SME

Popradské letisko čaká najmä nárast Ukrajincov

POPRAD - Zimná charterová sezóna, ktorá sa začne 28. decembra, bude pre Letisko Poprad - Tatry zrejme úspešná. „Podľa doterajších požiadaviek predpokladáme 10-percentný nárast z Ruska a až 30-percentný nárast z Ukrajiny, Estónsko sa asi udrží na doterajší

ch čís­lach,“ povedal nový výkonný riaditeľ popradského letiska Peter Polerecký.

Neustále rastúci záujem východnej klientely o tatranskú oblasť si vysvetľuje dobrými cenami a spokojnosťou s dovolenkou v slovenských veľho­rách. Zaváži aj skutočnosť, že nemajú také problémy s vybavením víz ako v iných európskych krajinách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lepšie čísla predpokladá Polerecký aj na celý budúci rok. „Letisko Poprad - Tatry zaznamenalo v roku 2006 viac ako dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim. Na budúci rok chceme dosiahnuť nárast od 10 percent vyššie,“ povedal Polerecký.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie letiska momentálne pokračuje v rokovaniach s troma leteckými spoločnosťami - írskym Ryanairom, poľským Lotom a Českými aerolíniami. Zatiaľ nie je ešte ani jedno z nich uzavreté. „Optimálne by bolo, keby sme mali pravidelnú dopravu, minimálne dve spojenia denne do niektorej európskej metropoly, odkiaľ by bolo možné prepojenie do celej Európy, a teda aj sveta. Optimálna bude asi Varšava,“ povedal Polerecký.

České aerolínie podľa neho nepredpokladajú, že v priebehu roka 2007 otvoria linku do Tatier. „Ryanair má iné postavenie a inú klientelu ako bežné letecké spoločnosti. Predpokladá, že by spojil Tatry s niektorými destináciami z Britských ostrovov,“ povedal Polerecký.

Rok 2007 bude pre popradské letisko zároveň investičným. „Prioritou bude dostavba príletového terminálu, rekonštrukcia približovacej svetelnej sústavy. Oba projekty chceme dokončiť do leta,“ povedal Polerecký. Letisko musí investovať aj do rekonštrukcie vzletovej a pristávacej dráhy. Predchádzať tomu bude odborná analýza, ktorá bude k dispozícii na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Terminál a rekonštrukcia približovacej svetelnej sústavy budú stáť 38-miliónov korún. Letisko zdroje plánuje získať zo štrukturálnych fondov a dotácií. Vzhľadom na zvyšovanie kapacity lietadiel chce naddimenzovať aj priestory príletovej haly.

Polerecký predpokladá, že na rozdiel od predchádzajúceho obdobia výsledkom tohtoročného hospodárenia bude zisk. „Počítame, že medzi sviatkami vybavíme 40-tisíceho cestujúceho.“

Autor: afo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 751
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 950
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 999
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 935
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 400
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 220
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 837
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 977
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 492
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 011
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 541
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 801
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 414
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 190
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 750
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu