Eurotunnel sa do likvidácie nedostane

PARÍŽ - Britsko-francúzska spoločnosť Eurotunnel, ktorá prevádzkuje podmorský dopravný tunel medzi Veľkou Britániou a kontinentálnou Európou, získala súhlas svojich veriteľov s kľúčovým plánom reštrukturalizácie svojho dlhu. Bude sa týkať najmä zmeny štru

ktúry akcií.

Na hlasovaní v Paríži plán podporili veritelia, ktorí kontrolujú 72 percent dlhu. Ak by veritelia hlasovali proti reštrukturalizácii, Eurotunnel by sa ocitol v likvidácii. O pláne budú hlasovať aj dodávatelia spoločnosti a držitelia dlhopisov.

Očakávali väčší záujem

Celkový dlh Eurotunnelu predstavuje 6,2 miliardy brit­ských libier. Vysoký dlh firmy vznikol v čase výstavby podmorského vlakového spojenia popod Lamanšský kanál, pri ktorom sa príliš veľkoryso odhadlo množstvo budúcich potenciálnych pasažierov. „Nastal čas, aby sa Eurotunnel znovu zrodil a stal sa novou spoločnosťou,“ povedal po hlasovaní predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Jacques Gounon. Ponuky na financovanie reštrukturalizácie podali americká banka Citigroup a konzorcium investičných bánk Goldman Sachs a Deutsche Bank. Plán na reštrukturalizáciu dlhov počíta s premenou súčasných akcií Eurotunnelu na akcie novej spoločnosti nazvanej Groupe Eurotunnel. Výmena akcií by sa mala uzavrieť do konca marca budúceho roku.

Akcionárov bude menej

Dlh Eurotunnelu by sa mal vďaka tomu znížiť na 2,84 milióna libier, ktoré bude musieť splatiť do 40 rokov. Plán znižuje podiel súčasných akcionárov Eurotunnelu, ktorí budú po ozdravení kontrolovať približne 13 percent akcií spoločnosti, proti čomu niektorí veritelia namietali. Neskôr však budú môcť svoj podiel zvýšiť až na 67 percent.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 508
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 913
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 962
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 806
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 539
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 920
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 766
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 634
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 580
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 976