BEZ SPOLOČNÝCH MAJITEĽOV OBOCH LETÍSK NIE JE PODĽA INVESTIČNÉHO RIADITEĽA PENTY MAREKA ONDREJKU MOŽNÉ VYBUDOVAŤ SPOLOČNÝ SYSTÉM NA RIADENIE RÝCHLODRÁHY

Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, ...

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, prispieť aj vybudovanie rýchlodráhy medzi letiskami. "Skrátil by sa tak čas presunu z približne jeden a pol hodiny na polovicu a týmto spojením by sa zvýšila konkurencia medzi leteckými spoločnosťami, lebo by bolo ďaleko ľahšie pre cestujúcich vybrať si ktorékoľvek letisko podľa toho, aké služby a akú cenu ponúka daná letecká spoločnosť na konkrétnom letisku," vysvetlil partner skupiny Penta Jozef Oravkin. Ak sa však transakcia predaja 66 % akcií bratislavského letiska konzorciu TwoOne nezavŕši, nebude mať podľa jeho slov záujem ani jedno letisko urýchľovať prepravu medzi sebou. "Dá sa jednoznačne povedať, že ani nemôže, lebo tento systém by si vyžadoval kooperáciu dvoch odlišných systémov a bez spoločných majiteľov letísk to ani nie je možné," zdôraznil investičný riaditeľ Penty Marek

Skutočný efekt rýchlodráhy, ktorá v súčasnosti funguje z centra Viedne až po terminál na viedenskom letisku a konzorcium TwoOne ju chcelo predĺžiť až po bratislavské letisko, spočíva podľa Ondrejku v zjednodušení presunu cestujúcich. "Cestujúci z Bratislavy by mohli vykonať check-in už pri nástupe do vlaku v Bratislave a naopak viedenskí cestujúci pri nástupe v centre Viedne a za zhruba 45 minút by mohli vystúpiť na bratislavskom letisku," vysvetlil Oravkin. Podľa jeho slov by sa vybudovanie rýchlodráhy podieľalo na zvýšení konkurencie medzi leteckými spoločnosťami, na druhej strane bratislavské letisko by tak podľa neho mohlo prilákať časť viedenských cestujúcich práve vďaka skráteniu času na presun. Podľa Oravkinových slov plánovalo konzorcium presunúť na bratislavské letisko zhruba milión cestujúcich.

Rýchlodráhové spojenie letísk je podľa slov Ondrejku schopné zabezpečiť len konzorcium TwoOne v terajšom zložení. "Nebol by to schopný zabezpečiť ktorýkoľvek účastník tendra," dodal s tým, že práve toto sú špecifické synergie. "Keďže novým majiteľom bratislavského letiska bude pravdepodobne štát, bude si rozvíjať svoju politiku prilákania viedenského trhu na bratislavské letisko. Nemyslím si však, že budú veľmi úspešní," uzavrel Ondrejka.

Na utorkovej tlačovej konferencii predstavitelia konzorcia TwoOne informovali, že si v pondelok prebrali negatívne rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom úrad zakazuje koncentráciu viedenského a bratislavského letiska. Rozhodnutie PMÚ nie je zatiaľ právoplatné. TwoOne sa však voči nemu odvolá ešte dnes. "PMÚ vyše päť mesiacov skúmal predmetnú koncentráciu. Teraz rozhodol v priebehu niekoľkých dní a navyše tak, aby Fond národného majetku SR a ministerstvo dopravy stihli naplniť uznesenie vlády a odstúpiť od privatizačnej zmluvy do 15. septembra 2006, a aby im takýmto spôsobom uľahčil takéto odstúpenie," komentoval Oravkin. V privatizačných zmluvách sa TwoOne zaviazalo zaplatiť za 66 % akcií bratislavského letiska do štátneho rozpočtu 6 mld. Sk a ponúklo tiež peňažný vklad do letiska v sume 7,9 mld. Sk. Celkovo plánovalo do roku 2015 preinvestovať na letisku okolo 19 mld. Sk. Na vybudovanie CAT (City airport train) medzi centrom Viedne a letiskom Bratislava plánovalo konzorcium preinvestovať vyše 1 mld. Sk.


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 445
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 668
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 065
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 910
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 516
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 684
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 655
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 702
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 679
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 031