SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Tender na diaľničné mýto bude v máji

BRATISLAVA - Elektronické mýto by malo v budúcnosti zohľadňovať vyťaženosť spoplatnených úsekov v špičke, zápchy alebo prioritné dopravné prúdy. „Budeme vedieť v čase a priestore spoplatňovať sieť rôznymi tarifami. Každý zaplatí za prejazdenú vzdialenosť,

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA)

“ povedal včera na tlačovej konferencii Tibor Schlo­sser, riaditeľ pre stratégiu Národnej dopravnej spoločnosti. Cena by mala zohľadňovať aj kvalitu vozového parku.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce vypísať výberové konanie na dodávateľa systému v máji alebo v júni budúceho roka. „Následne koncom októbra, resp. v novembri 2007 by mal byť známy víťaz,“ povedal Schlosser.

Skúšobnú prevádzku plánuje NDS spustiť v októbri 2008. Výherca tendra bude mať 12 mesiacov na prípravu. „Systém elektronického mýta sa bude realizovať formou verejno-súkromného partnerstva. Otvorená je otázka časového intervalu, na aké obdobie budeme mať partnera na tento projekt,“ povedal Schlosser. Ostrá prevádzka by mala byť spustená v roku 2009, keď Slovensko plánuje prijatie eura. Prechod na európsku menu by podľa Schlossera nemal „narobiť“ problémy s výberom mýta. Systém sa dokáže prispôsobiť.

SkryťVypnúť reklamu

Do štartu elektronického mýta sa budú používať naďalej diaľničné nálepky. V roku 2006 by mal príjem z nálepiek predstavovať 2 miliardy korún. Na budúci rok predpokladá príjem 2,25 miliardy. Cena diaľničných nálepiek ostala nezmenená len pri motorových vozidlách do 3,5 tony. V kategórii od 3,5 do 12 ton vzrastie o 4500 na 13 500 korún. V kategórii nad 12 ton vrátane prípojného vozidla o 10 150 na 28 000 korún.

Zákon o elektronickom mýte schválil minulý týždeň parlament. Základnú normu ešte upresní vyhláška, pri ktorej bude NDS pomáhať ako odborný poradca.

V Európskej únii by malo začať fungovať aj európske zúčtovacie stredisko a za prejazd diaľnic v rámci EÚ by mal prepravca zaplatiť jednu faktúru. Palubné jednotky budú použiteľné vo všetkých krajinách únie.

SkryťVypnúť reklamu

„V druhej dekáde 21. storočia sa chystá spoplatnenie celej cestnej infraštruktúry v EÚ,“ povedal Schlosser. Únia sa snaží preniesť aspoň časť dopravy na železnice.

V roku 2007 chce NDS odovzdať do užívania 40 kilometrov diaľnic a začať stavať ďalších 50 kilometrov. „Všetky tieto úseky by mali byť dokončené do roku 2010,“ povedal generálny riaditeľ NDS Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 664
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 591
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 662
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 938
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 246
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 2 983
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 578
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 67 559
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 473
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 4 521
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 054
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 206
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 877
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 129
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu