BRATISLAVA 8. februára (SITA/Reuters) - Briti radšej precestujú celé kilometre, aby sa slušne najedli a zabavili, než by mali ísť do priemernej reštaurácie vo svojom susedstve. Prieskum viac ako 2 400 opýtaných zistil, že národ, ktorý sa preslávil nie veľmi vábnou kuchyňou a teplým pivom, je schopný zriecť sa pohodlia a blízkosti, keď mu podniky v jeho blízkosti neponúkajú vhodné a decentné stravovanie. Ale aj Briti, ktorí si radi vypijú, nemajú problém a riskujú opletačky s políciou, keďže si častejšie sadajú za volant pod vplyvom alkoholu. "Keďže máme v krajine množstvo skvelých podnikov ponúkajúcich vynikajúce jedlo a pitie, vrátili sa takzvané víkendové výlety a stále viac a viac ľudí cestuje na väčšie vzdialenosti, len aby skúsili nové miesta na stravovanie," uviedla poisťovacia spoločnosť Privilege, ktorá usporiadala prieskum, v oficiálnom stanovisku.
Dve tretiny respondentov uviedli, že kvalitné jedlo je jedným z hlavných dôvodov výberu podniku. Iba pre tri percentá je pri výbere dôležitá blízkosť pohostinstva. Z opýtaných, ktorí sa v reštauráciách stravujú pravidelne, až 44 percent uviedlo, že precestuje aj viac ako 10 míľ (16 kilometrov), keď bude mať zaručené kvalitné jedlo za rozumnú cenu. Jeden z desiatich opýtaných uviedol, že by mu neprekážalo precestovať i viac ako 20 míľ. Medzi opýtanými vo veku od 18 do 30 rokov sa najväčšej obľube tešia bary, v ktorých sa dá i normálne najesť. Dve tretiny z nich sa chodia do takýchto zariadení stravovať pravidelne. Najmä táto veková skupina však najčastejšie porušuje zákon a sadá si za volant pod vplyvom vypitého alkoholu. Päť percent z nich priznalo, že si k jedlu dopraje i viac alkoholu, než povoľujú dopravné predpisy, a aj napriek tomu si sadne za volant. Až okolo 80 percent britských barov podáva jedlo, pričom v 90-tych rokoch to bola iba polovica z nich. Ročne sa tak predá takmer 1,1 miliardy jedál. Pre priemerný bar predstavujú tržby z jedál viac ako 25 percent zo zisku.