SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Tatry navštevujú okrem Slovákov najviac Poliaci, Briti a Česi

Vysoké Tatry 10. mája (TASR) - Približne 200 hostí denne navštívilo počas zimnej turistickej sezóny infocentrum v budove lanovky Tatranských lanových ...

Vysoké Tatry 10. mája (TASR) - Približne 200 hostí denne navštívilo počas zimnej turistickej sezóny infocentrum v budove lanovky Tatranských lanových dráh (TLD) na Skalnatom plese vo Vysokých Tatrách. Najviac bolo zo Slovenska (52 percent), z Poľska (15), z Veľkej Británie (10) a z Čiech (10 percent). Zo slovenských turistov tvorili najväčší počet Bratislavčania (16 percent) a z oblasti Popradu a Tatier (15 percent).

"Z celkového množstva návštevníkov pobudne v Tatrách jeden týždeň 57 percent, 27 percent len dva-tri dni. Približne 45 percent turistov zavítalo počas uplynulej zimy prvýkrát do Tatier," uviedla pre TASR hovorkyňa TLD Dana Velecká. Podľa jej slov väčšina hostí prišla do Tatier autom, 71 percent, vlakom 12 percent. Lietadlo využilo 7 percent lyžiarov, čo je pokles oproti minulému roku. Spôsobilo to zrušenie charterových letov z po rusky hovoriacich krajín.

Skryť Vypnúť reklamu

Z atrakcií vo Vysokých Tatrách využili turisti najviac sánkovačku a detský park na Hrebienku. Hostia najčastejšie navštívili všetky strediská TLD. Približne 80 percent z nich zavítalo do dvoch a viac vysokotatranských areálov, vrátane Štrbského Plesa. "Klienti by najviac uvítali nové lanovky, nižšie ceny, lepšiu kvalitu služieb a viac možností na stravovanie. Napriek uvedeným výhradám sa až 99 percent z nich chce opätovne vrátiť do slovenských veľhôr. Takmer 45 percent turistov zavítalo v zime do Tatier na lyžovačku, na turistiku prišlo 35 percent a zvyšní za oddychom. Najdôležitejším kritérium pre ich dovolenku v Tatrách bolo prírodné prostredie," dodala Velecká.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu