SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Slovenské aerolínie nekrachujú

Slovenský prepravca ďalej lieta. Ministerstvo dopravy bude riešiť požiadavky Rakúšanov po vyjadrení Európskej komisie.

BRATISLAVA. Slovenské aerolínie (SA) sú podľa jej hovorkyne Tatiany Jonákovej solventná spoločnosť schopná splácať svoje záväzky a pokrývať prevádzkové náklady. Do mája sa bude spoločnosť snažiť získať druhé lietadlo, aby vedela zabezpečiť charterové lety v letnej sezóne.

Neochotu vlády vyrovnať staré dlhy aerolínií hodnotí vedenie Austrian Airlines (AUA) ako úmyselné uplatňovanie „zdržiavacej taktiky“ a „nedostatočnú pripravenosť platiť“. Vedenie AUA poukazuje na to, že vláda nereagovala na jeho ultimátum, aby si do 31. decembra 2006 vyrovnala starý dlh slovenskej spoločnosti v hodnote 6 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Rakúšania do SA vstúpili pod podmienkou, že sa na ozdravení budú podieľať maximálne 200 miliónmi. Ak by si reštrukturalizácia vyžiadala viac, mala ich uhradiť slovenská strana. Na základe dodatku k zmluve, ktorým získali 62–percentný podiel v SA, požadujú 171 miliónov.

Vláda na stredajšom rokovaní o tomto probléme nerokovala. „Pán premiér sa osobne zaujímal o vzniknutú situáciu a poveril ma rokovaním so SA a AUA. Na základe týchto rokovaní sa dohodneme na ďalšom postupe,“ povedal po rokovaní vlády štátny tajomník ministerstva dopravy Milan Mojš. Rezort dopravy zatiaľ nevie, kedy sa s rakúskou spoločnosťou stretne. Rakúšanov bude kontaktovať v najbližšom čase. Ministerstvo sa obráti na Európsku komisiu, či zaplatením 171 miliónov nejde o štátnu pomoc.

Skryť Vypnúť reklamu

V rakúskej tlači sa objavili informácie, že nemecká letecká spoločnosť Lufthansa príde ešte pred koncom tohto roka alebo na začiatku roku 2008 s ponukou na prevzatie rakúskych aerolínií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 230
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 457
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 424
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 166
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 073
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 609
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 363
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 603
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 352
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 290
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu