Niektoré mýtnice (diaľničné vjazdy a výjazdy) bývajú v piatok a sobotu preplnené a preto sa tam dlhšie čaká. Vodiči by si mali pripraviť peniaze vopred a tiež rátať s možným zdržaním. S toaletami na mýte býva problém, preto odporúčame nenechávať si návštevu toalety až po prejdení mýta.
Treba šetriť?
Dovolenka je údajne od slova dovoliť si, to znamená, že na dovolenke by sme si mali v skutočnosti užívať. Realita je v mnohých prípadoch iná a motoristi hľadajú priestor, kde ušetriť. Prvú možnosť ponúka samotné auto. Vozidlá s naftovým motorom majú obyčajne nižšiu spotrebu a navyše v Chorvátsku je nafta lacnejšia než benzín. Ušetriť sa dá aj na poplatkoch za diaľnice použitím starej cesty cez Plitvice až k moru, ťažko však povedať, či to stojí za to.
Reflexné vesty
Informácie o tom, že pri vstupe do Chorvátska musí byť v aute reflexná vesta pre každého člena posádky, sú nepravdivé. Chorváti však požadujú v aute jednu reflexnú vestu, ktorú musí mať vodič alebo obsluhujúca osoba oblečenú na ceste v prípade poruchy vozidla. Polícia sleduje oblečenie vesty podobne prísne ako v Rakúsku. Mať ju v aute nestačí.
Čo môžete doviezť
S dovolenkou autom a v prenajatom apartmáne úzko súvisí dovoz vlastných potravín zo Slovenska. Väčšinou to, čo do Chorvátska vozíme v aute, je nelegálne, pretože podľa ich colných predpisov nesmú dovolenkári dovážať čerstvé mäso. Salámy a mäsové výrobky smú - iba v takom množstve, ktoré zodpovedá konzumácii počas cesty. Na jednu osobu v aute možno doviesť jeden kilogram alebo jeden liter potravín ako vajcia, mlieko, syry. Podľa chorvátskych colníkov môžeme na jedného dospelého v aute viezť dva litre vína, dva litre piva, liter tvrdého alkoholu a škatuľku cigariet.
Kritické body na diaľnici
Prúdy turistov zo všetkých používaných smerov a ciest sa stretávajú v Záhrebe, kde spoločne vstupujú na diaľnicu na mýte Lučko. Najhoršie bývajú prelomové termíny - piatok, sobota, prípadne streda. Stav na platidlách sleduje webová kamera na stránke chorvátskych diaľnic www.hac.hr. Problémy v dopravnej špičke bývajú aj pri tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok, ktoré sú vybudované iba v polovičnom profile a jeden tubus funguje obojsmerne. (rch)