Belehrad 10. januára (TASR) - Srbsko sa snaží vylepšiť svoj imidž vo svete dvoma reklamnými spotmi s názvom "Moments to Rembemer", ktoré dnes začala americká televízia CNN vysielať vo svojich najsledovanejších programoch.
Od kampane sa očakáva aj pozitívny dopad v oblasti cestovného ruchu. V nastávajúcich štyroch mesiacoch majú byť dva 40-sekundové klipy odvysielaná 507-krát.
Srbská vláda reklamu financovala z národného rozvojového programu čiastkou 500.000 dolárov. Belehrad sa zrejme nechal inšpirovať susedmi z Chorvátska a Čiernej Hory, ktoré sa týmto spôsobom zviditeľňujú už dlhšie. Nedávno sa na CNN objavila aj reklama na Bosnu a Hercegovinu.
V Srbsku momentálne prebieha kampaň pred parlamentnými voľbami vypísanými na 21. januára. Emisár OSN Martti Ahtisaari má po hlasovaní predložiť svoj návrh budúceho štatútu Kosova - prevažne Albáncami obývanej provincie, ktorá je od skončenia konfliktu z rokov 1998-99 pod správou OSN.
Srbsko sa snaží zbaviť sa nepriaznivého imidžu, ktorý získalo počas krvavého rozpadu Juhoslávie v prvej polovici 90. rokoch a v čase bojov s kosovskoalbánskymi separatistami. Kosovský konflikt ukončili až 78-dňové nálety NATO. Mnohí Srbi obviňujú Západ, že je proti ich krajine zaujatý.