BEZ SPOLOČNÝCH MAJITEĽOV OBOCH LETÍSK NIE JE PODĽA INVESTIČNÉHO RIADITEĽA PENTY MAREKA ONDREJKU MOŽNÉ VYBUDOVAŤ SPOLOČNÝ SYSTÉM NA RIADENIE RÝCHLODRÁHY

Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, ...

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, prispieť aj vybudovanie rýchlodráhy medzi letiskami. "Skrátil by sa tak čas presunu z približne jeden a pol hodiny na polovicu a týmto spojením by sa zvýšila konkurencia medzi leteckými spoločnosťami, lebo by bolo ďaleko ľahšie pre cestujúcich vybrať si ktorékoľvek letisko podľa toho, aké služby a akú cenu ponúka daná letecká spoločnosť na konkrétnom letisku," vysvetlil partner skupiny Penta Jozef Oravkin. Ak sa však transakcia predaja 66 % akcií bratislavského letiska konzorciu TwoOne nezavŕši, nebude mať podľa jeho slov záujem ani jedno letisko urýchľovať prepravu medzi sebou. "Dá sa jednoznačne povedať, že ani nemôže, lebo tento systém by si vyžadoval kooperáciu dvoch odlišných systémov a bez spoločných majiteľov letísk to ani nie je možné," zdôraznil investičný riaditeľ Penty Marek

Skutočný efekt rýchlodráhy, ktorá v súčasnosti funguje z centra Viedne až po terminál na viedenskom letisku a konzorcium TwoOne ju chcelo predĺžiť až po bratislavské letisko, spočíva podľa Ondrejku v zjednodušení presunu cestujúcich. "Cestujúci z Bratislavy by mohli vykonať check-in už pri nástupe do vlaku v Bratislave a naopak viedenskí cestujúci pri nástupe v centre Viedne a za zhruba 45 minút by mohli vystúpiť na bratislavskom letisku," vysvetlil Oravkin. Podľa jeho slov by sa vybudovanie rýchlodráhy podieľalo na zvýšení konkurencie medzi leteckými spoločnosťami, na druhej strane bratislavské letisko by tak podľa neho mohlo prilákať časť viedenských cestujúcich práve vďaka skráteniu času na presun. Podľa Oravkinových slov plánovalo konzorcium presunúť na bratislavské letisko zhruba milión cestujúcich.

Rýchlodráhové spojenie letísk je podľa slov Ondrejku schopné zabezpečiť len konzorcium TwoOne v terajšom zložení. "Nebol by to schopný zabezpečiť ktorýkoľvek účastník tendra," dodal s tým, že práve toto sú špecifické synergie. "Keďže novým majiteľom bratislavského letiska bude pravdepodobne štát, bude si rozvíjať svoju politiku prilákania viedenského trhu na bratislavské letisko. Nemyslím si však, že budú veľmi úspešní," uzavrel Ondrejka.

Na utorkovej tlačovej konferencii predstavitelia konzorcia TwoOne informovali, že si v pondelok prebrali negatívne rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom úrad zakazuje koncentráciu viedenského a bratislavského letiska. Rozhodnutie PMÚ nie je zatiaľ právoplatné. TwoOne sa však voči nemu odvolá ešte dnes. "PMÚ vyše päť mesiacov skúmal predmetnú koncentráciu. Teraz rozhodol v priebehu niekoľkých dní a navyše tak, aby Fond národného majetku SR a ministerstvo dopravy stihli naplniť uznesenie vlády a odstúpiť od privatizačnej zmluvy do 15. septembra 2006, a aby im takýmto spôsobom uľahčil takéto odstúpenie," komentoval Oravkin. V privatizačných zmluvách sa TwoOne zaviazalo zaplatiť za 66 % akcií bratislavského letiska do štátneho rozpočtu 6 mld. Sk a ponúklo tiež peňažný vklad do letiska v sume 7,9 mld. Sk. Celkovo plánovalo do roku 2015 preinvestovať na letisku okolo 19 mld. Sk. Na vybudovanie CAT (City airport train) medzi centrom Viedne a letiskom Bratislava plánovalo konzorcium preinvestovať vyše 1 mld. Sk.


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 23 701
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 490
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 471
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 404
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 033
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 923
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 827
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 682
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 675