Francúzi dobýjajú rýchlovlakom východ

Pri novej vlakovej trati z Paríža do Štrasburgu vybuchoval ohňostroj. Trať pôjde až do Bratislavy.

Rýchlovlak TGV.(Zdroj: EURORAIL)

Francúzsko sa včera zabávalo. Bolo treba osláviť novú trasu rýchlovlaku TGV.

Nemusíme byť nevyhnutne vo Francúzsku, rýchlovak TGV môžeme uvidieť, aj keď si zájdeme do kina. Francúzi nezvykli premeškať príležitosť, aby ho v nejakom filme ukázali, hoci len na pár sekúnd. Tak veľmi sú naňho hrdí.

Jeho prvé súpravy sa objavili už v osemdesiatych rokoch, spojili Paríž s Lyonom. Cesta nimi netrvá dlho - jedinou ich nevýhodou je, že nepremávajú všade. Ani to už dlho platiť nebude, lebo od 10. júna nastúpi TGV aj na trasu Paríž - Štrasburg. A bude pokračovať ďalej, až do Bratislavy a Budapešti. Francúzske médiá si už vymyslali slogan: Dobýjanie východu.

Cesta z Paríža do Štrasburgu trvala bežným vlakom štyri hodiny, s TGV-Est bude o sto minút kratšia. O pár rokov by chceli Francúzi postaviť ďalších 900 kilometrov rýchlych tratí (teraz majú 1500) a pomaly zvyšovať rýchlosť, uvádza agentúra AFP. Dnešných 320 km/h vyhlásia za anachronizmus. TGV si môže pokojne trúfnuť na číslo 550.

Celá paráda stála stála štyri miliardy eur. Práce trvali päť rokov a zamestnali desaťtisíc ľudí. Minister dopravy si ich výsledok odskúšal ako prvý, včera sa previezol z Paríža do Louvi­gny. Pre verejnosť zostala zatiaľ len večerná slávnosť. Po celej trase Paríž - Štrasburg nainštalovali ohňostroj.

A mínusy? Titanský projekt budú musieť pasažieri zaplatiť, lístky zdražejú o desať až tridsať percent. Manažéri z Air France zasa očakávajú, že väčšina ľudí si na cestu do Štrasburgu vyberie radšej vlak. Niekoľko letov budú musieť zrušiť.

Televízia TF1 odvysielala i reakcie nespokojných ľudí z mestečka Commercy. TGV u nich stáť nebude a navyše, železnice preň zrušili niekoľko bežných vla­kov. Zatiaľ sa to pokúšajú zvrátiť petíciou.

Ekológovia majú tiež starosti. Východná trať TGV prechádza aj nepoškvrnenými územiami, pri vodách a cez polia.

Pýcha TGV

Trať medzi Parížom a Štrasburgom zvládne za dve hodiny a dvadsať minút.

Stála 4 miliardy eur a ráta sa s predlžením do Viedne a Bratislavy

Spotrebovali na ňu deväťkrát toľko ocele ako na Effeilovu vežu.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 599
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 618
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 565
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 281
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 105
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 975
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 888
  9. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 824