TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na trati osobnú dopravu zachovajú alebo stratovú "lokálku" zrušia.
Podľa informácií primátora Trenčianskych Teplíc Štefana Barteka mala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) osobnú prepravu na úzkokoľajnej železničke zrušiť 1. októbra. Ako agentúru SITA informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, o zrušení dopravy naozaj uvažujú a momentálne sa rokuje o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme na rok 2007. Až po podpise zmluvy so štátom sa ZSSK rozhodne o redukcii, prípadne rušení dopravy.
Hlavnými dôvodmi na zrušenie dopravy sú podľa Čikovského klesajúci počet cestujúcich a stratovosť. V roku 2004 električku využilo 77 500 cestujúcich, vlani 65-tisíc. Čikovský uviedol, že tržby za prepravu električkou dosahujú 600-tisíc korún ročne, kým prevádzkové náklady až 14 miliónov korún. Týmto číslam neverí primátor Bartek a žiada odborný audit nákladov.
Podľa primátorových slov je dopravný význam električky lokálny, avšak má krajinotvorný potenciál, je historicko-technickým unikátom a má potenciál v cestovnom ruchu. „Malý vláčik je v pozícii veľkého molocha železničnej spoločnosti na okraji záujmu,“ uviedol Bartek, ktorý sa domnieva, že by sa električka mohla v budúcnosti od ZSSK oddeliť. Samospráva však na financovanie strát prostriedky nemá.
Elektrifikovanú trať z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc sprevádzkovali v roku 1909, pred šiestimi rokmi prešla rekonštrukciou. Na jednokoľajovej trati, ktorá je dlhá necelých šesť kilometrov, premáva v pracovných dňoch 26 a počas víkendov 24 električiek. „S vlakovými spojmi premávajú súbežne autobusové spoje a zrušenie vlakov nebude mať výraznejší vplyv na dopravnú obslužnosť obcí na príslušnom území,“ dodal Čikovský.