Rýchlik má stáť rovnako ako osobný vlak

BRATISLAVA - Dvadsaťkorunové rýchlikové príplatky by od nového roka mali zaniknúť a postupne sa, v tarifách od 41 do 100 kilometrov, "rozpúšťať" do ceny základného cestovného.

Dvadsaťkorunový rýchlikový príplatok má zaniknúť, suma sa "rozpustí" do základného cestovného.(Zdroj: TASR)

Na trasách kratších ako 41 kilometrov by jazdili cestujúci rýchlikmi o dvadsať korún lacnejšie ako doteraz - za rovnakú cenu ako osobným vlakom. Z Malaciek do Bratislavy jazdí cestujúci rýchlikom za 68 korún, od nového roka by mohol za 48.

O pár korún lacnejšie by sa podľa návrhu dalo cestovať rýchlikom až do vzdialenosti 100 kilometrov. V tarifách od 41 do 100 kilometrov sa dvadsaťkorunový rýchlikový príplatok bude "rozpúšťať" postupne od dvoch do dvadsať korún. Pri trasách nad sto kilometrov bude cestovné v rýchliku rovnaké ako doteraz.

Železničná spoločnosť Slovensko počíta s tým, že na trasách, kde majú rýchliky zastávky po menej ako 40 kilometroch, sa do rýchlikov presunie časť cestujúcich, ktorí teraz jazdia osobnými vlakmi.

Hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský tvrdí, že tento systém v západnej Európe zaviedli dávnejšie. "Návrh podlieha schváleniu Úradom pre reguláciu cien v železničnej osobnej doprave, takže podrobnosti zatiaľ nie je vhodné zverejňovať," povedal.

Opačná situácia nastane pre cestujúcich v osobných vlakoch na dlhších trasách - do vzdialenosti 40 kilometrov zostane cestovné rovnaké, ale s pribúdajúcimi kilometrami sa bude postupne zvyšovať od dvoch do dvadsať korún. V návrhu sa píše, že existujú dlhšie trasy, kde jazdia iba osobné vlaky, napríklad Kúty - Trnava (68 km), Bratislava - Komárno (95 km), Zvolen - Diviaky (67 km), Brezno - Jesenské (82 km), Prešov - Humenné (70 km) a niekoľko ďalších. Podľa vedenia železníc bude priemerný nárast cien na dlhších trasách v osobných vlakoch 14 korún na jednu jazdu. Argumentuje však tým, že z celkového počtu cestujúcich ide o malé percento. (rf)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 867
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 091
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 037
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 025
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 112
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 103
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 085
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 967
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 829
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 676