SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Japonských turistov návšteva Paríža zbavuje ilúzií

Paríž 23. októbra (TASR) - Približne tucet japonských turistov ročne utrpí po návšteve Paríža šok a potrebuje liečbu. Nepriateľsky naladení domáci, špinavé ...

Paríž 23. októbra (TASR) - Približne tucet japonských turistov ročne utrpí po návšteve Paríža šok a potrebuje liečbu. Nepriateľsky naladení domáci, špinavé ulice a pouličné potýčky sa totiž nezhodujú s ich predstavami o meste plnom romantiky.

"Tretina pacientov sa zotaví ihneď, u tretiny nastane recidíva a zvyšok trpí psychózami," tvrdí pre francúzsku tlač Yousef Mahmoudia, psychológ v parížskej nemocnici Hotel-Dieu.

Tento rok muselo japonské veľvyslanectvo repatriovať aspoň štyroch návštevníkov, vrátane dvoch žien, ktoré verili, že v ich hotelovej izbe sú ploštice a je proti nim zosnované sprisahanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Predošlé prípady zahŕňajú muža, ktorý bol presvedčený, že je francúzsky kráľ Slnko Ľudovít XIV., ako aj ženu, ktorá si myslela, že na ňu útočia mikrovlnky, citovali noviny predstaviteľa japonskej ambasády.

"Citliví turisti môže stratiť nervy. Keď sa ich predstava o krajine stretne s realitou, môže to vyvolať krízu," tvrdí psychológ Hervé Benhamou.

Fenomén, ktorý noviny nazvali Parížsky syndróm, prvýkrát opísali v psychiatrickom žurnále Nervure v roku 2004.

"V japonských obchodoch je zákazník kráľom, avšak tu sa na neho skoro nikto ani nepozrie... Ľudia používajúci verejnú dopravu sa tvária veľmi vážne a vreckári zvyšujú nepríjemný pocit," hovorí členka asociácie Jeunes Japon, ktorá pomáha japonským rodinám usídliť sa vo Francúzsku.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pre nás je Paríž mestom snov. Všetci Francúzi sú krásni a elegantní... A potom, keď Japonci prídu, zistia, že francúzska povaha je pravý opak ich vlastnej," dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 652
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 755
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 743
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 729
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 596
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 625
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 436
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 328
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 186
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 076
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu