SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Trenčín vlani navštívilo vyše sto tisíc ľudí

TRENČÍN 4. februára (SITA) – Mesto Trenčín v minulom roku navštívilo vyše sto tisíc ľudí, z toho približne štvrtina zo zahraničia. Najväčší záujem je o Trenčiansky hrad a centrum mesta. Ako však upozorňuje ...

TRENČÍN 4. februára (SITA) – Mesto Trenčín v minulom roku navštívilo vyše sto tisíc ľudí, z toho približne štvrtina zo zahraničia. Najväčší záujem je o Trenčiansky hrad a centrum mesta. Ako však upozorňuje vedúca útvaru marketingu MsÚ v Trenčíne Renáta Kaščáková, štatistika návštevnosti nie je presná, útvar k nej dospel získaním viacerých údajov.

Najpodstatnejší je počet ľudí, ktorí prenocovali v ubytovacích zariadeniach. V Trenčíne minulý rok prespalo približne 75 000 návštevníkov, z toho okolo 32 000 zahraničných. Potenciál využitia lôžok dosiahol 33 percent. „Ďalším porovnávacím zdrojom je pre nás štatistika návštevníkov Trenčianskeho hradu a tiež štatistika návštevníkov nášho informačného centra. Dá sa ešte čiastočne vychádzať aj z návštevnosti najbližších kúpeľov - Trenčianske Teplice a Piešťany. Aj keď turisti nie sú ubytovaní priamo v Trenčíne, faktom je, že pomerne veľké percento z nich Trenčín navštívi, hoci opäť môžeme iba odhadovať,“ uviedla Kaščáková. Hrad vlani navštívilo 71 tisíc ľudí, Piešťanské kúpele 47 000 návštevníkov, z toho 26 000 zahraničných a kúpele Trenčianske Teplice zaznamenali 4 tisíc návštevníkov. „Niečo napovie aj štatistika návštevnosti a počtu vystavovateľov na veľtrhoch výstaviska TMM, za rok 2006 to bolo okolo 60 000 ľudí,“ uviedla Kaščáková. Propagácii Trenčína a zvyšovaniu návštevnosti v neposlednom rade dopomáha aj festival Pohoda, na ktorý mesto prispieva miliónom korún. Návštevnosť presahuje 20 000. „Z kombinácie týchto údajov možno odhadom usudzovať, že Trenčín v minulom roku navštívilo viac ako 100 000 ľudí,“ konštatuje Kaščáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Na rozvoj cestovného ruchu (CR) a propagácie mesta trenčianska samospráva tento rok vyčlenila približne 4,2 milióna korún. Suma je rozdelená na čiastky v rozmedzí 50 až 500 tisíc korún. Peniaze slúžia na účasť na veľtrhoch CR, rozširovanie webových služieb, zavedenie jednotného vizuálneho štýlu na propagačných tabuliach, banneroch a reklamných materiáloch, doplnenie turistického značenia a orientačného systému v meste, inzerciu v oblasti cestovného ruchu, podporu tvorby produktov cestovného ruchu, rozšírenie ponuky propagačných materiálov o meste, a podobne. „O tom, či je to veľa alebo málo sa dá povedať, že je to veľmi relatívne. Je naozaj veľmi ťažké zmerať, ako zvýšená propagácia prispieva či neprispieva k zvýšeniu návštevnosti mesta,“ domnieva sa Kaščáková. Všeobecne vraj platí, že propagácie nie je nikdy dosť. „No nejde len o spoločnú propagáciu, ale najmä o stimuláciu podnikateľského prostredia k celkovému zlepšovaniu služieb či rozširovaniu ponuky pre návštevníkov mesta, o spoločnú motiváciu k sústavnému zlepšovaniu kvality. To je veľmi dlhá cesta. Samospráva by tu mala zohrať úlohu iniciátora procesu, aby spoločných investícií do cestovného ruchu postupne pribúdalo a aby čo najrýchlejšie začali pribúdať aj ich multiplikačné efekty," dodáva Kaščáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Súkromný sektor sa podľa Kaščákovej zatiaľ do cestovného ruchu aktívne moc nezapája, mesto sa preto rozhodlo tvoriť produkty, ktoré by mali mať na starosti cestovné kancelárie. „Už v minulom roku sme pre návštevníkov piešťanských kúpeľov vytvorili produkt - poldennú a celodennú prehliadku Trenčína so sprievodcom, ktorú propagujeme nielen v Piešťanoch, ale aj v rámci informačného centra a na web stránke. Niečo podobné by sme chceli pripraviť aj pre iné cieľové skupiny - seniorov, prípadne aktívnych návštevníkov - peších turistov či cykloturistov a pod. Keď zavítajú do mestského informačného centra, alebo na internetovú stránku, musia dostať ponuku aspoň dvoch-troch konkrétnych itinerárov, ktoré by ich v meste a jeho okolí zamestnali nie na jeden, ale povedzme na dva až tri dni."

Skryť Vypnúť reklamu

Trenčín v rámci vzájomnej propagácie už vytvoril spoluprácu s Bratislavou a Piešťanmi, ktorá má dopomôcť k tomu, aby turista prichádzajúci na Slovensko svoj výlet neukončil prehliadkou hlavného mesta, ale aby „vyrazil ďalej na sever“ so zárukou, že ho tam budú čakať ďalšie atrakcie. „Rozbieha sa spolupráca aj s kúpeľmi v Trenčianskych Tepliciach,“ povedala Kaščáková.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  7. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  2. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  3. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  4. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  5. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  6. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  10. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 564
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 018
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 481
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 358
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 999
  6. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 4 213
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 657
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 495
  9. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 202
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 818
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Švajčiarsky Pilatus (2132 m) – tajomná Dračia hora, opradená legendami a ako bonus slovenský personál
  2. Irena Šimuneková: Túlačky okolo Štrbských plies
  3. Pavel Dvořák: Instantná polievka ako SYMBOL LUXUSU?
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky LXXXVIII - Zámok Plumlov /CZ/
  5. Pavel Dvořák: Život na Slovensku očami Číňanov
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 18. - Preteky v lokalizácii južného pólu 1/2 - Dumont d'Urville
  7. Pavel Dvořák: Sú Číňania šťastnejší?
  8. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 710
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 301
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 817
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 474
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 043
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 267
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 211
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 881
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu