SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Rozvoj Rematy brzdí tunel

Dopravu do horského strediska Remata komplikuje starý železničný most s podjazdom. Väčšie autá a autobusy sa doň nedostanú, hostí musia pred tunelom prekladať do menších áut.

Starý železničný most doteraz vyhovuje potrebám železnice, doprave pod ním už nie. Pre autobusy a nákladné autá, ktoré nahradili vozy s koňmi, je jeho výška nedostatočná.Starý železničný most doteraz vyhovuje potrebám železnice, doprave pod ním už nie. Pre autobusy a nákladné autá, ktoré nahradili vozy s koňmi, je jeho výška nedostatočná. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

REMATA. Jedinú prístupovú cestu do rekreačného strediska Remata pri Handlovej pretína sto rokov starý železničný podchod. Okrem narušenej statiky má aj pomerne malé rozmery a väčšie nákladné autá, či autobusy sa do neho nezmestia. Majitelia horských chát a penziónov majú problémy s dopravou hostí a zásobovaním. Do Rematy sa možno dostať inak len starou poľnou cestou.

Vedúci chaty Mladosť Ján Racko hovorí, že podchod už nie je bezpečný pre nikoho. Pred troma rokmi tu vyhlásili mimoriadnu situáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusy na Rematu nemôžu

Na Remate sídli aj stredisko telesne postihnutých športovcov. Neraz ich musia z autobusov pred tunelom vyložiť a prepraviť v menších autách. „Pre nás sú to obrovské problémy. Musíme zabezpečiť náhradnú dopravu od tunela k chate, čo sú približne štyri kilometre. Situácia nám blokuje aj pobyty zahraničných zájazdov, lebo autobusy s turistami by sa na Rematu nedostali,“ hovorí Racko. Tunelom prejdú iba staršie typy autobusov.

„ V zime je to už komplikované aj s našimi Karosami. Ak sa na zemi vytvorí ľadová a snehová vrstva, nevojdú sem ani tie,“ dodáva Racko. Pred časom v tuneli uviazol autobus. „ Nemohol dnu ani von celé dva dni, takže Remata ostala odrezaná od sveta. Zložitý bol aj zásah hasičov, lebo sa k nemu nemohli poriadne dostať,“ hovorí Racko.

SkryťVypnúť reklamu

Zásobovanie väčších hotelov je tiež komplikované. Majitelia vozia potraviny na vlastných menších autách, alebo tovar cez tunel prekladajú z jedného auta do druhého. Na obecnom úrade v Ráztočne, kam Remata katastrálne patrí, nám povedali, že zvažujú aj úpravu poľnej cesty. Tá by však slúžila iba ako provizórne riešenie.

Železnica problém nemá

Hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková považuje tvrdenia o havarijnom stave mostu za zavádzajúce. „ Železnice SR vykonali na tomto moste okrem pravidelných revízií aj mimoriadne. Most spĺňa požiadavky na bezpečnosť prevádzky železničnej dopravy,“ dodala.

Pomôže len nový most

Problémy s dopravou popod most môže podľa nej vyriešiť iba výstavba nového mosta. „Riešilo sa to na porade ministerstva dopravy. Odbor dopravy samosprávneho kraja v Trenčíne potvrdil, že je spracovaná projektová dokumentácia na nový most,“ dodala. Ministerstvo prisľúbilo uvoľniť na výstavbu prostriedky.

SkryťVypnúť reklamu

Nový most by mal mať vyhovujúce rozmery na prejazd nákladných áut a autobusov pod ním. Starý most stavali pre vozy s koňmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 577
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 272
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 026
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 478
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 814
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 983
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 899
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 494
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erika Kladna: Australský outback
  2. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 118
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 13 502
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 736
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 392
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 396
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 182
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 4 474
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 347
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu