SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Dispečer nevidel,že lietadlo Comair si pomýlilo štartovaciu dráhu

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, ...

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, údajne vypravil lietadlo na odlet a otočil sa chrbtom, aby dokončil "administratívne povinnosti", zatiaľ čo lietadlo zabočilo na nesprávnu štartovaciu dráhu. Oznámil to v utorok federálny vyšetrovateľ. Pri havárii lietadla zahynulo 49 ľudí okrem prvého pilota, ktorý leží v nemocnici vo veľmi vážnom stave.

Skryť Vypnúť reklamu

Lietadlo po štarte chvíľu bojovalo s udržaním sa vo vzduchu, no krátko po vzlietnutí sa zrútilo do poľa. Príčinou havárie bolo to, že štartovacia dráha, na ktorú sa lietadlo omylom natočilo bola dlhá len 1050 metrov, pričom malo odlietať z dvakrát dlhšej dráhy. Podľa odborníkov lietadlo na vzlietnutie potrebovalo rozbehovú dráhu minimálne 1500 metrov.

Letiskový dispečer mal voľný výhľad na štartovacie plochy a naviedol lietadlo na odlet zo správnej dráhy, uviedla členka federálnej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy Debbie Hersmannová.

V utorok Federálny letecký úrad (FAA) priznal porušenie vlastných pravidiel, pretože v nedeľu ránu poslal do služby len jedného dispečera. Podľa smernice z roku 2004 sledovanie lietadiel a radarové operácie sa musia robiť osobitne. Podľa Laury Brownovej z FAA dispečer musel robiť svoju robotu - sledovať lietadlá na letisku a vo vzduchu vo vzdialenosti niekoľkých kilometrov - a k tomu obsluhovať radar.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 103
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 285
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 568
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 538
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 528
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 726
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 421
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 846
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu