Cestovnému ruchu chýba dobrý marketing a inovácie

ČIERNY BALOG 5. júna (SITA) - Najväčšími slabinami cestovného ruchu v Banskobystrickom kraji sú podľa vedúceho oddelenia služieb cestovného ruchu Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Antona ...

ČIERNY BALOG 5. júna (SITA) - Najväčšími slabinami cestovného ruchu v Banskobystrickom kraji sú podľa vedúceho oddelenia služieb cestovného ruchu Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Antona Baču slabý marketing, veľké rezervy v kvalite základných služieb a málo inovácií v ponuke. Dokazuje to aj dnešná tlačová beseda, na ktorej prezentovali svoju inovovanú ponuku z celej východnej polovice BBSK len štyria poskytovatelia – Lesy SR s Lesníckym skanzenom, Mestské lesy Banská Bystrica s vodným žľabom v Rakytove, združenie Vydra Čierny Balog a Lodenica na Mlynčoku Slovenská Ľupča. Pritom Úrad BBSK podľa Baču oslovil stovky subjektov s možnosťou prezentovať ich ponuku.

Ako ďalej uviedol Bača, inovovaná ponuka výrazne pomáha prilákať turistov. „Nemusí ísť o nový produkt, ale stačí, ak poskytovateľ niečo opraví, vylepší, zmení. Napríklad dá do ponuky nejakú animáciu, aby sa s niečím novým mohol pochváliť,“ povedal Bača. Na budúci týždeň organizuje Úrad BBSK podobnú prezentáciu inovovaných produktov cestovného ruchu zo západnej polovice BBSK.

Podľa údajov Štatistického úradu SR navštívilo BBSK vlani takmer 433-tisíc turistov, čo je o 5,8 percenta viac ako rok predtým. Priemerná dĺžka ich pobytu bola takmer 3,5 dňa, teda viac ako celoslovenský priemer. Bača pripomenul, že v skutočnosti bol počet návštevníkov vyšší, nie všetci totiž boli oficiálne zaregistrovaní. Dĺžku pobytu štatisticky zvyšujú hlavne kúpele.


Agentúra SITA k správe vydá zvukovú správu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928