SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Američania vstávajú skôr a do práce cestujú dlhšie

BRATISLAVA 17. októbra (SITA/Reuters) - Stále viac Američanov opúšťa domovy skôr, aby sa dostali načas do práce, menej z nich chodí pešo, pričom počet vodičov, ktorí ráno šoférujú inak prázdne auto, sa ...

BRATISLAVA 17. októbra (SITA/Reuters) - Stále viac Američanov opúšťa domovy skôr, aby sa dostali načas do práce, menej z nich chodí pešo, pričom počet vodičov, ktorí ráno šoférujú inak prázdne auto, sa zvyšuje. Vyplýva to zo štúdie zameranej na zvyky pri dochádzaní do práce. Výskum ukázal, že ľuďom trvá čoraz dlhšie, kým sa dostanú do práce. V rokoch 1990 až 2000 sa zvýšil počet ľudí, ktorým cesta do práce trvá viac ako hodinu, o takmer 50 percent. Podľa autora štúdie Alana Pisarského priemerný čas na jazdu do práce medzi 128 miliónmi dochádzajúcich Američanov sa z 22,4 minúty v roku 1990 zvýšil na 2,5 minúty v roku 2000. V roku 1980 to bolo iba 21,7 minúty. Ako ďalej uviedol, stále viac Američanov odchádza z domu do práce medzi 5:00 až 6:30 ráno, pričom drvivú väčšinu z nich tvoria muži. "Je to spôsobené skôr dopravným systémom, než skutočným začiatkom ich dňa," povedal Pisarski. "Pred ôsmou ráno je to výsostne pánska záležitosť. Čím skôr, tým viac mužov. Po ôsmej však vstávajú najmä ženy," dodal. Pri porovnaní dát z rokov 1980 až 2000 sa zistilo, že počet Američanov, ktorí do práce dochádzajú po svojich, klesol z 5,6 percenta v roku 1980 na 3,9 percenta v roku 1990 až na 2,9 percenta v roku 2000. O tom, že dochádzanie do práce sa predlžuje, hovorí aj údaj, že v roku 1990 trvala zhruba 50 percentám Američanom cesta do práce menej ako 20 minút. O desať rokov neskôr to bolo už iba 47 percent. Aj práca z domu je v USA stále populárnejšia. V roku 1990 doma pracovalo 3,3 percenta Američanov, v roku 2000 to bolo už 3,6 percenta.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 940
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 441
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 684
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 114
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 313
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 685
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 382
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 973
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu