PARÍŽ - Britsko-francúzska spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje podmorský dopravný tunel medzi Veľkou Britániou a kontinentálnou Európou, získala súhlas svojich veriteľov s kľúčovým plánom reštrukturalizácie svojho dlhu. Bude sa týkať najmä zmeny štru
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ktúry akcií.
Na hlasovaní v Paríži plán podporili veritelia, ktorí kontrolujú 72 percent dlhu. Ak by veritelia hlasovali proti reštrukturalizácii, Eurotunnel by sa ocitol v likvidácii. O pláne budú hlasovať aj dodávatelia spoločnosti a držitelia dlhopisov.
Celkový dlh Eurotunnelu predstavuje 6,2 miliardy britských libier. Vysoký dlh firmy vznikol v čase výstavby podmorského vlakového spojenia popod Lamanšský kanál, pri ktorom sa príliš veľkoryso odhadlo množstvo budúcich potenciálnych pasažierov. „Nastal čas, aby sa Eurotunnel znovu zrodil a stal sa novou spoločnosťou,“ povedal po hlasovaní predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Jacques Gounon. Ponuky na financovanie reštrukturalizácie podali americká banka Citigroup a konzorcium investičných bánk Goldman Sachs a Deutsche Bank. Plán na reštrukturalizáciu dlhov počíta s premenou súčasných akcií Eurotunnelu na akcie novej spoločnosti nazvanej Groupe Eurotunnel. Výmena akcií by sa mala uzavrieť do konca marca budúceho roku.
Dlh Eurotunnelu by sa mal vďaka tomu znížiť na 2,84 milióna libier, ktoré bude musieť splatiť do 40 rokov. Plán znižuje podiel súčasných akcionárov Eurotunnelu, ktorí budú po ozdravení kontrolovať približne 13 percent akcií spoločnosti, proti čomu niektorí veritelia namietali. Neskôr však budú môcť svoj podiel zvýšiť až na 67 percent.