Cestovnému ruchu chýba dobrý marketing a inovácie

ČIERNY BALOG 5. júna (SITA) - Najväčšími slabinami cestovného ruchu v Banskobystrickom kraji sú podľa vedúceho oddelenia služieb cestovného ruchu Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Antona ...

ČIERNY BALOG 5. júna (SITA) - Najväčšími slabinami cestovného ruchu v Banskobystrickom kraji sú podľa vedúceho oddelenia služieb cestovného ruchu Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Antona Baču slabý marketing, veľké rezervy v kvalite základných služieb a málo inovácií v ponuke. Dokazuje to aj dnešná tlačová beseda, na ktorej prezentovali svoju inovovanú ponuku z celej východnej polovice BBSK len štyria poskytovatelia – Lesy SR s Lesníckym skanzenom, Mestské lesy Banská Bystrica s vodným žľabom v Rakytove, združenie Vydra Čierny Balog a Lodenica na Mlynčoku Slovenská Ľupča. Pritom Úrad BBSK podľa Baču oslovil stovky subjektov s možnosťou prezentovať ich ponuku.

Ako ďalej uviedol Bača, inovovaná ponuka výrazne pomáha prilákať turistov. „Nemusí ísť o nový produkt, ale stačí, ak poskytovateľ niečo opraví, vylepší, zmení. Napríklad dá do ponuky nejakú animáciu, aby sa s niečím novým mohol pochváliť,“ povedal Bača. Na budúci týždeň organizuje Úrad BBSK podobnú prezentáciu inovovaných produktov cestovného ruchu zo západnej polovice BBSK.

Podľa údajov Štatistického úradu SR navštívilo BBSK vlani takmer 433-tisíc turistov, čo je o 5,8 percenta viac ako rok predtým. Priemerná dĺžka ich pobytu bola takmer 3,5 dňa, teda viac ako celoslovenský priemer. Bača pripomenul, že v skutočnosti bol počet návštevníkov vyšší, nie všetci totiž boli oficiálne zaregistrovaní. Dĺžku pobytu štatisticky zvyšujú hlavne kúpele.


Agentúra SITA k správe vydá zvukovú správu.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 718
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 729
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 310
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 398
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 931
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 375
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 743
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 253