Britské deti sa učia nejesť sladkosti, v Japonsku predávajú diamantové koláče
Londýn 18. decembra (TASR) - Krátko pre Vianocami bojujú bucľaté britské deti proti nadváhe a rozhodli sa postaviť si svoj jedálny lístok na ovocí a zelenine, ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Londýn 18. decembra (TASR) - Krátko pre Vianocami bojujú bucľaté britské deti proti nadváhe a rozhodli sa postaviť si svoj jedálny lístok na ovocí a zelenine, zatiaľ čo na Japoncov číha v obchodoch trblietavé a sladké pokušenie v podobe vianočných koláčov posiatych diamantmi.
Mľandravosť a obezita je u britských detí v súčasnosti veľmi rozšírená. V Londýne sa preto istá svojpomocná skupinka detí s nadváhou rozhodla zúčastniť 10-týždňového kurzu o zdravej životospráve. Pomocou neho chcú odolať lákavým vianočným pochúťkam. Kurz je určený pre rodičov a ich deti vo veku sedem až 13 rokov, ktoré trápi nadváha alebo obezita.
Naproti tomu Osaku ovládlo tieto Vianoce pôžitkárstvo. Istý obchodný dom predáva vianočný koláč v hodnote 100 miliónov jenov (vyše 22,5 milióna Sk). Na cene mu pridáva 100 diamantov, ktoré ho zdobia.
"Cukrár, ktorý ho piekol, má pocit, že čokoláda a diamanty sú presne tými dvoma vecami, po ktorých ženy najviac túžia," vysvetlila hovorkyňa obchodu.
O tom, že Vianoce v sebe skrývajú mnoho protirečení, svedčí aj nasledujúca skutočnosť. Čo sa týka deda Mráza, veselo sa potuluje po virtuálnom svete v podobe najrozličnejších bloggerov, ktorí v jeho mene odpovedajú na maily či avizujú najrôznejšie akcie. No na druhej strane čelí Santa Claus na zemi krušným časom. Najmä vtedy, keď ho deti ťahajú za bradu, nakýchajú naňho, prípadne sa mu ešte na dôvažok pocikajú do lona.