Benátky 7. mája (TASR) - Most v Benátkach nad Veľkým kanálom by mohol spôsobiť nenapraviteľné škody a zatopiť jeho brehy, píše dnešné vydanie talianskeho ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Benátky 7. mája (TASR) - Most v Benátkach nad Veľkým kanálom by mohol spôsobiť nenapraviteľné škody a zatopiť jeho brehy, píše dnešné vydanie talianskeho denníka La Repubblica.
Označenie "najdlhší most sveta" si stavba vyslúžila nie vďaka svojim rozmerom - dĺžke 94 metrov -, ale preto, že sa stavia už 11 rokov.
Futuristické dielo, ktoré navrhol architekt Santiago Calatrava, popisovali predtým ako "architektonický skvost" a "koberec svetla odrážajúci sa na hladine". Odborníci sa však teraz obávajú, že by mohol preboriť nábrežie, o ktoré sa podopiera.
"Štruktúra mosta nepredstavuje problém. Musíme si však byť úplne istí, že dlažba nábrežia vydrží tlak," vyhlásil starosta Benátok Massimo Cacciari.
Experti vypočítali, že 52 ton vážiaca mostná konštrukcia vytvorí tlak 1500 ton, čo zodpovedá hmotnosti 75 nákladných áut. Táto váha by mohla potopiť brehy kanála, ktorý vybudovali na mäkkom bahnitom podloží.
Za možné riešenie sa považuje posilnenie chodníka na nábreží pomocou 16 silných zdvihákov. Použitie týchto stavebných prvkov by zvýšilo už teraz značné náklady na stavbu mosta o ďalších 200.000 eur (6,7 milióna Sk).
Doposiaľ sa do tohto projektu investovalo od roku 1996, keď ho prvýkrát predstavili, približne desať miliónov eur (335,54 milióna Sk).
Benátsky starosta stále dúfa, že most by mohli dokončiť do 15. júla. Plánuje celý návrh prediskutovať s architektom na stretnutí, ktoré by sa malo uskutočniť v stredu tento týždeň.