SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky
ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

Skryť Vypnúť reklamu

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 858
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 382
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 572
  4. Aká je chémia vôní 10 352
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 382
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 763
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 727
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 166
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 708
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu