SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Električka do Petržalky by mala byť súčasťou železnice

BRATISLAVA 1. marca (SITA) - Mesto Bratislava by mohlo pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardu korún. Bratislavský primátor Andrej Ďurkovský to uviedol na štvrtkovom ...

BRATISLAVA 1. marca (SITA) - Mesto Bratislava by mohlo pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardu korún. Bratislavský primátor Andrej Ďurkovský to uviedol na štvrtkovom mestskom zastupiteľstve po schválení memoranda o spoločnom postupe pri výstavbe koľají pre železnicu a električku na území Bratislavy. Podľa tohto memoranda by malo mesto, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnice SR spoločne vybudovať železničnú trať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí TEN - T 17, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu a trať pre nosný dopravný systém Bratislavy, teda električky od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1 000 aj 1 435 milimetrov. Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka podľa schváleného memoranda štát do roku 2015 vybuduje podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky.

Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel bude stáť približne osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 16 230
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 016
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 206
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 680
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 307
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 3 962
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 007
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  2. Erika Kladna: Australský outback
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  6. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 809
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 894
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 107
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 838
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 7 847
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 720
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 716
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 927
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu