Okrem veľkolepej prezentácie turistických veľmocí ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko tu bolo zjavné veľké úsilie nových a perspektívnych destinácií o zviditeľnenie sa. Ešte aj taká Palestína si postavila celkom milý stánok, kde mala aspoň nejaké letáky a využila príležitosť na predaj výrobkov z olivového dreva.
Hádajte, ako sa prezentovalo Slovensko? Správne - nijako.
Aby ma niekto neobvinil, že nás porovnávam s turistickými veľmocami, na výstave mali stánky aj krajiny ako Jemen, Irán, Rumunsko či Arménsko. Síce často s gýčovou výzdobou a postsocialisticky pôsobiacim zívajúcim personálom, ale - aspoň tam boli. Nehovoriac o profesionálnom českom pavilóne.
Jediné, čo naznačovalo existenciu Slovenska, bol stánok s rozloheou asi štyri štvorcové metre s názvom Bratislava Airport - Letisko M.R. Štefánika. Bol nudný a prázdny - nielen obsahovo, ale dokonca aj personálne: zodpovedná hosteska asi pochopila, že to nemá zmysel, tak to zabalila.
V rámci korektnosti treba uviesť, že niektoré materiály SACR sú naozaj na úrovni - napr. kvalitné prospekty a brožúrky, ktoré vydáva. Bohužiaľ, pekné fotky a lesklý papier dnes už samy osebe na propagáciu turizmu nestačia - takto to bolo pred 10 - 15 rokmi. Odvtedy sa situácia značne zmenila, a ak neexistuje stratégia, letákmi to nevyriešime.
Možno by pomohlo zmeniť logo a slogan Slovenska. Na základe mojich osobných prieskumov (- Aký je váš obraz a názor na Slovensko? - Žiadny.) - navrhujem ako logo veľký otáznik (mohol by byť vo farbách vlajky) a nový slogan: My naozaj existujeme! We do exist! Wir existieren wirklich!
Tento návrh loga a sloganu dávam k dispozícii SACR a vláde úplne zadarmo - z lásky k Slovensku.
mastenova.blog.sme.sk