SME

Do roku 2010 majú byť hotové dve tretiny plánovaných diaľnic

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom ...

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom období z terajších 130 na 170 kilometrov. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR pritom plánuje, aby v priebehu necelých štyroch rokov boli vybudované približne dve tretiny z celkovej predpokladanej dĺžky diaľničnej siete a rýchlostných cestných komunikácií na Slovensku. Zvyšná tretina by mala byť dobudovaná po roku 2010. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny počas Partnerského dňa v stavebníctve, ktorý zorganizoval Zväz stavebných podnikateľov Slovenska v rámci stavebného veľtrhu Coneco v bratislavskej Inchebe.

SkryťVypnúť reklamu

Minister Vážny zároveň zdôraznil, že dosiahnutie plánovanej dĺžky diaľnic a rýchlostných ciest si vyžaduje najmä zrýchlenie prípravy a realizácie ich výstavby spolu so zjednodušením a zlacnením rozvoja cestnej infraštruktúry. Tomuto zámeru má podľa neho slúžiť predovšetkým prijatie nevyhnutnej legislatívy, ktorá by mala výrazne zefektívniť celý investičný postup od vytýčenia cestnej trasy po schválenie stavebného povolenia a napokon samotnú výstavbu cestných komunikácií.

Súčasný nevyhovujúci stav, keď celková príprava pozemkov a ich vyvlastňovanie na účely stavby nových cestných úsekov až po stavebné povolenie trvá aj 12 rokov, čo je podľa ministra veľmi zdĺhavé, chce ministerstvo výrazne skrátiť do troch rokov. O návrhu novely príslušného zákona o urýchlení prípravy výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý má zjednodušiť prípravu a vyvlastňovanie pozemkov a ktorý vláda schválila koncom februára, začne Národná rada SR rokovať ešte v tomto mesiaci.

SkryťVypnúť reklamu

Ľ. Vážny pripomenul, že na realizáciu operačného programu Doprava v rámci Národného strategického referenčného rámca SR na roky 2007 až 2013 sa má použiť zo štrukturálnych fondov Európskej únie 3,2 mld. eur a spolu s financovaním zo štátneho rozpočtu SR 3,8 mld. eur. Ešte v priebehu tohto roka by mohlo byť vynaložených z tejto sumy okolo 250 mil. eur. Ministerstvo dopravy však počíta s rozsiahlejším zoznamom projektov na rozvoj a modernizáciu dopravnej infraštruktúry, aby sa mohli všetky plánované prostriedky z európskych fondov efektívne vyčerpať.

Operačný program Doprava má najväčší rozsah plánovaných zdrojov spomedzi 11 národných operačných programov. Slovensko môže vyčerpať zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu EÚ v období do roku 2013 spolu 11,4 mld. eur.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 33,24 SKK)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 143
  2. Každý piaty zomrie 8 822
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 774
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 8 514
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 794
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 730
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 932
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 192
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 449
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 701
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 651
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 768
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 146
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 094
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 709
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu