SME

Električka, ktorú plánujú zrušiť, zatiaľ premáva

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na ...

TRENČÍN 2. októbra (SITA) – Električky na takmer storočnej úzkokoľajnej železničnej trati medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami naďalej premávajú. Železničná spoločnosť ešte nevie, či na trati osobnú dopravu zachovajú alebo stratovú "lokálku" zrušia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa informácií primátora Trenčianskych Teplíc Štefana Barteka mala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) osobnú prepravu na úzkokoľajnej železničke zrušiť 1. októbra. Ako agentúru SITA informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský, o zrušení dopravy naozaj uvažujú a momentálne sa rokuje o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme na rok 2007. Až po podpise zmluvy so štátom sa ZSSK rozhodne o redukcii, prípadne rušení dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavnými dôvodmi na zrušenie dopravy sú podľa Čikovského klesajúci počet cestujúcich a stratovosť. V roku 2004 električku využilo 77 500 cestujúcich, vlani 65-tisíc. Čikovský uviedol, že tržby za prepravu električkou dosahujú 600-tisíc korún ročne, kým prevádzkové náklady až 14 miliónov korún. Týmto číslam neverí primátor Bartek a žiada odborný audit nákladov.

Podľa primátorových slov je dopravný význam električky lokálny, avšak má krajinotvorný potenciál, je historicko-technickým unikátom a má potenciál v cestovnom ruchu. „Malý vláčik je v pozícii veľkého molocha železničnej spoločnosti na okraji záujmu,“ uviedol Bartek, ktorý sa domnieva, že by sa električka mohla v budúcnosti od ZSSK oddeliť. Samospráva však na financovanie strát prostriedky nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Elektrifikovanú trať z Trenčianskej Teplej do Trenčianskych Teplíc sprevádzkovali v roku 1909, pred šiestimi rokmi prešla rekonštrukciou. Na jednokoľajovej trati, ktorá je dlhá necelých šesť kilometrov, premáva v pracovných dňoch 26 a počas víkendov 24 električiek. „S vlakovými spojmi premávajú súbežne autobusové spoje a zrušenie vlakov nebude mať výraznejší vplyv na dopravnú obslužnosť obcí na príslušnom území,“ dodal Čikovský.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 738
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 539
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 971
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 734
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 367
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 652
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 525
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu