ch číslach,“ povedal nový výkonný riaditeľ popradského letiska Peter Polerecký.
Neustále rastúci záujem východnej klientely o tatranskú oblasť si vysvetľuje dobrými cenami a spokojnosťou s dovolenkou v slovenských veľhorách. Zaváži aj skutočnosť, že nemajú také problémy s vybavením víz ako v iných európskych krajinách.
Lepšie čísla predpokladá Polerecký aj na celý budúci rok. „Letisko Poprad - Tatry zaznamenalo v roku 2006 viac ako dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim. Na budúci rok chceme dosiahnuť nárast od 10 percent vyššie,“ povedal Polerecký.
Vedenie letiska momentálne pokračuje v rokovaniach s troma leteckými spoločnosťami - írskym Ryanairom, poľským Lotom a Českými aerolíniami. Zatiaľ nie je ešte ani jedno z nich uzavreté. „Optimálne by bolo, keby sme mali pravidelnú dopravu, minimálne dve spojenia denne do niektorej európskej metropoly, odkiaľ by bolo možné prepojenie do celej Európy, a teda aj sveta. Optimálna bude asi Varšava,“ povedal Polerecký.
České aerolínie podľa neho nepredpokladajú, že v priebehu roka 2007 otvoria linku do Tatier. „Ryanair má iné postavenie a inú klientelu ako bežné letecké spoločnosti. Predpokladá, že by spojil Tatry s niektorými destináciami z Britských ostrovov,“ povedal Polerecký.
Rok 2007 bude pre popradské letisko zároveň investičným. „Prioritou bude dostavba príletového terminálu, rekonštrukcia približovacej svetelnej sústavy. Oba projekty chceme dokončiť do leta,“ povedal Polerecký. Letisko musí investovať aj do rekonštrukcie vzletovej a pristávacej dráhy. Predchádzať tomu bude odborná analýza, ktorá bude k dispozícii na budúci rok.
Terminál a rekonštrukcia približovacej svetelnej sústavy budú stáť 38-miliónov korún. Letisko zdroje plánuje získať zo štrukturálnych fondov a dotácií. Vzhľadom na zvyšovanie kapacity lietadiel chce naddimenzovať aj priestory príletovej haly.
Polerecký predpokladá, že na rozdiel od predchádzajúceho obdobia výsledkom tohtoročného hospodárenia bude zisk. „Počítame, že medzi sviatkami vybavíme 40-tisíceho cestujúceho.“
Autor: afo