SME
Piatok, 18. september, 2020 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky
ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

Skryť Vypnúť reklamu

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  2. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  3. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  1. Poznanie
  2. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  7. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  8. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  9. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  10. MetLife je jednou z najsilnejších poisťovní
  1. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 29 308
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 28 372
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 19 426
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 15 670
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 13 521
  6. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 12 000
  7. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 10 376
  8. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 10 352
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 10 030
  10. Edícia autorov denníka SME: Malá kniha o zvieratách 3 8 428
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu