Na otvorení rekreačného prístavu veľkolepý program

SKALICA/TRNAVA 19. apríla (SITA) – Veľkolepý program pripravuje mesto Skalica pri príležitosti otvorenia rekreačného prístavu, ktorý vznikol na poslednom úseku Baťovho kanála zhruba dva kilometre od centra ...

SKALICA/TRNAVA 19. apríla (SITA) – Veľkolepý program pripravuje mesto Skalica pri príležitosti otvorenia rekreačného prístavu, ktorý vznikol na poslednom úseku Baťovho kanála zhruba dva kilometre od centra mesta. Podujatie sa uskutoční 1. mája. Návštevníkov zabaví hudobná kapela, na pláne je tiež opekanie rýb, ukážka výcviku psov a rôzne ďalšie akcie. Po slávnostnom odomknutí prvej plavebnej sezóny bude nasledovať odchod na český Výklopník do Sudoměřic, kde záujemcov čaká ochutnávka slivovice, vína a zabíjačkových špecialít. Plavby loďou budú v tento deň bezplatné.

Prístav ponúkne turistom mnoho atrakcií. Pravidelné plavby do Sudoměřic, Petrova a do Strážnice rozšíri možnosť požičať si vodné člny, rybárske potreby a záujemcovia môžu vystúpiť aj na vyhliadkovú vežu.

Realizácia projektu presiahla 12 miliónov korún. Z nich 75 percent tvoria financie zo štrukturálnych fondov EÚ, 20 percent pochádza zo štátneho rozpočtu, zvyšných päť percent sú prostriedky mesta. Mesto si od sprevádzkovania prístavu sľubuje viacero prínosov pre rozvoj vodnej turistiky a zatraktívnenie cestovného ruchu v Skalici. Prístav sa stane súčasťou rekreačnej plavby po Baťovom kanáli na slovenskom území. Jeho výstavba sa začala vlani na jar. Celý projekt vznikol v rámci cezhraničného partnerstva s mestom Hodonín.

Vnútrozemská vodná cesta Baťov kanál vznikla v 30. rokoch 20. storočia. Využíval sa na zavlažovanie územia. Firma Baťa vlastniaca lignitovú baňu v Ratiškoviciach presadila svoj návrh, aby sa tento úsek stal súčasťou plavebnej cesty, ktorú by mohli využívať na prepravu paliva. Unikátna vodná cesta dostala oficiálne meno Baťov kanál 1. mája 2002. Plavebná trasa Baťovho kanála začína v českom prístave v Otrokoviciach a končí sa na slovenskom území v skalickom prístave. Dĺžka trasy je približne 55 km. Plavebná hĺbka kanála je 1,5 m. Na trase existuje 13 plavebných komôr.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 524
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 612
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 970
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 662
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 569
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 404
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 316
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 301
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 153