SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
BEZ SPOLOČNÝCH MAJITEĽOV OBOCH LETÍSK NIE JE PODĽA INVESTIČNÉHO RIADITEĽA PENTY MAREKA ONDREJKU MOŽNÉ VYBUDOVAŤ SPOLOČNÝ SYSTÉM NA RIADENIE RÝCHLODRÁHY

Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, ...

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, prispieť aj vybudovanie rýchlodráhy medzi letiskami. "Skrátil by sa tak čas presunu z približne jeden a pol hodiny na polovicu a týmto spojením by sa zvýšila konkurencia medzi leteckými spoločnosťami, lebo by bolo ďaleko ľahšie pre cestujúcich vybrať si ktorékoľvek letisko podľa toho, aké služby a akú cenu ponúka daná letecká spoločnosť na konkrétnom letisku," vysvetlil partner skupiny Penta Jozef Oravkin. Ak sa však transakcia predaja 66 % akcií bratislavského letiska konzorciu TwoOne nezavŕši, nebude mať podľa jeho slov záujem ani jedno letisko urýchľovať prepravu medzi sebou. "Dá sa jednoznačne povedať, že ani nemôže, lebo tento systém by si vyžadoval kooperáciu dvoch odlišných systémov a bez spoločných majiteľov letísk to ani nie je možné," zdôraznil investičný riaditeľ Penty Marek

Skryť Vypnúť reklamu

Skutočný efekt rýchlodráhy, ktorá v súčasnosti funguje z centra Viedne až po terminál na viedenskom letisku a konzorcium TwoOne ju chcelo predĺžiť až po bratislavské letisko, spočíva podľa Ondrejku v zjednodušení presunu cestujúcich. "Cestujúci z Bratislavy by mohli vykonať check-in už pri nástupe do vlaku v Bratislave a naopak viedenskí cestujúci pri nástupe v centre Viedne a za zhruba 45 minút by mohli vystúpiť na bratislavskom letisku," vysvetlil Oravkin. Podľa jeho slov by sa vybudovanie rýchlodráhy podieľalo na zvýšení konkurencie medzi leteckými spoločnosťami, na druhej strane bratislavské letisko by tak podľa neho mohlo prilákať časť viedenských cestujúcich práve vďaka skráteniu času na presun. Podľa Oravkinových slov plánovalo konzorcium presunúť na bratislavské letisko zhruba milión cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

Rýchlodráhové spojenie letísk je podľa slov Ondrejku schopné zabezpečiť len konzorcium TwoOne v terajšom zložení. "Nebol by to schopný zabezpečiť ktorýkoľvek účastník tendra," dodal s tým, že práve toto sú špecifické synergie. "Keďže novým majiteľom bratislavského letiska bude pravdepodobne štát, bude si rozvíjať svoju politiku prilákania viedenského trhu na bratislavské letisko. Nemyslím si však, že budú veľmi úspešní," uzavrel Ondrejka.

Na utorkovej tlačovej konferencii predstavitelia konzorcia TwoOne informovali, že si v pondelok prebrali negatívne rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom úrad zakazuje koncentráciu viedenského a bratislavského letiska. Rozhodnutie PMÚ nie je zatiaľ právoplatné. TwoOne sa však voči nemu odvolá ešte dnes. "PMÚ vyše päť mesiacov skúmal predmetnú koncentráciu. Teraz rozhodol v priebehu niekoľkých dní a navyše tak, aby Fond národného majetku SR a ministerstvo dopravy stihli naplniť uznesenie vlády a odstúpiť od privatizačnej zmluvy do 15. septembra 2006, a aby im takýmto spôsobom uľahčil takéto odstúpenie," komentoval Oravkin. V privatizačných zmluvách sa TwoOne zaviazalo zaplatiť za 66 % akcií bratislavského letiska do štátneho rozpočtu 6 mld. Sk a ponúklo tiež peňažný vklad do letiska v sume 7,9 mld. Sk. Celkovo plánovalo do roku 2015 preinvestovať na letisku okolo 19 mld. Sk. Na vybudovanie CAT (City airport train) medzi centrom Viedne a letiskom Bratislava plánovalo konzorcium preinvestovať vyše 1 mld. Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 962
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 829
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 303
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 773
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 608
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 498
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 310
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 792
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 708
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 495
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Túlačky okolo Štrbských plies
  2. Pavel Dvořák: Instantná polievka ako SYMBOL LUXUSU?
  3. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky LXXXVIII - Zámok Plumlov /CZ/
  4. Pavel Dvořák: Život na Slovensku očami Číňanov
  5. Pavel Dvořák: Sú Číňania šťastnejší?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 18. - Preteky v lokalizácii južného pólu 1/2 - Dumont d'Urville
  7. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 598
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 273
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 519
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 740
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 176
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 682
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 017
  8. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora) 4 779
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu