Električka, ktorú plánujú zrušiť, zatiaľ premáva

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na ...

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na trati osobnú dopravu zachovajú alebo stratovú "lokálku" zrušia.

Podľa informácií primátora Trenčianskych Teplíc Štefana Barteka mala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) osobnú prepravu na úzkokoľajnej železničke zrušiť 1. októbra. Ako agentúru SITA informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, o zrušení dopravy naozaj uvažujú a momentálne sa rokuje o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme na rok 2007. Až po podpise zmluvy so štátom sa ZSSK rozhodne o redukcii, prípadne rušení dopravy.

Hlavnými dôvodmi na zrušenie dopravy sú podľa Čikovského klesajúci počet cestujúcich a stratovosť. V roku 2004 električku využilo 77 500 cestujúcich, vlani 65-tisíc. Čikovský uviedol, že tržby za prepravu električkou dosahujú 600-tisíc korún ročne, kým prevádzkové náklady až 14 miliónov korún. Týmto číslam neverí primátor Bartek a žiada odborný audit nákladov.

Podľa primátorových slov je dopravný význam električky lokálny, avšak má krajinotvorný potenciál, je historicko-technickým unikátom a má potenciál v cestovnom ruchu. „Malý vláčik je v pozícii veľkého molocha železničnej spoločnosti na okraji záujmu,“ uviedol Bartek, ktorý sa domnieva, že by sa električka mohla v budúcnosti od ZSSK oddeliť. Samospráva však na financovanie strát prostriedky nemá.

Elektrifikovanú trať z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc sprevádzkovali v roku 1909, pred šiestimi rokmi prešla rekonštrukciou. Na jednokoľajovej trati, ktorá je dlhá necelých šesť kilometrov, premáva v pracovných dňoch 26 a počas víkendov 24 električiek. „S vlakovými spojmi premávajú súbežne autobusové spoje a zrušenie vlakov nebude mať výraznejší vplyv na dopravnú obslužnosť obcí na príslušnom území,“ dodal Čikovský.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 362
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 657
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 573
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 563
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 233
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 077
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 953
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 810
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 770