ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 808
  2. Od septembra opäť po starom 6 277
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 869
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 597
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 674
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 667
  7. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 431
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 257
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 173
  10. Leto nekončí! 1 085