Slovensko asi turistov nepotrebuje

Minulý týždeň som navštívila jednu z najdôležitejších svetových výstav cestovného ruchu FITUR v Madride.

Náš stánok bol prázdny, tak som sa v ňom aspoň odfotila.

Okrem veľkolepej prezentácie turistických veľmocí ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko tu bolo zjavné veľké úsilie nových a perspektívnych destinácií o zviditeľnenie sa. Ešte aj taká Palestína si postavila celkom milý stánok, kde mala aspoň nejaké letáky a využila príležitosť na predaj výrobkov z olivového dreva.

Hádajte, ako sa prezentovalo Slovensko? Správne - nijako.

Aby ma niekto neobvinil, že nás porovnávam s turistickými veľmocami, na výstave mali stánky aj krajiny ako Jemen, Irán, Rumunsko či Arménsko. Síce často s gýčovou výzdobou a postsocialisticky pôsobiacim zívajúcim personálom, ale - aspoň tam boli. Nehovoriac o profesio­nálnom českom pavilóne.

Jediné, čo naznačovalo existenciu Slovenska, bol stánok s rozloheou asi štyri štvorcové metre s názvom Bratislava Airport - Letisko M.R. Štefánika. Bol nudný a prázdny - nielen obsahovo, ale dokonca aj personálne: zodpovedná hosteska asi pochopila, že to nemá zmysel, tak to zabalila.

V rámci korektnosti treba uviesť, že niektoré materiály SACR sú naozaj na úrovni - napr. kvalitné prospekty a brožúrky, ktoré vydáva. Bohužiaľ, pekné fotky a lesklý papier dnes už samy osebe na propagáciu turizmu nestačia - takto to bolo pred 10 - 15 rokmi. Odvtedy sa situácia značne zmenila, a ak neexistuje stratégia, letákmi to nevyriešime.

Možno by pomohlo zmeniť logo a slogan Slovenska. Na základe mojich osobných prie­skumov (- Aký je váš obraz a názor na Slovensko? - Žiadny.) - navrhujem ako logo veľký otáznik (mohol by byť vo farbách vlajky) a nový slogan: My naozaj existujeme! We do exist! Wir existieren wirklich!

Tento návrh loga a sloganu dávam k dispozícii SACR a vláde úplne zadarmo - z lásky k Slovensku.

mastenova.blog.sme.sk

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Za posledných 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 10
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 461
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 447
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 674
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 375
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 263
  6. Ako na refinancovanie hypotéky 938
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 871
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 716
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 545
  10. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 412