SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky
ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

Skryť Vypnúť reklamu

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  7. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  8. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  9. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  10. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  3. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  4. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  5. Biobavlnu nahradila viskóza
  6. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Helping people with apps and social networks in Kosice
  9. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  10. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 54 097
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 486
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 260
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 448
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 779
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 283
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 10 370
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 541
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 470
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 301
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu