BRATISLAVA 12. februára (SITA/AFP) - Pokus istej kanadskej rozhlasovej stanice priblížiť turistom oblasť Saskatchewan absolútne nevyšiel, keď poslucháči, ktorí mali poradiť najväčšie turistické atrakcie oblasti iniciatívu úplne odignorovali, alebo si z nej robili žarty. Stanica CKNW v Britskej Kolumbii, najzápadnejšej kanadskej provincii, dala poslucháčom na doplnenie slogan: "Viete, že ste v Saskatchewane, keď...". Medzi odpoveďami boli i netradičné ako: "...keď operácia kurieho oka vašej starej mamy sa objaví na prednej strane miestnych novín", či "...keď sa vo vašej predmanželskej zmluve spomínajú sliepky". "Má to aj svoju humornú stránku, no na druhej strane je to pre obyvateľov Saskatchewanu ponižujúce," povedal člen miestnej legislatívy Don Morgan pre denník Star Phoenix. "Takéto vtipy vedú k presvedčeniu, že sme iba banda sedliakov a zálesákov v starých nákladiakoch," dodal. V západnej kanadskej provincii žije na viac ako 600-tisíc kilometroch štvorcových menej ako milión obyvateľov, väčšina z nich sa živí poľnohospodárstvom. Nepodarená turistická kampaň prišla potom, ako vláda Saskatchewanu investovala milióny dolárov na presídlenie pôvodného obyvateľstva, zatraktívnenie provincie pre zahraničné investície a vytvorenie podmienok pre nových prisťahovalcov.