Paríž 17. októbra (TASR)- Otcovia mesta Paríž si všimli, že ľudia v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy neuvoľnia miesto budúcim mamičkám, otravujú sa navzájom hudbou, zavadzajú si s batožinou, konzumujú zapáchajúce jedlo, "zápasia" o miesto s bábätkami. Dosť dôvodov na naštartovanie kampane "Rešpekt", ktorou chcú radní páni od dnešného dňa zlepšiť úroveň cestovania vo vlakoch, autobusoch či metre.
Mesto na Seine, známe svojou galantnosťou, by rado cestujúcich upozornilo na dobré spôsoby a slušnosť. Len parížske metro prepravilo vlani 2,8 miliardy osôb, v takom pretlaku nejaké nadávky uletia. Počas kampane môžu cestujúci sami upozorniť na to, čo ich najväčšmi hnevá, zapojiť sa do diskusie na internete.
Negatívnymi sprievodnými javmi inak vysoko efektívnej a ukážkovej parížskej dopravy sú aj graffitmi znehodnotené vagóny metra. Ich čistenie ročne vyjde na 25 miliónov eur a celkovo je treba každý rok vymeniť 4500 sedadiel. Paríž sa činí - od roku 1997 ide už o štvrtú podobnú kampaň pre "slušňákov".