Bol som pasazierom letu BJ7070 z Monastiru do Bratislavy. Bol som v tom lietadle a viem co sa dialo aj na letisku. Kratko po starte, este sme nenabrali vysku, sa zacalo v zadnej casti lietadla husto dymit. Uz pri starte som si vsimol nervozitu na tvari jedneho stewarta a aj to ako si pocas vzletu utiera pot na tvari (od tepla to urcite nebolo, kedze sme leteli o 5:45 AM). Takze tipujem, ze nieco vediet museli uz pred startom. Panika v ociach letusiek a stewarta a neskor vazne pohlady oboch pilotov, ktori sa prisli pozriet do zadnej casti, vam v lietadle rano o 5:50 neprajem vidiet. Po nudzovom pristati, opat na letisku v Monastire nam povedali zastupcovia Nouvel Air, ze lietadlo odleti o 9:00. Povodne lietadlo sme nechceli ani po oprave.
Co bolo dalsim bodom dna, bola nahodna pritomnost MAJITELA, resp. clena dozornej rady CK KARTAGO TOURS p. Liliho (o.i. odchadzal lietadlom 12:05 a nezaujimalo ho ako sa "jeho" klienti, ktory sme si na palube lietadla prezili svoje, dostane domov). Mal jednoducho smolu, ze sme ho spoznali. Jeho reakcia bola maximalne arogantna, nakolko sa ani nezaujimal, co sa vlastne stalo (ved nase peniaze ma uz na ucte, tak preco by sa mal dalej starat). Povedal, ze nam poslu nove lietadlo, tak isto velke, cca o 13:00 a situacia sa riesi (taketo naucene vety uz Slovaci poznaju) a pokojne odisiel do lietadla. Samozrejme nic sa nedialo a pracovnici Nouvel Air len posuvali cas odletu. Niektori cestujuci boli po pristati dost vystresovani a v soku, jednu pani museli osetrit zdravotnici. A to nehovorim o rodicoch s malymi detmi. Co sa tyka obcerstvenia, rozdali nam to, co by sme dostali v lietadle (co bolo dost malo na to, ze ste od vcerajsej vecere nic nejedli). Pracovnici Nouvel Air nam neustale doslova KLAMALI a SMIALI sa rovno do oci ohladom informacii o nahradnom lietadle. Najprv mal byt odchod posunuty o 2 hod, neskor o 3hod atd. Potom uz neuvadzali na infotabuli ani pricinu. Potom povedali, ze pilot odmietol a podpisal, ze s tym lietadlom nepoleti. To iste lietadlo sme videli cca o 13:05 odlietat. Az nam behal mraz po chbte.
Mali sme informacie z CK, ze ziadne lietadlo pre nas nemaju, takze p. Kristina Varga mohla povedat, ze lietadlo bolo nahradene inym az po tom, co sme pristali v Bratislave. Ked nam konecne o cca 14:15 povedali, ze mame lietadlo, tak sme si vydychli. Prekvapilo nas, ze poskytli lietadlo pre menej cestujucich, ako nas bolo.
Neviem presne kolko cestujucich muselo nedobrovolne ostat v Monastire. Snad sa niekto ozve. Je zarazajuce, ako reaguje majitel CK Kartago Tours na to, ked sa stretne zoci-voci s klientami vlastnej "cestovky", ktorym ma pomoct.
Ing. Milan Miler, Bratislava