Bratislava/Šarm Aš-Šajch 22. augusta (TASR) Po viac ako 27 hodinách neplánovaného pobytu v egyptskom letovisku Šarm Aš-Šajchu sa približne 163 slovenských dovolenkárov vracia naspäť na Slovensko.
Turisti, medzi ktorými je početná skupina asi 50 detí, odletela dnes krátko po 10.00 hodine SELČ, a to lietadlom typu Airbus 320, ktoré v pondelok malo technickú poruchu na podvozku. To spôsobilo najmä pre dovolenkárov a cestovné kancelárie doslova chaos a veľké komplikácie. Slováci strávili viac ako deň v náhradných hoteloch, na recepciách a letiskových halách. Výpadok spomínaného 178-miestneho Airbusu spôsobil aj komplikácie v odlete slovenských turistov z iných destinácií - gréckych ostrovov Kos a Korfu, ako aj Kréty. TASR to dnes potvrdil obchodný riaditeľ Air Slovakia Jaroslav Riečický.
Do dnešných ranných hodín však ešte nebolo známe, kedy slovenskí dovolenkári z tohto potápačského raja na pobreží Červeného mora odletia naspäť do vlasti. Ako povedali zhodne pre TASR postihnutí turisti - 18-ročný Peter, 18-ročný Christian a pani Ľudmila N., do poslednej chvíle nevedeli delegáti štyroch slovenských cestovných kancelárií informovať, kedy sa konečne uskutoční odlet. Viacero turistov zvažuje podať sťažnosti, či dokonca žaloby na spoločnosť Air Slovakia.
Podľa slov Riečického v tomto roku išlo, čo sa týka ich spoločnosti, o prvý väčší prípad meškania odletu. Pred približne jeden a pol mesiacom zaznamenali 12 hodinové meškanie lietadlá z Košíc do Grécka.
Po vyriešení technického problému Airbusu a letu tohto stroja z ďalšieho egyptského letoviska Hurgady v utorok napriek pôvodným informáciám nemohla posádka už letieť aj zo Šarm Aš-Šajchu do Bratislavy, keďže piloti museli mať zákonný odpočinok. "Očakávame, že ľudia budú podávať na nás sťažnosti, či už prostredníctvom cestovných kancelárií, alebo priamo u Air Slovakia," dodal.
Spomínané meškania z gréckych ostrovov boli niekoľkohodinové. "Tu to nebolo až také tragické, keďže sme už dopredu vedeli, že nastanú a cestovné kancelárie nechali ľudí v hoteloch a neodvážali ich na letisko. Slováci v Šarm Aš-Šajchu však, podľa vyjadrenia viacerých z nich, znášali doslova útrapy, keď ich viac razy vysťahovali z náhradných hotelov, alebo nechali dlhé hodiny čakať na recepciách a letiskových halách. Nemohli sa dovolať do Air Slovakia, viazla komunikácia s niektorými delegátmi cestovných kancelárií, nemali nápoje ani jedlo.
Pôvodné informácie hovorili o tom, že v Šarm Aš-Šajchu zostalo na nedobrovoľnom viac ako dňovom pobyte 70 až 100 Slovákov. "Najprv sme sedeli na múrikoch, kde sa dalo, po dvoch hodinách nás odsunuli na check-in. Každú hodinu voláme na Air Slovakia, vždy je to nejaká iná story. Deti boli unavené, chceli ísť domov a aj plakali," povedala príkladom v utorok napoludnie pre TASR Ľudmila N. Podľa informácií ďalšej skupiny dovolenkárov však záviselo od konkrétnej cestovnej kancelárie ako sa o "uväznených svojich klientov" postarala, či už v súvislosti s hotelom, jedlom, alebo nápojmi.