SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Mesto je partnerom projektu Kúpeľné mestá Európy

PIEŠŤANY/TRNAVA 11. októbra (SITA) – Piešťany, ako jediné slovenské mesto, patria medzi hlavných partnerov projektu Thermae Europae (Kúpeľné mestá Európy), ktorý sa začal v týchto dňoch. Jeho podstatou ...

PIEŠŤANY/TRNAVA 11. októbra (SITA) – Piešťany, ako jediné slovenské mesto, patria medzi hlavných partnerov projektu Thermae Europae (Kúpeľné mestá Európy), ktorý sa začal v týchto dňoch. Jeho podstatou je vzájomná spolupráca a rozvoj európskych kúpeľných miest. Projekt má zlepšiť ich propagáciu prostredníctvom kultúrno-spoločenských vystúpení hercov, tanečníkov či domácich súborov v partnerských mestách. Spoločne sa chcú tiež prezentovať na medzinárodných vedeckých konferenciách zameraných na cestovný ruch a turizmus. Hlavní partneri projektu, kam patria okrem Piešťan aj talianske mesto Aqui Terme, Varberg (Švédsko), Velindgrad (Bulharsko) a Karlove Vary (Česko), očakávajú, že ich úsilie zvýši povedie o existencii a význame kúpeľných miest v Európe. Do aktivít sú zapojení aj poľskí, anglickí, maďarskí či francúzski predstavitelia kúpeľníctva.

Skryť Vypnúť reklamu

Partneri projektu vydajú publikáciu o mestách, ktoré reprezentujú. Súčasťou projektu je aj putovná výstava, v ktorej sa zúčastnené mestá predstavia. Na pláne je i vydávanie spoločného časopisu o kúpeľoch, organizácia výmenných kultúrnych podujatí a príprava spoločnej internetovej stránky. Výsledkom tejto spolupráce má byť založenie Európskej asociácie kúpeľných miest, ktorá zatiaľ neexistuje. Jej súčasťou by sa potupne mali stať mnohé ďalšie mestá.

Projekt potrvá do konca septembra 2009. Je financovaný Európskou úniou v rámci programu s názvom Culture 2000. Agentúru SITA informovala vedúca kancelárie primátora Piešťan Drahomíra Moretová.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 382
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 574
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 340
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 339
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 996
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 945
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 218
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 729
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 625
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu