SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Dispečer nevidel,že lietadlo Comair si pomýlilo štartovaciu dráhu

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, ...

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, údajne vypravil lietadlo na odlet a otočil sa chrbtom, aby dokončil "administratívne povinnosti", zatiaľ čo lietadlo zabočilo na nesprávnu štartovaciu dráhu. Oznámil to v utorok federálny vyšetrovateľ. Pri havárii lietadla zahynulo 49 ľudí okrem prvého pilota, ktorý leží v nemocnici vo veľmi vážnom stave.

Skryť Vypnúť reklamu

Lietadlo po štarte chvíľu bojovalo s udržaním sa vo vzduchu, no krátko po vzlietnutí sa zrútilo do poľa. Príčinou havárie bolo to, že štartovacia dráha, na ktorú sa lietadlo omylom natočilo bola dlhá len 1050 metrov, pričom malo odlietať z dvakrát dlhšej dráhy. Podľa odborníkov lietadlo na vzlietnutie potrebovalo rozbehovú dráhu minimálne 1500 metrov.

Letiskový dispečer mal voľný výhľad na štartovacie plochy a naviedol lietadlo na odlet zo správnej dráhy, uviedla členka federálnej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy Debbie Hersmannová.

V utorok Federálny letecký úrad (FAA) priznal porušenie vlastných pravidiel, pretože v nedeľu ránu poslal do služby len jedného dispečera. Podľa smernice z roku 2004 sledovanie lietadiel a radarové operácie sa musia robiť osobitne. Podľa Laury Brownovej z FAA dispečer musel robiť svoju robotu - sledovať lietadlá na letisku a vo vzduchu vo vzdialenosti niekoľkých kilometrov - a k tomu obsluhovať radar.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 285
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 598
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 701
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 695
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 804
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 048
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 250
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 424
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 362
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu