SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Letisko by malo mať nový terminál v roku 2011

BRATISLAVA 18. januára (SITA) - Bratislavské letisko by sa malo dočkať otvorenia nového terminálu na jar roku 2011. Informovali o tom na dnešnej tlačovej konferencii predseda predstavenstva a výkonný ...

BRATISLAVA 18. januára (SITA) - Bratislavské letisko by sa malo dočkať otvorenia nového terminálu na jar roku 2011. Informovali o tom na dnešnej tlačovej konferencii predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava František Stolárik a minister dopravy Ľubomír Vážny. Presné umiestnenie a architektonickú štúdiu nového terminálu, ktorý by mal mať podľa ministra ročnú kapacitu okolo štyroch miliónov pasažierov, však letisko ešte v rukách nemá. Terminál sa totiž bude budovať v nadväznosti na novú dopravnú infraštruktúru, ktorej presné návrhy a plány by mali byť potvrdené do niekoľkých mesiacov. Náklady na výstavbu nového terminálu by však podľa Vážneho mohli byť vyše 2,6 mld. Sk, pričom podľa súčasných odhadov by si na ich financovanie malo vystačiť letisko z vlastných zdrojov a úverov. Ďalších 500 mil. Sk by malo byť preinvestovaných na rozšírenie odbavovacích plôch letiska, zvýšenie bezpečnosti a podobne. Tieto, ale aj ďalšie zámery, prezentoval šéf letiska a minister financií na základe strategického plánu rozvoja letiska, ktorý by mali akcionári letiska prehodnotiť na najbližšom valnom zhromaždení.

SkryťVypnúť reklamu

Práce na novom termináli by sa podľa Vážneho mali začať hneď, keď bude potvrdené vedenie dopravnej infraštruktúry, v nadväznosti na ktorú by mal byť nový terminál navrhovaný. Bratislavské letisko by totiž malo dostať nové železničné spojenie, ktoré sa bude financovať z Kohézneho fondu. Stolárik potvrdil taktiež záujem prepojenia letiska s mestom Bratislava električkou. Podľa Vážneho by tak projekt nového terminálu mohol byť na svete na jar 2008, následne do štyroch až piatich mesiacov by mohol byť známy víťaz výberového konania na dodanie stavby, po čom by sa mohli začať samotné práce.

Ešte pred novým terminálom bude však bratislavské letisko investovať do rozšírenia a modernizácie súčasných budov, rovnako bez pomoci štátu. Podľa Vážneho je totiž nevyhnutné, aby sa na letisku v čo najkratšom čase zlepšil prvý dojem z príchodu na Slovensko, k čomu by mala napomôcť modernizácia a údržba sociálnych zariadení, či ďalšie rozširovanie a zlepšovanie neletových služieb v letiskových halách. Prvá fáza takejto modernizácie by mala byť ukončená už do septembra tohto roku a spojená by mala byť s prípravami letiska na vstup Slovenska do Schengenu, ktoré si samotné vyžiadajú zhruba 100 mil. Sk, z čoho však 80 mil. Sk bude z európskeho schengenského podporného fondu. Ešte do leta by pritom malo pribudnúť pred letiskom aj tristo parkovacích miest.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia etapa modernizácie, ktorá by mala pozostávať z úprav jestvujúceho terminálu a zvýšenia jeho kapacity na 3,2 mil. ľudí ročne, by mala byť ukončená do jari 2008. Vyžiadať by si mala zhruba 260 mil. Sk a financovanie by malo zabezpečiť opäť letisko samotné. Do tohto termínu sa pritom plánuje vybudovanie dvoch nástupných tunelov, prepojenie verejných častí letiskových hál či ďalšiu modernizáciu verejných priestorov letiska. Bratislavské letisko pritom v tomto roku plánuje na investície celkovo vynaložiť zhruba 400 mil. Sk, z čoho 80 mil. Sk pôjde zo spomínaného schengenského fondu. Oproti minulému roku tak plánuje Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava investície vyššie o zhruba 100 mil. Sk.

Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku viac ako 1,93 mil. cestujúcich, čo znamenalo 46-percentný medziročný nárast. Za uplynulé tri roky je pritom počet vybavených pasažierov až štvornásobne vyšší, keď v roku 2003 prešlo bránami letiska 480 tis. ľudí a vlani takmer 2 mil. cestujúcich. Podľa prognóz Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava môže dosiahnuť počet cestujúcich v roku 2010 až 4,5 milióna a v roku 2020 by sa už počet vybavených pasažierov bratislavského letiska mohol pohybovať v rozpätí od 6 do 8 milióna ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Agentúra SITA vydá k správe zvukovú správu.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Statute of limitations in consumer relations
  2. As prices rise, purchasing the right office is essential
  3. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  4. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  5. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  7. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  8. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 470
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 670
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 830
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 814
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 679
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 079
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 032
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 706
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 943
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 562
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 122
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 499
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 860
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 760
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 3 756
  8. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 735
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu