SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Nie je nosič ako nosič

Prichádza čas dovoleniek, s ním aj otázka, ako všetko potrebné dopraviť na miesto určenia. Batožina má vyhradené miesto v batožinovom priestore, prípadne na streche, na bicykle zase potrebujeme nosič bicyklov. Zdá sa to jednoduché, ale v prípade nosičov bicyklov je si treba rozmyslieť, ktorý z možných typov

zvoliť...

Klasický strešný nosič bicyklov je síce najrozšírenejší, ale skúšky jeho spoľahlivosti, a predovšetkým bezpečnosti nie sú vždy pozitívne. Test nemeckého autoklubu (ADAC) dokázal, že najlepšie vlastnosti po všetkých stránkach má nosič upevnený na guľu ťažného zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti iným nosičom má samé výhody okrem jedinej: je podstatne drahší. Ťažné zariadenie musí udržať dvojtonový vlek za každej situácie a je preto logicky bezpečnejším miestom pre nosič bicyklov ako úchytky na streche. Má však aj svoju nevýhodu, v technickej dokumentácii označovanú ako zvislé zaťaženie na guľu.

Pri malých autách môže byť jeho hodnota len do 50 kg, pri autách strednej triedy 75 kg a pri off-roadoch, kam sa bicykle na vysokú strechu zdvíhajú najhoršie, býva 100 kg. Pri sčítaní váhy troch bicyklov, čo je okolo 45 kg, a pripočítaní váhy najkomfortnejšieho nosiča na tri bicykle sa dostaneme na hodnotu niečo cez 60 kg. Kvalitný nosič tohto typu je zďaleka najbezpečnejší, ako v premávke, tak aj pri haváriách.

Nevýhodou v našich podmienkach je tretia registračná značka, ktorá by mala byť pripevnená na zadné čelo nosiča, takzvanú svetelnú rampu.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže u nás dopravné inšpektoráty nevydávajú tretiu ŠPZ-ku navyše pre tento účel, motoristi majú jedinú možnosť značku premiestňovať zo zadnej časti auta.

Nosič na zadné dvere

Jedným z lacnejších riešení je nosič na zadné dvere. Pomocou montážnej sady sa uchytí nosič na spodnú a hornú hranu zadných dverí automobilu -kombi alebo hatchbacku. Bicykle sú umiestnené nad "ešpézetkou", obyčajne až pod spodnou hranou zadného okna, takže hornou časťou vyčnievajú nad strechu automobilu. Cena tohto typu oproti predchádzajúcemu je polovičná, výhodou je lepšie nakladanie bicyklov, nevýhodou pomerne vysoká pravdepodobnosť poškodenia laku.

Dôležitou informáciou pre motoristov je konštatovanie ADAC-u, ktorý robil testy vybraných typov nosičov, že automobil s bicyklami na zadnej časti má ešte vyššiu spotrebu ako auto s bicyklami na streche.

SkryťVypnúť reklamu

Beata Plachá

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 133
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 771
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 151
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 005
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 932
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 234
  7. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 3 362
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 052
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 427
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 935
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 450
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 190
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 982
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 979
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 440
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu