Briti riskujú zatknutie pri hľadaní slušného podniku

BRATISLAVA 8. februára (SITA/Reuters) - Briti radšej precestujú celé kilometre, aby sa slušne najedli a zabavili, než by mali ísť do priemernej reštaurácie vo svojom susedstve. Prieskum viac ako 2 400 ...

BRATISLAVA 8. februára (SITA/Reuters) - Briti radšej precestujú celé kilometre, aby sa slušne najedli a zabavili, než by mali ísť do priemernej reštaurácie vo svojom susedstve. Prieskum viac ako 2 400 opýtaných zistil, že národ, ktorý sa preslávil nie veľmi vábnou kuchyňou a teplým pivom, je schopný zriecť sa pohodlia a blízkosti, keď mu podniky v jeho blízkosti neponúkajú vhodné a decentné stravovanie. Ale aj Briti, ktorí si radi vypijú, nemajú problém a riskujú opletačky s políciou, keďže si častejšie sadajú za volant pod vplyvom alkoholu. "Keďže máme v krajine množstvo skvelých podnikov ponúkajúcich vynikajúce jedlo a pitie, vrátili sa takzvané víkendové výlety a stále viac a viac ľudí cestuje na väčšie vzdialenosti, len aby skúsili nové miesta na stravovanie," uviedla poisťovacia spoločnosť Privilege, ktorá usporiadala prieskum, v oficiálnom stanovisku.

Dve tretiny respondentov uviedli, že kvalitné jedlo je jedným z hlavných dôvodov výberu podniku. Iba pre tri percentá je pri výbere dôležitá blízkosť pohostinstva. Z opýtaných, ktorí sa v reštauráciách stravujú pravidelne, až 44 percent uviedlo, že precestuje aj viac ako 10 míľ (16 kilometrov), keď bude mať zaručené kvalitné jedlo za rozumnú cenu. Jeden z desiatich opýtaných uviedol, že by mu neprekážalo precestovať i viac ako 20 míľ. Medzi opýtanými vo veku od 18 do 30 rokov sa najväčšej obľube tešia bary, v ktorých sa dá i normálne najesť. Dve tretiny z nich sa chodia do takýchto zariadení stravovať pravidelne. Najmä táto veková skupina však najčastejšie porušuje zákon a sadá si za volant pod vplyvom vypitého alkoholu. Päť percent z nich priznalo, že si k jedlu dopraje i viac alkoholu, než povoľujú dopravné predpisy, a aj napriek tomu si sadne za volant. Až okolo 80 percent britských barov podáva jedlo, pričom v 90-tych rokoch to bola iba polovica z nich. Ročne sa tak predá takmer 1,1 miliardy jedál. Pre priemerný bar predstavujú tržby z jedál viac ako 25 percent zo zisku.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759