BEZ SPOLOČNÝCH MAJITEĽOV OBOCH LETÍSK NIE JE PODĽA INVESTIČNÉHO RIADITEĽA PENTY MAREKA ONDREJKU MOŽNÉ VYBUDOVAŤ SPOLOČNÝ SYSTÉM NA RIADENIE RÝCHLODRÁHY

Rýchlodráha medzi Viedňou a Bratislavou pravdepodobne nebude

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, ...

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Ku konkurencii bratislavského a viedenského letiska malo podľa konzorcia TwoOne, ktoré spája viedenské letisko, private equity skupinu Penta a rakúsku Raiffeisen Zentralbank, prispieť aj vybudovanie rýchlodráhy medzi letiskami. "Skrátil by sa tak čas presunu z približne jeden a pol hodiny na polovicu a týmto spojením by sa zvýšila konkurencia medzi leteckými spoločnosťami, lebo by bolo ďaleko ľahšie pre cestujúcich vybrať si ktorékoľvek letisko podľa toho, aké služby a akú cenu ponúka daná letecká spoločnosť na konkrétnom letisku," vysvetlil partner skupiny Penta Jozef Oravkin. Ak sa však transakcia predaja 66 % akcií bratislavského letiska konzorciu TwoOne nezavŕši, nebude mať podľa jeho slov záujem ani jedno letisko urýchľovať prepravu medzi sebou. "Dá sa jednoznačne povedať, že ani nemôže, lebo tento systém by si vyžadoval kooperáciu dvoch odlišných systémov a bez spoločných majiteľov letísk to ani nie je možné," zdôraznil investičný riaditeľ Penty Marek

Skutočný efekt rýchlodráhy, ktorá v súčasnosti funguje z centra Viedne až po terminál na viedenskom letisku a konzorcium TwoOne ju chcelo predĺžiť až po bratislavské letisko, spočíva podľa Ondrejku v zjednodušení presunu cestujúcich. "Cestujúci z Bratislavy by mohli vykonať check-in už pri nástupe do vlaku v Bratislave a naopak viedenskí cestujúci pri nástupe v centre Viedne a za zhruba 45 minút by mohli vystúpiť na bratislavskom letisku," vysvetlil Oravkin. Podľa jeho slov by sa vybudovanie rýchlodráhy podieľalo na zvýšení konkurencie medzi leteckými spoločnosťami, na druhej strane bratislavské letisko by tak podľa neho mohlo prilákať časť viedenských cestujúcich práve vďaka skráteniu času na presun. Podľa Oravkinových slov plánovalo konzorcium presunúť na bratislavské letisko zhruba milión cestujúcich.

Rýchlodráhové spojenie letísk je podľa slov Ondrejku schopné zabezpečiť len konzorcium TwoOne v terajšom zložení. "Nebol by to schopný zabezpečiť ktorýkoľvek účastník tendra," dodal s tým, že práve toto sú špecifické synergie. "Keďže novým majiteľom bratislavského letiska bude pravdepodobne štát, bude si rozvíjať svoju politiku prilákania viedenského trhu na bratislavské letisko. Nemyslím si však, že budú veľmi úspešní," uzavrel Ondrejka.

Na utorkovej tlačovej konferencii predstavitelia konzorcia TwoOne informovali, že si v pondelok prebrali negatívne rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom úrad zakazuje koncentráciu viedenského a bratislavského letiska. Rozhodnutie PMÚ nie je zatiaľ právoplatné. TwoOne sa však voči nemu odvolá ešte dnes. "PMÚ vyše päť mesiacov skúmal predmetnú koncentráciu. Teraz rozhodol v priebehu niekoľkých dní a navyše tak, aby Fond národného majetku SR a ministerstvo dopravy stihli naplniť uznesenie vlády a odstúpiť od privatizačnej zmluvy do 15. septembra 2006, a aby im takýmto spôsobom uľahčil takéto odstúpenie," komentoval Oravkin. V privatizačných zmluvách sa TwoOne zaviazalo zaplatiť za 66 % akcií bratislavského letiska do štátneho rozpočtu 6 mld. Sk a ponúklo tiež peňažný vklad do letiska v sume 7,9 mld. Sk. Celkovo plánovalo do roku 2015 preinvestovať na letisku okolo 19 mld. Sk. Na vybudovanie CAT (City airport train) medzi centrom Viedne a letiskom Bratislava plánovalo konzorcium preinvestovať vyše 1 mld. Sk.


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 904
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 301
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 938
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 955
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 950
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 355
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 448
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 259
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 848
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 356