Slovensko asi turistov nepotrebuje

Minulý týždeň som navštívila jednu z najdôležitejších svetových výstav cestovného ruchu FITUR v Madride.

Náš stánok bol prázdny, tak som sa v ňom aspoň odfotila.

Okrem veľkolepej prezentácie turistických veľmocí ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko tu bolo zjavné veľké úsilie nových a perspektívnych destinácií o zviditeľnenie sa. Ešte aj taká Palestína si postavila celkom milý stánok, kde mala aspoň nejaké letáky a využila príležitosť na predaj výrobkov z olivového dreva.

Hádajte, ako sa prezentovalo Slovensko? Správne - nijako.

Aby ma niekto neobvinil, že nás porovnávam s turistickými veľmocami, na výstave mali stánky aj krajiny ako Jemen, Irán, Rumunsko či Arménsko. Síce často s gýčovou výzdobou a postsocialisticky pôsobiacim zívajúcim personálom, ale - aspoň tam boli. Nehovoriac o profesio­nálnom českom pavilóne.

Jediné, čo naznačovalo existenciu Slovenska, bol stánok s rozloheou asi štyri štvorcové metre s názvom Bratislava Airport - Letisko M.R. Štefánika. Bol nudný a prázdny - nielen obsahovo, ale dokonca aj personálne: zodpovedná hosteska asi pochopila, že to nemá zmysel, tak to zabalila.

V rámci korektnosti treba uviesť, že niektoré materiály SACR sú naozaj na úrovni - napr. kvalitné prospekty a brožúrky, ktoré vydáva. Bohužiaľ, pekné fotky a lesklý papier dnes už samy osebe na propagáciu turizmu nestačia - takto to bolo pred 10 - 15 rokmi. Odvtedy sa situácia značne zmenila, a ak neexistuje stratégia, letákmi to nevyriešime.

Možno by pomohlo zmeniť logo a slogan Slovenska. Na základe mojich osobných prie­skumov (- Aký je váš obraz a názor na Slovensko? - Žiadny.) - navrhujem ako logo veľký otáznik (mohol by byť vo farbách vlajky) a nový slogan: My naozaj existujeme! We do exist! Wir existieren wirklich!

Tento návrh loga a sloganu dávam k dispozícii SACR a vláde úplne zadarmo - z lásky k Slovensku.

mastenova.blog.sme.sk

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  3. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  4. Noc architektúry 2018
  5. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  6. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  7. Talent - vzdelanie - úspech
  8. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  9. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  10. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 26 805
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 18 541
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 435
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 12 019
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 822
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 5 222
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 459
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 430
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 037
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 765