Električka, ktorú plánujú zrušiť, zatiaľ premáva

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na ...

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na trati osobnú dopravu zachovajú alebo stratovú "lokálku" zrušia.

Podľa informácií primátora Trenčianskych Teplíc Štefana Barteka mala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) osobnú prepravu na úzkokoľajnej železničke zrušiť 1. októbra. Ako agentúru SITA informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, o zrušení dopravy naozaj uvažujú a momentálne sa rokuje o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme na rok 2007. Až po podpise zmluvy so štátom sa ZSSK rozhodne o redukcii, prípadne rušení dopravy.

Hlavnými dôvodmi na zrušenie dopravy sú podľa Čikovského klesajúci počet cestujúcich a stratovosť. V roku 2004 električku využilo 77 500 cestujúcich, vlani 65-tisíc. Čikovský uviedol, že tržby za prepravu električkou dosahujú 600-tisíc korún ročne, kým prevádzkové náklady až 14 miliónov korún. Týmto číslam neverí primátor Bartek a žiada odborný audit nákladov.

Podľa primátorových slov je dopravný význam električky lokálny, avšak má krajinotvorný potenciál, je historicko-technickým unikátom a má potenciál v cestovnom ruchu. „Malý vláčik je v pozícii veľkého molocha železničnej spoločnosti na okraji záujmu,“ uviedol Bartek, ktorý sa domnieva, že by sa električka mohla v budúcnosti od ZSSK oddeliť. Samospráva však na financovanie strát prostriedky nemá.

Elektrifikovanú trať z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc sprevádzkovali v roku 1909, pred šiestimi rokmi prešla rekonštrukciou. Na jednokoľajovej trati, ktorá je dlhá necelých šesť kilometrov, premáva v pracovných dňoch 26 a počas víkendov 24 električiek. „S vlakovými spojmi premávajú súbežne autobusové spoje a zrušenie vlakov nebude mať výraznejší vplyv na dopravnú obslužnosť obcí na príslušnom území,“ dodal Čikovský.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 496
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 944
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 101
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 813
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 650
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 101
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 474