SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Vlak láme bariéry medzi Kóreami

Cez najprísnejšie stráženú hranicu sveta by dnes mali prejsť prvé vlaky od konca kórejskej vojny.

SOUL. Hranice medzi Severnou a Južnou Kóreou sú nepriedušne uzavreté už vyše pol storočia. Dnes obnovia dve železničné trasy ako jeden zo začiatkov krehkého zmierovania Soulu a Pchjongjangu.

Prvé testovacie jazdy sa uskutočnia okolo poludnia, ale severokórejská armáda si do poslednej chvíle nechávala otvorené dvierka pre „prípadné nedostatočné bezpečnostné opatrenia“. Oba štáty plánovali vlakové spojenie už minulý rok, ale Pchjongjang skúšku na poslednú chvílu zrušil.

Začiatok mieru?

Päťvozňový vlak z Južnej Kórey by mal štartovať zo západnej časti polostrova, severokórejský by mal prekonať trasu pozdĺž východného pobrežia. Vlaky by mali previezť približne 150 cestujúcich cez prísne stráženú demarkačnú líniu. Vo vozňoch sa povezú aj vysokopostavení politici z juhu vrátane hlavného architekta tzv. slnečnej politiky voči Severnej Kórei Lim Dong- –wona.

Skryť Vypnúť reklamu

„Tento test bude začiatkom pravidelného železničného spojenia dvoch Kóreí. Dúfam, že bude prvým krokom k trvalému mieru na polostrove,“ povedal juhokórejský minister Lee Jae-joung podľa spravodajskej agentúry Yonhap.

Vlak aj pre turistov

Južná Kórea dúfa, že vlakové spojenie zjednoduší prepravu severokórejských robot­níkov do spoločného priemyselného komplexu pri hraničnom meste Kaesong. Zároveň umožní turistom cestovať za oddychom do obľúbeného poho­ria Geumgang.

Južná Kórea sa snaží presadiť aj projekt, ktorý by napojil jej železnice na ruskú trans­sibírsku magistrálu a zabezpečil spojenie s Európou.

Obnovenie vlakového spojenia je symbolický krok v zmierení dvoch štátov, ktoré rozdelila vojna v rokoch 1950 - 1953. Krajiny sú prakticky stále vo vojne, vojna sa skočila prímerím, ale nie uzavretím mierovej zmluvy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 211
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 437
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 475
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 175
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 052
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 561
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 362
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 554
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 355
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 295
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu