SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
ŽELEZNIČNÝ MOST S NÍZKYM PODCHODOM BRÁNI DOPRAVE POD NÍM

Rozvoj Rematy brzdí tunel

Dopravu do horského strediska Remata komplikuje starý železničný most s podjazdom. Väčšie autá a autobusy sa doň nedostanú, hostí musia pred tunelom prekladať do menších áut.

Starý železničný most doteraz vyhovuje potrebám železnice, doprave pod ním už nie. Pre autobusy a nákladné autá, ktoré nahradili vozy s koňmi, je jeho výška nedostatočná.Starý železničný most doteraz vyhovuje potrebám železnice, doprave pod ním už nie. Pre autobusy a nákladné autá, ktoré nahradili vozy s koňmi, je jeho výška nedostatočná. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

REMATA. Jedinú prístupovú cestu do rekreačného strediska Remata pri Handlovej pretína sto rokov starý železničný podchod. Okrem narušenej statiky má aj pomerne malé rozmery a väčšie nákladné autá, či autobusy sa do neho nezmestia. Majitelia horských chát a penziónov majú problémy s dopravou hostí a zásobovaním. Do Rematy sa možno dostať inak len starou poľnou cestou.

Vedúci chaty Mladosť Ján Racko hovorí, že podchod už nie je bezpečný pre nikoho. Pred troma rokmi tu vyhlásili mimoriadnu situáciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Autobusy na Rematu nemôžu

Na Remate sídli aj stredisko telesne postihnutých športovcov. Neraz ich musia z autobusov pred tunelom vyložiť a prepraviť v menších autách. „Pre nás sú to obrovské problémy. Musíme zabezpečiť náhradnú dopravu od tunela k chate, čo sú približne štyri kilometre. Situácia nám blokuje aj pobyty zahraničných zájazdov, lebo autobusy s turistami by sa na Rematu nedostali,“ hovorí Racko. Tunelom prejdú iba staršie typy autobusov.

„ V zime je to už komplikované aj s našimi Karosami. Ak sa na zemi vytvorí ľadová a snehová vrstva, nevojdú sem ani tie,“ dodáva Racko. Pred časom v tuneli uviazol autobus. „ Nemohol dnu ani von celé dva dni, takže Remata ostala odrezaná od sveta. Zložitý bol aj zásah hasičov, lebo sa k nemu nemohli poriadne dostať,“ hovorí Racko.

Skryť Vypnúť reklamu

Zásobovanie väčších hotelov je tiež komplikované. Majitelia vozia potraviny na vlastných menších autách, alebo tovar cez tunel prekladajú z jedného auta do druhého. Na obecnom úrade v Ráztočne, kam Remata katastrálne patrí, nám povedali, že zvažujú aj úpravu poľnej cesty. Tá by však slúžila iba ako provizórne riešenie.

Železnica problém nemá

Hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková považuje tvrdenia o havarijnom stave mostu za zavádzajúce. „ Železnice SR vykonali na tomto moste okrem pravidelných revízií aj mimoriadne. Most spĺňa požiadavky na bezpečnosť prevádzky železničnej dopravy,“ dodala.

Pomôže len nový most

Problémy s dopravou popod most môže podľa nej vyriešiť iba výstavba nového mosta. „Riešilo sa to na porade ministerstva dopravy. Odbor dopravy samosprávneho kraja v Trenčíne potvrdil, že je spracovaná projektová dokumentácia na nový most,“ dodala. Ministerstvo prisľúbilo uvoľniť na výstavbu prostriedky.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový most by mal mať vyhovujúce rozmery na prejazd nákladných áut a autobusov pod ním. Starý most stavali pre vozy s koňmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 194
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 517
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 882
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 606
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 340
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 960
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 461
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 378
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 052
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu