Máme v tomto prípade nárok na zľavu?

Objednali sme si dvojlôžkovú izbu bez balkóna. Izba, ktorú nám hotel poskytol, bola veľmi malá, čo som sa snažila hneď pri príchode riešiť, ale hotel bol plne obsadený, a tak sme väčšiu izbu dostať nemohli. Podľa rozmerov bola izba vhodná skôr ako jednoposteľová. Pre dve osoby v nej bola iba jedna čalúnená stolička, druhá by sa tam už nezmestila. Premerali sme izbu, mala necelých 11 štvorcových metrov. Po návrate domov a nahliadnutí do vyhlášky a klasifikácie hotelových izieb sme zistili, že do obytnej plochy sa počíta aj predsieň. Jej rozmer odhadujem na dva štvorcové metre. Predsieň s izbou nedosiahli spolu 16 štvorcových metrov ako pre 2-posteľovú izbu uvádza klasifikácia. Máme nárok na vrátenie časti peňazí aj za to, že sme boli ubytovaní v izbe, ktorej rozmery nezodpovedali klasifikácii?

Skryť Vypnúť reklamu

Pri objednávaní ubytovania v júli nám ponúkli 10-percentnú zľavu za objednávku cez internet. Na internetovej stránke hotela bol v tom čase ponúkaný aj bonus 7 za 6 dní. Telefonicky som si overovala, či je možné využiť bonus 7 za 6, v našom prípade bol výhodnejší ako 10-percentná zľava. Pracovníčka hotela mi povedala, že je možné využiť zľavu 7 za 6. Upozornila ma, že nárok mám len na jednu zľavu, s čím som súhlasila. Pri platení mi bonus 7 za 6 odmietli poskytnúť s odôvodnením, že mailovým potvrdením ponuky na ubytovanie bola potvrdená aj zľava 10 percent, a preto ju nemôžem zmeniť na zľavu 7 za 6. Bol postup správny?M. R., Bratislava

Čitateľka si ubytovanie pre týždňový dovolenkový pobyt vyberala pre parametre a služby, ktoré na internetovej stránke hotel ponúkal.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď nefungoval bazén, mal jej prevádzkovateľ hotela hneď poskytnúť zľavu za to, že služba nefunguje v takom rozsahu, v akom ju hotel v internetovej ponuke inzeroval, alebo jej mal ponúknuť náhradnú službu. V tomto prípade má nárok na poskytnutie zľavy.

Na finančné odškodnenie má, podľa môjho názoru, čitateľka nárok aj v prípade ubytovania v hotelovej izbe, ktorá veľkosťou, ani svojím vybavením nespĺňala požiadavky uvedené v záväznej vyhláške Ministerstva hospodárstva SR. Hotel totiž čitateľke neposkytol tú kvalitu služieb, ktoré si objednala. Keď je spotrebiteľovi poskytnutá nižšia kvalita služieb, než s ním bola dohodnutá, podľa Občianskeho zákonníka má právo na zľavu z ceny.

Nesúhlas s poskytnutím 10-percentnej zľavy namiesto bonusu 7 za 6 dní mala čitateľka prejaviť ešte pred nástupom na dovolenku, hneď po prijatí mailového potvrdenia svojej objednávky, kde bola táto zľava uvedená. Zároveň mala žiadať iný bonus.

Skryť Vypnúť reklamu

Jana Drgoncová Informačné a spotrebiteľské centrum Infospot, Bratislava

Vyjadrenie Jany Drgoncovej dopĺňa predstaviteľka ďalšej spotrebiteľskej organizácie.


Spotrebiteľke odporúčam bez­odkladne doporučene poslať písomnú reklamáciu na vedenie hotela a v nej presne vymenovať konkrétne nedostatky a vyčísliť náhradu škody.

Ak dostane od vedenia hotela zamietavú odpoveď, mala by si spraviť jej kópiu a podať ju ako prílohu k podnetu, ktorý zašle na príslušný inšpektorát SOI (podľa miesta svojho trvalého bydliska).

V podnete adresovanom inšpekcii by sa mala odvolať na § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Zbierky zákonov, ten si všíma nekalé obchodné praktiky.

Margita Palušová Spotrebiteľská informačná agentúra, Žilina

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 900
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 391
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 616
  4. Aká je chémia vôní 10 393
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 394
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 773
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 743
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 167
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 717
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu