SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Tatra Air končí, zo Sliača sa bude lietať s Hron - Airom

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu ...

BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (SITA) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však zostane kontinuálne zachované. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval podpredseda predstavenstva Tatra Airu Jozef Žitník, spojenie bude zabezpečovať nová spoločnosť Hron - Air, s. r. o., ktorá vznikla začiatkom tohto mesiaca. V spolupráci s ostravskou spoločnosťou Job Air, s. r. o., bude prevádzkovať linku Sliač – Ostrava – Praha a späť.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ako štatutár Tatra Airu som zo zákona povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu, keďže sú na to splnené obe podmienky – spoločnosť je predlžená a má záporné základné imanie,“ povedal Žitník, ktorý je aj členom dozornej rady spoločnosti Hron - Air. Dodal, že Tatra Air je v strate od svojho vzniku. V roku 2003 vytvorila stratu vyše päť miliónov korún, v roku 2004 vyše 9 miliónov a vlani vyše 10,5 milióna korún. Straty cez dotácie a zvyšovanie základného imania vykrýval Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý sa postupne stal s vyše 90-percentým podielom majoritným akcionárom Tatra Airu.

Novú spoločnosť Hron - Air založili Železiarne Podbrezová, a. s., ktorým BBSK pôvodne ponúkol vstup do Tatra Airu. Uprednostnili však založenie novej spoločnosti. „Mali sme výhrady voči niektorým minoritným akcionárom Tatra Airu, ďalším dôvodom bola výrazná zadlženosť tejto spoločnosti. Navyše sme nemali urobený detailný audit a obávali sme sa, že by sa mohlo zjaviť niečo, čo nie je v účtovníctve,“ zdôvodnil odmietnutie vstupu do Tatra Airu podpredseda predstavenstva železiarní a konateľ Hron Airu Marián Kurčík. Železiarne Podbrezová majú záujem na leteckom spojení regiónu, pretože je dôležité pre ich biznis aj pre ich aktivity v cestovnom ruchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Kurčíka by Hron - Air mohol na budúci rok dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Spolu s Job Airom totiž budú linku zabezpečovať menším, 33-miestnym lietadlom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Na dosiahnutie minimálneho zisku tak bude stačiť obsadenosť 15 miest, kým teraz pri 48-miestnom lietadle ČSA treba minimálne 24 pasažierov. Priemerný počet cestujúcich je teraz 13 v smere Sliač – Praha a 14 v opačnom smere. „Niektorých cestujúcich síce môže odradiť medzipristátie v Ostrave, ale pribudla zasa možnosť prestupu na letecký spoj z Ostravy do Viedne, čo teraz nie je,“ povedal Kurčík. Dodal, že ceny leteniek by mali zostať na zhruba rovnakej úrovni ako teraz, zostane aj možnosť kupovať letenky priamo do konečných destinácií s prestupom v Prahe. „Letenky sa budú predávať cez ČSA v sieti cestovných kancelárií,“ dodal Kurčík.

Skryť Vypnúť reklamu

Základné imanie spoločnosti Hron - Air je 11 miliónov korún, pripravená je už zmluva o vstupe BBSK do tejto spoločnosti. Na krajskú samosprávu by mali previesť 34-percentný podiel, zaplatí ho v šiestich splátkach. Vstup do Hron - Airu ponúknu aj ružomberskej firme Eco-Invest, a. s. Tatra Air s ČSA by mali linku Sliač – Praha – Sliač prevádzkovať ešte minimálne do 7. januára.


Agentúra SITA k správe vydá zvukové správy


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  8. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  2. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  6. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  7. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  8. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  9. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 251
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 037
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 317
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 689
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 165
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 117
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 912
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 173
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 829
  10. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 827
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  2. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  3. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia
  5. Martin Majzlan: Žuvanie a svieži dych na maldivský spôsob
  6. Blanka Ulaherová: Osem hodín v Salzburgu
  7. Ján Urda: Za kostolmi
  8. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 340
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 953
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 449
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 948
  5. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 3 884
  6. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 781
  7. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 566
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 559
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu