Dispečer nevidel,že lietadlo Comair si pomýlilo štartovaciu dráhu

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, ...

LEXINGTON 30. augusta (SITA/AP) - Dispečer letiskovej veže, ktorý mal službu v nedeľu ráno, keď pri odlete na letisku Blue Grass v americkom štáte Kentucky havarovalo lietadlo spoločnosti Comair 5181, údajne vypravil lietadlo na odlet a otočil sa chrbtom, aby dokončil "administratívne povinnosti", zatiaľ čo lietadlo zabočilo na nesprávnu štartovaciu dráhu. Oznámil to v utorok federálny vyšetrovateľ. Pri havárii lietadla zahynulo 49 ľudí okrem prvého pilota, ktorý leží v nemocnici vo veľmi vážnom stave.

Lietadlo po štarte chvíľu bojovalo s udržaním sa vo vzduchu, no krátko po vzlietnutí sa zrútilo do poľa. Príčinou havárie bolo to, že štartovacia dráha, na ktorú sa lietadlo omylom natočilo bola dlhá len 1050 metrov, pričom malo odlietať z dvakrát dlhšej dráhy. Podľa odborníkov lietadlo na vzlietnutie potrebovalo rozbehovú dráhu minimálne 1500 metrov.

Letiskový dispečer mal voľný výhľad na štartovacie plochy a naviedol lietadlo na odlet zo správnej dráhy, uviedla členka federálnej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy Debbie Hersmannová.

V utorok Federálny letecký úrad (FAA) priznal porušenie vlastných pravidiel, pretože v nedeľu ránu poslal do služby len jedného dispečera. Podľa smernice z roku 2004 sledovanie lietadiel a radarové operácie sa musia robiť osobitne. Podľa Laury Brownovej z FAA dispečer musel robiť svoju robotu - sledovať lietadlá na letisku a vo vzduchu vo vzdialenosti niekoľkých kilometrov - a k tomu obsluhovať radar.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  2. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  3. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  4. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  5. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  6. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  7. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  9. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 016
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 865
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 967
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 627
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 601
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 431
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 389
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 332
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 976
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 677