Rýchlodráha by mala viesť po povrchu i estakádami

BRATISLAVA 8. septembra (SITA) - Najprijateľnejším variantom pre rýchlodráhovú električku z Petržalky po Šafárikovo námestie v Bratislave je podľa ministerstva životného prostredia (MŽP) trasa na povrchu ...

BRATISLAVA 8. septembra (SITA) - Najprijateľnejším variantom pre rýchlodráhovú električku z Petržalky po Šafárikovo námestie v Bratislave je podľa ministerstva životného prostredia (MŽP) trasa na povrchu i na estakádach. Uvádza sa to v záverečnom stanovisku MŽP k navrhovanej výstavbe rýchlodráhy, do ktorého môžu občania nahliadnuť do 27. septembra na pracovisku Služby občanom na prízemí bratislavského magistrátu na Primaciálnom námestí. MŽP posudzovalo tri varianty vedenia trasy, na estakádach, po povrchu a čiastočne zapustenú pod úroveň terénu. "Pre veľký počet neurčitostí nie je možné jednoznačne odporučiť variant na realizáciu, environmentálne najprijateľnejšia sa javí kombinácia estakádneho a povrchového variantu," uvádza sa v záverečnom stanovisku.

Podľa MŽP na Slovensku chýba legislatíva pre "električkovú rýchlodráhu", pre chýbajúce normy a predpisy nie je preto možné dostatočne posúdiť rozsah, technické riešenie a vplyv jednotlivých objektov na životné prostredie. Ministerstvo bratislavskému magistrátu odporúča, aby dopracoval technické riešenie vybraného variantu tak, aby dopravný systém spĺňal všetky požiadavky pre prepravu cestujúcich a aby bol prijateľný pre obyvateľov z okolia trasy rýchlodráhy. Mesto by malo doriešiť bezbariérové priechody, križovanie trate s existujúcimi komunikáciami, pri rekonštrukcii Starého mosta by sa malo dbať na požiadavky vodohospodárov a doriešiť trasovanie súbežných komunikácií. MŽP tiež požaduje aktualizovať hlukovú štúdiu, keďže typ vozidla, ktorý bude z Petržalky do centra mesta premávať, ešte nie je známy.

Výstavba rýchlodráhy a nákup nízkopodlažných električiek by mala stáť osem miliárd korún, mesto ju plánuje sčasti financovať z 3,2 miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004 a chce sa uchádzať aj o štátne dotácie. V tomto roku na ňu vedenie mesta vyčlenilo 120 miliónov, ďalší rok 1,7 miliardy korún, stavať by ju mali vyše dvoch rokov. Plánovaný začiatok výstavby magistrát odhaduje na budúci rok. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 408
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 201
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 436
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 463
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 343
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 268
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 218
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 064