Už to určite zažili všetci. Každý si "vychutnal" nekonečné státie v dopravnej zápche. Každý si v tej chvíli položil tú istú otázku: "Čím to je, že tu práve ja strácam drahocenný čas?" Ľudia neustále zvyšujú svoje nároky na životný priestor, preto je pre nich pohodlnejšie jazdiť osobným autom. Podľa mnohých je cestovanie MHD určené len pre sociálne slabšie vrstvy. Tí takzvaní "bohatší" si stále myslia, že ísť v automobile je viac na úrovni, ako cestovať v preplnenom mestskom dopravnom prostriedku. Auto je nesporne pohodlnejšie, no hromadná doprava je zas ohľaduplnejšia k životnému prostrediu. Dôkazom je aj celkom jednoduchý príklad. Ak by sme počítali, že v jednom aute cestujú 2 osoby, 100 osôb by zabralo 350 m dlhý zástup. Pritom 100 cestujúcich len 20 m. To je dôvod, prečo je efektívnejšie investovať do nosného systému MHD. Preto sa na dvojprúdovej ceste často vyčlení jeden prúd len pre autobusy. Aj to je spôsob, ako prakticky preferovať lepší spôsob cestovania. Iste, táto vojna medzi osobnou dopravou a MHD nie je jediným problémom hlavného mesta. Tranzitná doprava výrazne spomaľuje chod celej dopravy. Najlepším riešením by bolo vybudovanie nultého dopravného okruhu podľa vzoru veľkých európskych miest ako Paríž, Berlín či Budapešť. Keďže aj tieto riešenia sú finančne veľmi náročné, Bratislava má zatiaľ vybudovaný len malý kúsok pri hraniciach s Rakúskom.
Ingrid Lovecká, Andrea Beláková