ZA MEDZIPRISTÁTIE, KTORÉ CESTOVNÁ KANCELÁRIA NEOZNÁMILA VOPRED, MÔŽE KLIENT ŽIADAŤ NÁHRADU

Zmena trasy letu má pravidlá

Ak musí lietadlo náhle pristáť pre technickú poruchu, nedostane klient žiadnu náhradu. Ak však operátor plánoval medzipristátie a neinformoval o tom, môžete zájazd reklamovať.

Ak cestovná kancelária zmenila trasu letu a klient o tom nebol dopredu informovaný, môže ju žiadať napríklad o zľavu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Viacerým klientom cestovných kancelárií sa už stalo, že im až tesne pred odletom lietadla cestovná kancelária oznámila, že namiesto plánovaných dvoch hodín priameho letu budú v lietadle o niečo dlhšie. Lietadlo bude mať totiž medzipristátie. Dlhšia cesta môže byť nepríjemná napríklad pre tých, čo majú malé deti.

Za zmenu môžu klienti žiadať náhradu. Netýka sa to však medzipristátí zapríčinených technickými poruchami alebo nepriaznivým počasím.

Zmenu treba reklamovať

Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová hovorí, že klient cestovnej kancelárie má právo takúto zmenu letu reklamovať.

Cestovná kancelária podľa zákona o zájazdoch musí pred predajom zájazdov ­v katalógu alebo písomne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe, a ktoré „môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu“. Okrem iného aj „o trase cesty, predpokladaných časoch odletu a príletu a o miestach zastávok“, povedala Krkošová.

Nespokojní klienti môžu podľa nej za takúto neohlásenú zmenu žiadať aj náhradu. „Napríklad vo forme zľavy.“

Klient by mal reklamáciu nahlásiť ihneď, najneskôr však do troch mesiacov. Cestovná kancelária je povinná ju do 30 dní vybaviť.

Dôvody medzipristátia bývajú rôzne

Lietadlá môžu k medzipristátiu podľa riaditeľa Koala Tours Olivera Klucha prinútiť „neobvyklé a nepredvídateľné udalosti“, týkajúce sa leteckej dopravy. Ide napríklad o poruchu lietadla a jeho náhradu iným lietadlom. Jeho cestovná kancelária riešila iba takýto problém.

S meškaním lietadla, ktoré zapríčinil nástup ďalších cestujúcich, sa nestretla ani riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Gallová.

Kluch hovorí, že cestovná kancelária zo zákona nezodpovedá za takúto škodu. „Navyše, škoda klientom preukázateľne nevznikla, ak bol program zájazdu dodržaný a všetky služby uvedené v cestovnej zmluve poskytnuté,“ povedal.

„Cestovná kancelária je povinná dodržať všetko to, k čomu sa v zmluve zaviazala,“ povedal prezident Asociácie cestovných kancelárií Róbert Kohlmann. Ak je zmluvne dohodnuté napríklad medzipristátie, tak cestovka prípadnú sťažnosť za zdržanie neprijme.

Ak klient o zmene letu nevedel a nebol ani dopredu informovaný, cestovná kancelária buď reklamáciu uzná, alebo nie. „Ak ju neuzná, potom musí uviesť aj dôvod prečo,“ povedal Kohlmann.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 909
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 385
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 098
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 449
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 311
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 220
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 195
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 126
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 037
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 520