Prečo radšej MHD?

Už to určite zažili všetci. Každý si "vychutnal" nekonečné státie v dopravnej zápche. Každý si v tej chvíli položil tú istú otázku: "Čím to je, že tu práve ja strácam drahocenný čas?" Ľudia neustále zvyšujú svoje nároky na životný priestor, preto je ...

Už to určite zažili všetci. Každý si "vychutnal" nekonečné státie v dopravnej zápche. Každý si v tej chvíli položil tú istú otázku: "Čím to je, že tu práve ja strácam drahocenný čas?" Ľudia neustále zvyšujú svoje nároky na životný priestor, preto je pre nich pohodlnejšie jazdiť osobným autom. Podľa mnohých je cestovanie MHD určené len pre sociálne slabšie vrstvy. Tí takzvaní "bohatší" si stále myslia, že ísť v automobile je viac na úrovni, ako cestovať v preplnenom mestskom dopravnom prostriedku. Auto je nesporne pohodlnejšie, no hromadná doprava je zas ohľaduplnejšia k životnému prostrediu. Dôkazom je aj celkom jednoduchý príklad. Ak by sme počítali, že v jednom aute cestujú 2 osoby, 100 osôb by zabralo 350 m dlhý zástup. Pritom 100 cestujúcich len 20 m. To je dôvod, prečo je efektívnejšie investovať do nosného systému MHD. Preto sa na dvojprúdovej ceste často vyčlení jeden prúd len pre autobusy. Aj to je spôsob, ako prakticky preferovať lepší spôsob cestovania. Iste, táto vojna medzi osobnou dopravou a MHD nie je jediným problémom hlavného mesta. Tranzitná doprava výrazne spomaľuje chod celej dopravy. Najlepším riešením by bolo vybudovanie nultého dopravného okruhu podľa vzoru veľkých európskych miest ako Paríž, Berlín či Budapešť. Keďže aj tieto riešenia sú finančne veľmi náročné, Bratislava má zatiaľ vybudovaný len malý kúsok pri hraniciach s Rakúskom.

Ingrid Lovecká, Andrea Beláková

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 22 839
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 514
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 109
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 570
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 365
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 493
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 404
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 395
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 353
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 008