SME
Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Ako reklamovať neúplne poskytnuté služby

Od 25. augusta do 1. septembra sme boli ubytovaní v trojhviezdičkovom hoteli Boboty v Terchovej. Z množstva ubytovania ponúkaného v regióne sme si hotel vybrali hlavne preto, že ponúkal hosťom v cene ubytovania aj bazén na plávanie. Počas nášho pobytu bol

bazén odstavený. Pri platení sme žiadali o finančné zohľadnenie toho, že sme túto doplnkovú službu nemohli využívať, ale nepochodili sme. Máme v tomto prípade nárok na zľavu?

Objednali sme si dvojlôžkovú izbu bez balkóna. Izba, ktorú nám hotel poskytol, bola veľmi malá, čo som sa snažila hneď pri príchode riešiť, ale hotel bol plne obsadený, a tak sme väčšiu izbu dostať nemohli. Podľa rozmerov bola izba vhodná skôr ako jednoposteľová. Pre dve osoby v nej bola iba jedna čalúnená stolička, druhá by sa tam už nezmestila. Premerali sme izbu, mala necelých 11 štvorcových metrov. Po návrate domov a nahliadnutí do vyhlášky a klasifikácie hotelových izieb sme zistili, že do obytnej plochy sa počíta aj predsieň. Jej rozmer odhadujem na dva štvorcové metre. Predsieň s izbou nedosiahli spolu 16 štvorcových metrov ako pre 2-posteľovú izbu uvádza klasifikácia. Máme nárok na vrátenie časti peňazí aj za to, že sme boli ubytovaní v izbe, ktorej rozmery nezodpovedali klasifikácii?

Skryť Vypnúť reklamu

Pri objednávaní ubytovania v júli nám ponúkli 10-percentnú zľavu za objednávku cez internet. Na internetovej stránke hotela bol v tom čase ponúkaný aj bonus 7 za 6 dní. Telefonicky som si overovala, či je možné využiť bonus 7 za 6, v našom prípade bol výhodnejší ako 10-percentná zľava. Pracovníčka hotela mi povedala, že je možné využiť zľavu 7 za 6. Upozornila ma, že nárok mám len na jednu zľavu, s čím som súhlasila. Pri platení mi bonus 7 za 6 odmietli poskytnúť s odôvodnením, že mailovým potvrdením ponuky na ubytovanie bola potvrdená aj zľava 10 percent, a preto ju nemôžem zmeniť na zľavu 7 za 6. Bol postup správny?M. R., Bratislava

Čitateľka si ubytovanie pre týždňový dovolenkový pobyt vyberala pre parametre a služby, ktoré na internetovej stránke hotel ponúkal.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď nefungoval bazén, mal jej prevádzkovateľ hotela hneď poskytnúť zľavu za to, že služba nefunguje v takom rozsahu, v akom ju hotel v internetovej ponuke inzeroval, alebo jej mal ponúknuť náhradnú službu. V tomto prípade má nárok na poskytnutie zľavy.

Na finančné odškodnenie má, podľa môjho názoru, čitateľka nárok aj v prípade ubytovania v hotelovej izbe, ktorá veľkosťou, ani svojím vybavením nespĺňala požiadavky uvedené v záväznej vyhláške Ministerstva hospodárstva SR. Hotel totiž čitateľke neposkytol tú kvalitu služieb, ktoré si objednala. Keď je spotrebiteľovi poskytnutá nižšia kvalita služieb, než s ním bola dohodnutá, podľa Občianskeho zákonníka má právo na zľavu z ceny.

Nesúhlas s poskytnutím 10-percentnej zľavy namiesto bonusu 7 za 6 dní mala čitateľka prejaviť ešte pred nástupom na dovolenku, hneď po prijatí mailového potvrdenia svojej objednávky, kde bola táto zľava uvedená. Zároveň mala žiadať iný bonus.

Skryť Vypnúť reklamu

Jana Drgoncová Informačné a spotrebiteľské centrum Infospot, Bratislava

Vyjadrenie Jany Drgoncovej dopĺňa predstaviteľka ďalšej spotrebiteľskej organizácie.


Spotrebiteľke odporúčam bez­odkladne doporučene poslať písomnú reklamáciu na vedenie hotela a v nej presne vymenovať konkrétne nedostatky a vyčísliť náhradu škody.

Ak dostane od vedenia hotela zamietavú odpoveď, mala by si spraviť jej kópiu a podať ju ako prílohu k podnetu, ktorý zašle na príslušný inšpektorát SOI (podľa miesta svojho trvalého bydliska).

V podnete adresovanom inšpekcii by sa mala odvolať na § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Zbierky zákonov, ten si všíma nekalé obchodné praktiky.

Margita Palušová Spotrebiteľská informačná agentúra, Žilina

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  5. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  6. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Reverzné inžinierstvo na FVT
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  4. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  5. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  6. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  7. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 164
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 711
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 306
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 13 930
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 339
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 395
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 8 143
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 869
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 865
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 255
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu