SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Eurotunnel sa do likvidácie nedostane

PARÍŽ - Britsko-francúzska spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje podmorský dopravný tunel medzi Veľkou Britániou a kontinentálnou Európou, získala súhlas svojich veriteľov s kľúčovým plánom reštrukturalizácie svojho dlhu. Bude sa týkať najmä zmeny štru

ktúry akcií.

Na hlasovaní v Paríži plán podporili veritelia, ktorí kontrolujú 72 percent dlhu. Ak by veritelia hlasovali proti reštrukturalizácii, Eurotunnel by sa ocitol v likvidácii. O pláne budú hlasovať aj dodávatelia spoločnosti a držitelia dlhopisov.

Očakávali väčší záujem

Celkový dlh Eurotunnelu predstavuje 6,2 miliardy brit­ských libier. Vysoký dlh firmy vznikol v čase výstavby podmorského vlakového spojenia popod Lamanšský kanál, pri ktorom sa príliš veľkoryso odhadlo množstvo budúcich potenciálnych pasažierov. „Nastal čas, aby sa Eurotunnel znovu zrodil a stal sa novou spoločnosťou,“ povedal po hlasovaní predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Jacques Gounon. Ponuky na financovanie reštrukturalizácie podali americká banka Citigroup a konzorcium investičných bánk Goldman Sachs a Deutsche Bank. Plán na reštrukturalizáciu dlhov počíta s premenou súčasných akcií Eurotunnelu na akcie novej spoločnosti nazvanej Groupe Eurotunnel. Výmena akcií by sa mala uzavrieť do konca marca budúceho roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Akcionárov bude menej

Dlh Eurotunnelu by sa mal vďaka tomu znížiť na 2,84 milióna libier, ktoré bude musieť splatiť do 40 rokov. Plán znižuje podiel súčasných akcionárov Eurotunnelu, ktorí budú po ozdravení kontrolovať približne 13 percent akcií spoločnosti, proti čomu niektorí veritelia namietali. Neskôr však budú môcť svoj podiel zvýšiť až na 67 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 230
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 557
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 636
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 081
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 609
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 899
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 235
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 529
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 378
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 548
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu