SME
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Dispečer nevidel,že lietadlo Comair si pomýlilo štartovaciu dráhu

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, ...

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, údajne vypravil lietadlo na odlet a otočil sa chrbtom, aby dokončil "administratívne povinnosti", zatiaľ čo lietadlo zabočilo na nesprávnu štartovaciu dráhu. Oznámil to v utorok federálny vyšetrovateľ. Pri havárii lietadla zahynulo 49 ľudí okrem prvého pilota, ktorý leží v nemocnici vo veľmi vážnom stave.

Skryť Vypnúť reklamu

Lietadlo po štarte chvíľu bojovalo s udržaním sa vo vzduchu, no krátko po vzlietnutí sa zrútilo do poľa. Príčinou havárie bolo to, že štartovacia dráha, na ktorú sa lietadlo omylom natočilo bola dlhá len 1050 metrov, pričom malo odlietať z dvakrát dlhšej dráhy. Podľa odborníkov lietadlo na vzlietnutie potrebovalo rozbehovú dráhu minimálne 1500 metrov.

Letiskový dispečer mal voľný výhľad na štartovacie plochy a naviedol lietadlo na odlet zo správnej dráhy, uviedla členka federálnej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy Debbie Hersmannová.

V utorok Federálny letecký úrad (FAA) priznal porušenie vlastných pravidiel, pretože v nedeľu ránu poslal do služby len jedného dispečera. Podľa smernice z roku 2004 sledovanie lietadiel a radarové operácie sa musia robiť osobitne. Podľa Laury Brownovej z FAA dispečer musel robiť svoju robotu - sledovať lietadlá na letisku a vo vzduchu vo vzdialenosti niekoľkých kilometrov - a k tomu obsluhovať radar.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  5. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  6. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  10. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 778
  2. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 5 702
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 4 961
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 4 618
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 907
  6. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 3 785
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 415
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 162
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 2 958
  10. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca 2 623
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu