ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 855
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 179
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 760
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 910
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 899
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 387
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 163
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 917
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 608
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 602