Vo Viedni budú mať rodovo vyrovnané piktogramy

BRATISLAVA 18. decembra (SITA/AFP) - Rakúske hlavné mesto sa rozhodlo bojovať za rodovú rovnosť zaujímavým spôsobom, keď predstavilo iniciatívu, vďaka ktorej by mali bezpečnostné zelené svetlá pri únikových ...

BRATISLAVA 18. decembra (SITA/AFP) - Rakúske hlavné mesto sa rozhodlo bojovať za rodovú rovnosť zaujímavým spôsobom, keď predstavilo iniciatívu, vďaka ktorej by mali bezpečnostné zelené svetlá pri únikových východoch používať piktogram unikajúcej ženy. Aj semaforom pre chodcov by vo Viedni malo pribudnúť svetlo navyše. Kampaň s názvom Wien sieht's anders (Viedeň to vidí inak) je súčasťou mestského projektu rodového mainstreamingu. Jeho cieľom je dať obom pohlaviam rovnakú príležitosť a zabezpečiť tak rovnaké šance, možnosti a povinnosti. "Pretože sa to bije so zažitými vizuálnymi zvyklosťami, kampaň núti ľudí zamyslieť sa, dívať sa a konať inak," uviedla Sonja Wehsely z viedenskej mestskej rady zaoberajúca sa ženskou otázkou. Tak ako mužské piktogramy budú mať svoj ženský ekvivalent, fungovať to bude aj naopak. Na mužských toaletách preto nebude nič nezvyčajné nájsť obrázok muža, ako prebaľuje dieťa. V autobusoch k označeniu miest pre starších ľudí a tehotné ženy pribudne obrázok muža s dieťaťom na kolenách. Dopravná značka "Práca na ceste" sa však postavičky v sukni nedočká, pretože by to bolo v rozpore so zákonom o dopravnej premávke.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 482
  2. Vizuálny smog je problém 10 542
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 476
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 197
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 353
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 125
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 695
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 333
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 143