EŠTE PRED NOVÝM TERMINÁLOM BUDE BRATISLAVSKÉ LETISKO INVESTOVAŤ DO ROZŠÍRENIA A MODERNIZÁCIE SÚČASNÝCH BUDOV, ROVNAKO BEZ POMOCI ŠTÁTU

Letisko by malo mať nový terminál v roku 2011

BRATISLAVA 18. januára (SITA) - Bratislavské letisko by sa malo dočkať otvorenia nového terminálu na jar roku 2011. Informovali o tom na dnešnej tlačovej konferencii predseda predstavenstva a výkonný ...

BRATISLAVA 18. januára (SITA) - Bratislavské letisko by sa malo dočkať otvorenia nového terminálu na jar roku 2011. Informovali o tom na dnešnej tlačovej konferencii predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava František Stolárik a minister dopravy Ľubomír Vážny. Presné umiestnenie a architektonickú štúdiu nového terminálu, ktorý by mal mať podľa ministra ročnú kapacitu okolo štyroch miliónov pasažierov, však letisko ešte v rukách nemá. Terminál sa totiž bude budovať v nadväznosti na novú dopravnú infraštruktúru, ktorej presné návrhy a plány by mali byť potvrdené do niekoľkých mesiacov. Náklady na výstavbu nového terminálu by však podľa Vážneho mohli byť vyše 2,6 mld. Sk, pričom podľa súčasných odhadov by si na ich financovanie malo vystačiť letisko z vlastných zdrojov a úverov. Ďalších 500 mil. Sk by malo byť preinvestovaných na rozšírenie odbavovacích plôch letiska, zvýšenie bezpečnosti a podobne. Tieto, ale aj ďalšie zámery, prezentoval šéf letiska a minister financií na základe strategického plánu rozvoja letiska, ktorý by mali akcionári letiska prehodnotiť na najbližšom valnom zhromaždení.

Práce na novom termináli by sa podľa Vážneho mali začať hneď, keď bude potvrdené vedenie dopravnej infraštruktúry, v nadväznosti na ktorú by mal byť nový terminál navrhovaný. Bratislavské letisko by totiž malo dostať nové železničné spojenie, ktoré sa bude financovať z Kohézneho fondu. Stolárik potvrdil taktiež záujem prepojenia letiska s mestom Bratislava električkou. Podľa Vážneho by tak projekt nového terminálu mohol byť na svete na jar 2008, následne do štyroch až piatich mesiacov by mohol byť známy víťaz výberového konania na dodanie stavby, po čom by sa mohli začať samotné práce.

Ešte pred novým terminálom bude však bratislavské letisko investovať do rozšírenia a modernizácie súčasných budov, rovnako bez pomoci štátu. Podľa Vážneho je totiž nevyhnutné, aby sa na letisku v čo najkratšom čase zlepšil prvý dojem z príchodu na Slovensko, k čomu by mala napomôcť modernizácia a údržba sociálnych zariadení, či ďalšie rozširovanie a zlepšovanie neletových služieb v letiskových halách. Prvá fáza takejto modernizácie by mala byť ukončená už do septembra tohto roku a spojená by mala byť s prípravami letiska na vstup Slovenska do Schengenu, ktoré si samotné vyžiadajú zhruba 100 mil. Sk, z čoho však 80 mil. Sk bude z európskeho schengenského podporného fondu. Ešte do leta by pritom malo pribudnúť pred letiskom aj tristo parkovacích miest.

Ďalšia etapa modernizácie, ktorá by mala pozostávať z úprav jestvujúceho terminálu a zvýšenia jeho kapacity na 3,2 mil. ľudí ročne, by mala byť ukončená do jari 2008. Vyžiadať by si mala zhruba 260 mil. Sk a financovanie by malo zabezpečiť opäť letisko samotné. Do tohto termínu sa pritom plánuje vybudovanie dvoch nástupných tunelov, prepojenie verejných častí letiskových hál či ďalšiu modernizáciu verejných priestorov letiska. Bratislavské letisko pritom v tomto roku plánuje na investície celkovo vynaložiť zhruba 400 mil. Sk, z čoho 80 mil. Sk pôjde zo spomínaného schengenského fondu. Oproti minulému roku tak plánuje Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava investície vyššie o zhruba 100 mil. Sk.

Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku viac ako 1,93 mil. cestujúcich, čo znamenalo 46-percentný medziročný nárast. Za uplynulé tri roky je pritom počet vybavených pasažierov až štvornásobne vyšší, keď v roku 2003 prešlo bránami letiska 480 tis. ľudí a vlani takmer 2 mil. cestujúcich. Podľa prognóz Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava môže dosiahnuť počet cestujúcich v roku 2010 až 4,5 milióna a v roku 2020 by sa už počet vybavených pasažierov bratislavského letiska mohol pohybovať v rozpätí od 6 do 8 milióna ročne.


Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 835
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 163
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 682
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 148
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 321
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 260
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 028
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 000
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 833
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 745