SME

Lety pre náročných trh nezmenia

BRATISLAVA - Lety na dvoch prúdových lietadlách s kapacitou pre päť cestujúcich bude do rôznych destinácií v Európe od decembra poskytovať slovenská spoločnosť Seagle Jet. Na Slovensku zatiaľ jediný podobný druh aero taxislužby je podľa generálneho riadit

(Zdroj: SITA)

eľa Seagle Jet Petra Hanáka určený špičkovým manažérom, podnikateľom či vládnym politikom. Seagle Jetu neprišiel konkurovať nízkonákladovým prepravcom, ako je Ryanair a SkyEurope. „V budúcnosti sa nechceme priblížiť k ich službám, ktoré sú spojené s častými meškaniami letov a dlhým čakaním. Poskytneme pohodlie a rýchlosť prepravy,“ povedal Hanák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa vstup nového hráča odrazí na domácom trhu leteckej prepravy, podľa marketingového riaditeľa Ryaniaru pre strednú Európu Tomasza Kulakowského závisí od toho, akú ponuku destinácií nová letecká spoločnosť prinesie. „Sám som na ich ponuku zvedavý. Myslím si však, že žiadny konkurenčný boj nenastane.“

SkryťVypnúť reklamu

Seagle Jet za konkurenciu nepovažuje ani šéf SkyEurope Christian Mandl. „Je to iný druh biznisu pre užší okruh zákazníkov. My máme kapacitné Boeingy.“

Aj keď Seagle Jet plánuje k dvom prúdovým lietadlám postupne prikúpiť stroj s kapacitou do 15 miest, v porovnaní s nízkonákladovými spoločnosťami dosiahne len zlomok ich obratu. „Aby bol biznis s prepravou V.I.P klientov rentabilný, potrebujeme podľa našich odhadov na budúci rok na každom stroji nalietať asi 300 hodín,“ povedal Hanák. Neplatí sa totiž za letenky, ale za objednané lietadlo. Viacerí náročnejší cestujúci zo Slovenska už podľa Hanáka prejavili záujem cestovať súkromným minilietadlom, svoj podnikateľský plán by tak mal Seagle Jet na budúci rok splniť.

Letecká preprava spičkových manažérov a podnikateľov má podľa Kulakowského na Slovensku veľký potenciál na rozvoj, do tejto skupiný patrí asi 30 percent ľudí, ktorí Ryanairom priletia do Bratislavy. „Treba si však uvedomiť, že aj slovenskí biznismeni podľa možností uprednostnia čo najnižšie ceny leteniek.“

SkryťVypnúť reklamu

Lietanie so Seagle Jetom si bežný človek asi nebude môcť dovoliť. Podľa Hanáka by však exkluzívne lety mali byť v porovnaní so zahraničím lacnejšie, pretože doteraz si ich tí bohatší objednávali z Viedne, Salzburgu či z Prahy, a to ich predražilo.

Či budú aj naši členovia vlády využívať súkromné aerotaxi, Úrad vlády nepotvrdil ani nevyvrátil. Seagle Jet však má záujem poskytovať svoje luxusné služby aj slovenskej vláde. Hanák však o konkrétnych ponukách zatiaľ nevie. Predseda vlády a delegácie politickej špičky v súčasnosti okrem vládnych špeciálov využívajú aj klasické komerčné linky. Úrad vlády má takisto uzatvorenú zmluvu so spoločnosťou ITC Travel, ktorá podľa potreby pre predsedu vlády zabezpečuje cenovo najvýhodnejšie letenky od rôznych leteckých spoločností.

SkryťVypnúť reklamu

Spločnosť Seagle Jet vznikla rozšírením licencovaného Slovenského leteckého prepravcu Seagle Air, ktorý sa u nás desať rokov zaoberá charterovými letmi, nákladnou leteckou dopravou, školeniami pilotov a údržbou lietadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 807
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 116
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 846
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 159
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 939
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu